Tip voor vervelende honden

1
Als Postbode kom je wel eens vervelende honden tegen. In bijna alle gevallen doen ze niets en grommen ze alleen maar. Maar het is wel erg intimiderend, zeker als je niet zeker weet dat ie niks doet. Ik heb daarvoor altijd hondensnoepjes op zak.

Re: Tip voor vervelende honden

3
RedSquirrel schreef:Helpt niet tegen stadshonden die achter voordeurbussen liggen te wachten tot... hap! :twisted:
Pieterbergseweg 38 in Oosterbeek. De Hond ligt achter het hek, ziet je aankomen en rent als een gek achterlangs om het huis heen, naar de voortuin waar de brievenbus staat. Hij gromt en gaat te keer. Maar bijten doet ie niet. Als ik met mijn post richting zijn bek ga, bijt hij er geen eens in. Maar dat weet ik nu. In het begin voelde ik mij best geintimideerd.

Keerweer 11 in Oosterbeek. Een klein fifi hondje. deze achtervolgt je tot in de Voorinkstraat. Deze hapt wel maar bijt niet echt hard. Ook deze is ongevaarlijk, maar wel heel irritant. Als dit hondje je eenmaal kent, hoor je haar niet meer.

Re: Tip voor vervelende honden

4
Toen ik nog voor Selektmail werkte liep ik in een straat waar een hond altijd heel luid grommend en blaffend vanuit de woonkamer naar de voordeur stoof, om de post uit de brievenbus te sleuren en te verscheuren. Ik was er best bang voor. Dacht dat het zo'n hele grote hond was. Ik kon niet door de voordeur heen kijken, dua wist het niet.

Op een hele warme zomeravond liep ik post te bezorgen in die straat (we mochten tot negen uur lopen) toen ik weer bij dat huis kwam. Hondje en bewoners waren thuis. De deur stond open deze keer. Bleek het om een piepklein, heel schattig hondje te gaan die toevallig dol was op post. Hij stond me daar op en neer te springen en te happen naar de brievenbus. Nee niet naar mij. Hij keek mij niet eens aan. Zeiden zijn baasjes, ja dat doet hij nu altijd. Haha. Was ik bang geweest voor zo'n hamster. Haha

Op een gegeven moment leren de honden in een wijk je kennen. Op een paar rotzakken na, zullen die honden je niets doen. Want je hoort erbij, bij hen. Ze weten wat je komt doen en dat je geen kwaad in de zin hebt. Maar ze moeten je wel gezien hebben. Een grote zit mij nu alleen nog maar nieuwsgierig aan te kijken en een andere gaat in de vensterbank zitten kijken. Terwijl ze in het begin.....
cron