Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

11
Wij hebben weleens zo'n lijst gekregen van onze onderaannemer om bepaalde dingen over de wijk op te schrijven. Speciaal voor een vervanger.

Ik heb bij een invalwijk weleens een kopietje gekregen waar wat eigenaardigheden in die wijk op stonden. Zoekgeraakte huisnummers en iemand met wen hernia die niet kan bukken. Dus post moest wek door de brievenbus, maar mocht niet op de grond vallen. Ach ja.. haha heb je wat te doen. Tuurlijk neem ik zoiets graag over. Dat maakt het werk leuk!

Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

12
Mijn wijk is een abacadabra van huisnummers, als je gewoon heen en weer loopt (26 28 24 22 18 20 19 17 13 15 16 14 10 12 etc). En telkens na twee huizen krijgt de straat een andere naam ;) Ik kan me dan ook voorstellen dat er sorteerfoutjes worden gemaakt, zeker als je helemaal geen voorstelling hebt van hoe het 'in het echt' is. Heb er laatst ook voor gepleit dat mijn voorbereider wellicht meer tijd moet krijgen, omdat er meer oplettendheid voor nodig is dan simpelweg aflopend 40 naar 2 sorteren.

En er wordt nogal wat gesloopt en gebouwd. In sommige straten ontbreken heel veel huisnummers en verderop moesten ze met toevoegingen gaan werken.

Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

15
Carla41 schreef:@opdedeurmat

gelukkig kan jij goed lezen.
het zou zo veel gemakkelijker zijn als de voorbereider weer postbezorgd.
maar ja wil ik dat... :D
Dat is zonder meer waar. De postbode die 'vroeger' mijn wijken voorbereidde deed het uit zijn blote bolletje, omdat hij de wijk kende. Ik ook, als ik zelf sorteer. Maar voorbereiders van nu moeten het inderdaad puur van lezen hebben, allemaal nietsbetekenende cijfertjes. Die weten ook niet dat een nummertje verschil een eind terugfietsen betekent.
Over spionnen gesproken: ik stel me wel eens voor dat er afluisterapparatuur tussen de post zit. "#*&$@*&$!! die kl@tesorteerder". En een lol, daar op kantoor :-) :-)

Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

16
@opdedeurmat

afluisterapparatuur? zeg je krijgt toch niet "ergens"last van he :?:
als voorbereider weet je best wel snel hoe het anders loopt hoor in een wijk.
het staat redelijk aangegeven op je kast , dat een straat bijzonderheden kent. :D

Secuur zijn boven snelheid en blijven nadenken, dan moet er toch veel ongemak
voor de postbezorgers te voorkomen zijn.

Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

17
Zo te lezen heb ik ook een vrij makkelijke wijk.

@Carla41
Gelukkig kende ik de wijk al redelijk, maar nu logischerwijs beter :D En vind het ook fijn als mijn tas helemaal leeg is aan het einde van m'n ronde :D

@postboy/Carla41
Ook ik heb een lijstje met bijzonderheden (zoals welke adres geen of een gesloten brievenbus heeft). Een aantal weken geleden kreeg ik via de mail de vraag of ik een enquête wilde invullen over hoe ik het werk tot nu toe ervaar en wat er eventueel beter kan. Heb ook voorgesteld om - als de huidige postbezorger bijzonderheden heeft - deze bijzonderheden door te geven aan de volgende bezorgen indien hij/zij weggaat of met vakantie gaat. Heb er nog niets van gehoord, dus vraag me af of er iets mee gedaan wordt. Hopelijk wel, het scheelt weer een hoop werk voor de volgende bezorger.

Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

19
@Carla41
Inderdaad en ik vind het ook fijn om lekker buiten te zijn (tenzij het echt baggerweer is... maar gelukkig is het vaak goed te doen). Soms heb je aanspraak, je maakt zo nu en dan nog eens wat mee, je bent lekker in beweging, noem maar op.

Heb al een paar wijzigingen aangebracht in mijn wijkroute om de post efficiënter te bezorgen. Een leuk idee om één keer in de zoveel tijd de wijk om te gooien (qua bezorgroute dan :D)

Re: Huisnummers in een vreemde volgorde

20
Is onderdaad een goede tip. Bedankt!

Kan ik ook weleens gaan doen. Begin ik aan het einde van mijn wijk en werk zo naar de straat toe vanwaar ik naar huis fiets. Nu doe ik het andersom. Begin bij de straat het dichtste bij.

Ga het meteen eens even uitproberen vrijdag. Zal wel even wennen zijn met sorteren. Houdt je wel scherp haha.
cron