Re: Geflipte postbode sloopt dranghekken bij Tour de France

2
Woha! Ik zag het toevallig op televisie toen ik net thuis was. Zag maar een klein stukje en niet eens dat het om een bezorger ging.

Woeps, die had last van de warmte. Kan mij wel voorstellen dat hij zich eraan ergerde dat hij er niet door kon, maar ik had lang van te voren een dealtje gemaakt met de leidinggevende. Je weet toch al maanden dat de tour eraan kwam?

Dan had ik de post wel bezorgd als de boel opgeruimd was. Desnoods in overleg op maandag of dan maar dinsdagochtend. Ja... als het niet anders kan.

Hij sprak Engels. Nemen ze in Utrecht geen Nederlands sprekende bezorgers meer aan?

Re: Geflipte postbode sloopt dranghekken bij Tour de France

8
slagvaardige schreef:Om bij Postnl te mogen werken, ben je verplicht de Nederlandse taal in woord en geschrift te kennen. En vloeiend ook. :-)
Welnee, je hoeft niet eens te kunnen praten. We hebben hier een dove rondlopen die uitsluitend wat onverstaanbare keelklanken kan uitstoten en bij die pakketchauffeurs zitten ook figuren wier vocabulaire niet veel verder strekt dan "ja", "nee" en "ish goed".

Re: Geflipte postbode sloopt dranghekken bij Tour de France

10
Ik heb het filmpje net gezien en vind het niet kunnen zoals die bezorger bezig was. Was er geen mogelijkheid om een andere route te nemen of vroeger of veel later te beginnen? Of die route de volgende dag te doen (in overleg met de TC)? Terecht dat die verkeersregelaars hem erop aanspraken. Die staan op zo'n parcours om te zorgen dat alles veilig verloopt en mensen niet voor de wielen van de wielrenners terecht komen zodat lelijke valpartijen ontstaan (zowel bij de wielrenners als bij het publiek. Die dranghekken staan er ook niet voor niets. In het verleden is het diverse malen voorgekomen dat iemand uit het publiek ineens midden op het parcours ging staan om iemand toe te juichen. Veel te link. Dat dranghek met geweld omlaag duwen en je fiets op het parcours zetten is toch een wat asociale handelswijze. Ik zou hem (en ik ben ook verkeersregelaar in mijn woonplaats) er ook op aangesproken hebben. Logisch dat die bezorger baalt als hij er niet door kan maar hij kon zoiets van te voren bedenken. Als hij de kranten las kon hij zien op welke dag en misschien welk uur de boel waarschijnlijk afgezet zou worden. Hij kon dan het depot vragen de route om te gooien en het stuk wijk aan de andere kant onderaan te stoppen. Tja, en ik houd niet eens van wielrennen maar toch. Zoiets doe je niet.
cron