Verkeerd bezorgde post: Graanlaan, graslaan?

1
Wanneer post niet goed gesorteerd is, dan is het oppassen!

Bijvoorbeeld dat de post door elkaar is gesorteerd maar wél op nummer. Bijvoorbeeld:

Graslaan 10 en dan komt Graanlaan 12 als volgende poststuk. Als je even niet goed oplet gooi je de post in de verkeerde brievenbus!

Ik vind ook niet handig dat een gemeente graslaan en graanlaan als namen gaat gebruiken. Immers de s en de a lijken erg op elkaar. Dan is het handig om ook te gaan kijken naar de postcode en de achternaam van de geadresseerde. Maar als je automatisme bezorgd dan is dit wel iets wat snel mis kan gaan! Je bladert snel door de post en bent gecocust op het huisnummer?

Re: Verkeerd bezorgde post: Graanlaan, graslaan?

3
Graslaan of Graanlaan. Je weet dat beiden straten in jouw wijk zitten dus is het gewoon goed opletten als je aan het sorteren bent. Dan doe je het ook niet verkeerd.Van dat opletten blijf je goed wakker. En ja, die ambtenaren kunnen aardige en minder aardige straatnamen en plaatsnamen bedenken. Zo reed ik laatst met mijn dochter mee en kwamen we het plaatsje 'Engelen' tegen. Daar hebben ze vast een engeltje op hun schouder (geintje). Maar er bestaan ook plaatsen waarvan je denkt 'hoe kunnen ze hier in godsnaam een plaats zo noemen, je zult er maar wonen'. Oh ja, Rochel. Brr. Daarbij krijg ik bepaalde associaties.

Re: Verkeerd bezorgde post: Graanlaan, graslaan?

4
postbode7 schreef:Graslaan of Graanlaan. Je weet dat beiden straten in jouw wijk zitten dus is het gewoon goed opletten als je aan het sorteren bent. Dan doe je het ook niet verkeerd.Van dat opletten blijf je goed wakker. En ja, die ambtenaren kunnen aardige en minder aardige straatnamen en plaatsnamen bedenken. Zo reed ik laatst met mijn dochter mee en kwamen we het plaatsje 'Engelen' tegen. Daar hebben ze vast een engeltje op hun schouder (geintje). Maar er bestaan ook plaatsen waarvan je denkt 'hoe kunnen ze hier in godsnaam een plaats zo noemen, je zult er maar wonen'. Oh ja, Rochel. Brr. Daarbij krijg ik bepaalde associaties.
Waar ligt dat "Rochel" van jou? Of bedoel je misschien Roggel in Limburg, in de buurt van Heibloem?
Kom je uit een gebied waar men het verschil tussen "ch"en "gg" niet hoort?
cron