POSTFIETS

1
Op de aanbieding van Menzis voor een collectieve zorgverzekering staat een model fiets afgedrukt waar ik meer vanaf wil weten.
Blijkbaar zit er aan de voorkant een brede steun met wieltjes en een rek voor 2 kratten.
Is dit model te koop in Nederland en wie weet er meer van of heeft er ervaring mee ?

Re: POSTFIETS

4
postbiker schreef:Hij staat ook op deze pagina :

https://mijnsandd.sandd.nl/
Is dat exact dezelfde? Hoe dan ook, ik kan hier nog niet veel mee. Er staat geen merk bij, je kunt niet zien hoeveel versnellingen íe heeft, wat voor bagagedrager er op zit, of de velgen van aluminium zijn of RVS, etc.

Op het plaatje lijkt het ook net of het een heel klein fietsje is, de wieltjes zijn heel klein, en die man zit helemaal krom. Het kan natuurlijk ook een enorm grote man zijn, natuurlijk.

Re: POSTFIETS

5
Ik heb er nu een ( merk POSTBIKE) tweedehands gekocht met 3 versnellingen, handremmen, extra lange bagagedrager en een zwaar frame met 26 inch wielen, voorwieldynamo.
Nadeel van deze fiets is dat het bagagerek op het voorwiel steunt, dat is wel even wennen, vooral met een krat post voorop.

Re: POSTFIETS

6
postbiker schreef:Op de aanbieding van Menzis voor een collectieve zorgverzekering staat een model fiets afgedrukt waar ik meer vanaf wil weten.
Blijkbaar zit er aan de voorkant een brede steun met wieltjes en een rek voor 2 kratten.
Is dit model te koop in Nederland en wie weet er meer van of heeft er ervaring mee ?
Volgens mij een fiets die vooral door postbedrijven in het buitenland wordt gebruikt (google maar eens op postfahrrad). Waarschijnlijk niet hier (particulier) te koop of voor een schikbarende prijs.

Re: POSTFIETS

7
Sanddyman

Ik heb je raad opgevolgd. Via E-bay worden ze in de Sandd-kleur o.a. aangeboden voor € 899,00 . Lijkt me meer iets voor de Sandd directie om ze aan de bezorgers ter beschikking te stellen. Mijn 2e-handsje kostte € 200,00 en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Goed materiaal is het halve werk.
cron