Tips voor pakketdienst !

1
Er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die ook voor een koeriersbedrijf werken via TNT post. Bijvoorbeeld bij een subcontractor net zoals ik. Mochten er mensen zijn die pas in deze branche zijn gekomen heb ik een aantal tips voor jullie.

Tip 1: Neem een landkaart van de routes die je hebt. Ga vervolgens proberen om je straten op volgorde te zetten zodat je heel makkelijk en simpel een rondje kan rijden.

Tips 2: Leg je laatste 2 dorpen als eerst in de bus zodat je verder voor bus de ruimte hebt voor andere plaatsen.
Ga vervolgens je route op de grond met behulp van de pakketten op volgorde leggen. En waar je dus als laatst komt leg je als volgt in de bus. Als laatst de straat waar je als laatst komt. En waar je als eerst komt als laatst in de bus.

Tip 3: Vervolgens rij je dus je route en zul je zien dat die nog niet helemaal op volgorde ligt. Neem eventueel een kladje mee en een pen en schrijf desnoods even de goede volgorde op en werk het 's avonds uit op de pc.

Tip 4: Eenmaal de routes in je auto ingepakt te hebben leg je de dorp of stad voor een gedeelte op je voorbank zodat je niet meteen bij de eerste al uit je auto moet om achteruit je pakketten te pakken. Zo werkt het alleen maar sneller in je voordeel.

Tot zoverre de belangrijkste tips die ik tot zoverre elke keer weer gebruik. Je snelheid met inscannen van pakketten vordert met de weken/maanden. Mochten er nog andere mensen zijn met tips zet ze hier gewoon lekker bij. Elk advies is welkom natuurlijk.
cron