Re: Sorteertips?

51
oke oke.. ik zal het niet meer doen hoor :)

Maar mijn mening over Sandd en Netwerk VSP blijft hetzelfde. En ik weet niet of PostNL nou echt zoveel beter is. Want als alle postbodes straks ontslagen zijn, moet ik nog zien of alles hetzelfde blijft zoals nu. Ik wacht nog maar een jaartje af met overstappen in ieder geval.

Re: Sorteertips?

52
postboy schreef:Als je voor het eerst bij Sandd komt en het werk wordt uitgelegd dan wordt er duidelijk bij gezegd dat het een bijverdienste is en dat het niet iets is om van te leven. Als je tijd over hebt en geld te weinig is het een optie maar niet iets om je huidige baan voor op te geven. Omdat je werkt als freelancer of ovo hoef je ook niet het minimumloon te verdienen dat gebaseerd is op een 36-urige werkweek.
Je doet het nu voorkomen dat het minimumloon alleen zou gelden voor fulltimers. Dat klopt niet. Ook bij bijbaantjes is de werkgever verplicht het minimumloon uit te betalen, en zelfs bij stukloonbetaling zou dat stukloon dermate hoog moeten zijn dat je er het minimumloon mee moet kunnen halen.

Re: Sorteertips?

53
bucky666 schreef:oke oke.. ik zal het niet meer doen hoor :)

Maar mijn mening over Sandd en Netwerk VSP blijft hetzelfde. En ik weet niet of PostNL nou echt zoveel beter is. Want als alle postbodes straks ontslagen zijn, moet ik nog zien of alles hetzelfde blijft zoals nu. Ik wacht nog maar een jaartje af met overstappen in ieder geval.
Het gaat bij PostNL ook veranderen, na het massaontslag van de postbodes. :evil:
En ook ik zie dat niet als een positieve ontwikkeling!
Maar onze lonen zijn in ieder geval nog beter dan bij de concurrent en niet te vergeten onze secundaire arbeidsvoorwaarden. :D
cron