Re: Sorteertips

51
@ doro:
In de zomer had ik bij VSP wel eens 20 stuks per straat.
Loop je soms ook voor VSP want die wijken hebben veel straten.
ja, ik zit bij VSP, en dat bedoel ik als ik zeg dat je erg op moet passen met zomaar vergelijken. Ik heb, doordat ik enkele afgelegen straten erbij heb, een groot gebied met 9 ct per adres vergoeding. Daarvoor moet ik dan veel aflopen.
Als er dus hier iets gepost wordt over snelheden, dan moet je dat altijd zien in het licht van de wijk.
Ik heb +/- 30 straten, en met zo'n 300 stuks kom ik dan op erg weinig per straat. Na sortering bundel ik weer enkele straten, om niet constant weer te hoven stoppen. Het is uiteraard iets heel anders dan bezorgen in een flatwijk.

Ik denk dat dit grofweg wel verwerkt is in de uitgerekende normtijden, die uiteindelijk leiden tot een adresvergoeding.
Alleen....als je dus een ruim opgezette wijk hebt, ben je nog extra gevoelig voor veel of weinig post.

Voor het sorteren gaat een wijk met 'kleine' straten handiger: nadat ik ze op straat heb gelegd, resteren nog maar kleine stapels, die gemakkelijk op nummer te leggen zijn. Een voordeel.
Een nadeel is het echter weer als je een hele grote mailing hebt die al op volgorde ligt (Ziggo). Dat maakt bij 'grote straten' veel uit, maar bij de kleinere weer niet.

Re: Sorteertips

53
hahaha, we gaan toch niet stoer doen ? Ik had al ergens gepost dat ik het er echt bij doe. Dan ben ik er gewoon even uit tussen de middag. Om die reden splits ik zelfs nog de wijk in tweeen,dan ben ik met een uurtje klaar. Namiddag en ' s Avonds heb ik ander werk

Re: Sorteertips

54
postbode21 schreef:@anyone..

en nu wachten tot je is een postwijk loopt bij een groot postbedrijf met echt veel post.
zoals Postnl of Sandd..
dan wordt je heeeel erg stil met je 300 poststukjes.... ;)
Hoezo groot postbedrijf, postbode21, jij werkt toch bij Sandd?... :lol:

Re: Sorteertips

56
bucky666 schreef:Hoezo groot postbedrijf, postbode21, jij werkt toch bij Sandd?... :lol:
Ik citeer even wat op de site van Sandd staat:

Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland en richt zich op de bezorging van geadresseerd drukwerk.
:P
ex Sandd Postbezorgster
cron