Re: Sorteertips

11
ik heb dan geen straatkaartjes op tafel liggen bij het sorteren. Ik sorteer altijd uit in dezelfde tafelvolgorde, en die zit in mijn hoofd. Ik sorteer nu blindelings.
Wel heb ik straatnaamkaarten, die ik gebruik bij de postpakketjes per straat. Zo kan ik de stapeltjes post op looproute leggen in de kratten. Voor elke bezorgwijk een andere kleur. :) Ik vind dit gemakkelijk werken.
en proefpakketjes zoals van whiskas e.d. doe ik apart v.d. stapel in de krat of schoudertas, en maak een notitie met straat en huisnr. en leg dit op of in de poststapel. Ben ik bij het betreffende huisnr. dan zie ik meteen dat er ook een afwijkend poststuk / pakketje bij hoort. :P

Re: Sorteertips

12
Bij dhl staat er aan het begin van de code die op elk poststuk staat een nummertje. bv van 61 t/m 76 of 31 t/m 59 afhankelijk van het aantal straten. Ik hou gewoon deze volgorde aan bij sorteren. Dus elk stapeltje zn eigen nummer en dan zo een hele rits stapeltjes.

Re: Sorteertips

13
ief schreef:
remco schreef:Het is een goede tip, bijna iedereen doet dit denk ik wel. Alleen heb ik gehoord dat "men" dit bij TNT wil afschaffen, omdat het te veel tijd in beslag zou nemen bij het sorteren. Ik vind dat belachelijk, want bij het bezorgen van de post bespaar je tijd als de grote brieven achteraan staan.
Dat zou idd wel erg onhandig zijn als ze dat zouden doorvoeren bij tnt. Welkom op het forum trouwens!
Is ook onhandig!!! Maar ja, de tijd die het op straat scheelt, is goedkoper dan de tijd die het binnen oplevert, de bezorger verdient nu eenmaal per uur minder dan de postbode die de wijk voorbereidt...

Re: Sorteertips

14
Ik heb boven een kamertje waar ik aan de muur schappen heb gemaakt met daarop de straatnamen in volgorde zoals ik ze loop en fiets en hier komen dan de stapeltjes te liggen, als ik dit gedaan heb dan ga ik iedere straatnaam op nummer sorteren.

Re: Sorteertips

15
remco schreef:Het is een goede tip, bijna iedereen doet dit denk ik wel. Alleen heb ik gehoord dat "men" dit bij TNT wil afschaffen, omdat het te veel tijd in beslag zou nemen bij het sorteren. Ik vind dat belachelijk, want bij het bezorgen van de post bespaar je tijd als de grote brieven achteraan staan.
Volgens mij is het juist tijds besparend. Als ik naar mijn "boerenwijk" kijk, iets meer post dan de gemiddelde particulier is het ideaal. Ik gooi "mijn kast" zo in dat de grootste poststukken bovenop eindigen. Daar begin ik dan mee met tussenzetten en dus ik zet die grote stukken ertussen en dan mik ik zo de kleinere prut ertussen. Werkt voor mij we snel! En daarna met het bezorgen (ik bezorg met een TNT-auto) is het ook nog eens sneller.

Re: Sorteertips

16
@Rub3n, je hebt helemaal gelijk, het is ook sneller!! Maar op één of andere manier weten "ze" dat niet, hogerop in het bedrijf... In onze vestiging mocht het ineens niet meer, en daar baalden wij postbezorgers best wel van...

Re: Sorteertips

17
Ik heb ook vaste wijken en weet waar alles zit en staat, zo sorteer ik ook op een logische looproute, de beroemde 8. Maar t leuke is dat je bij moet stellen gelang het aanbod.
Ik gebruik als ijkpunten altijd de dikke of grote enveloppen met sorteren dat werkt handig. De flodderpost doe je het laaste ertussen.
Ik begin nooit achteraan, Het verste wijk dus,maar juist vooraan, vind ik prettiger.
Nu ligt de grote doorgangsstraat op de schop en je moet alles bijstellen.

Re: Sorteertips

18
hee ik ga dinsdag beginnen met postbezorgen voor het eerst. Morgen komt de post binnen en moet ik ze sorteren. Dit heb ik nooit gedaan, maar natuurlijk wel uitleg ervan gekregen. Misschien tips voor mij om het de 1e keer lekker snel te sorteren?

Alvast bedankt!

Re: Sorteertips

19
@sinan
Hoi. Heel veel succes. accepteer dat het de eerste keren niet zo vlot gaat. na een maandje gaat het al veel sneller.
pas als je de wijk een paar keer hebt gelopen weet jij ook precies hoe je de post in elkaar wilt doen overgaan .
(de straten bedoel ik)

maar 1e tip: Leg uit op tafel/grond of kast de post uit van klein naar groot.
heb je bij het op volgorde leggen de grootste stukken eerst en voeg je de kleine post er tussen in.

Re: Sorteertips

20
Veel succes Sinan,

Het is echt leuk om te doen, maar het is de eerste tijd wel wennen, geef het de tijd.
Ik doe het nu 3 jaar en nog met veel plezier.

Ik begin altijd met de grootste poststukken, leg deze op de keukentafel en maak een stapel van oneven en een aparte stapel van de evennummers van de zelfde straat en dat doe ik bij alle straten.
Op het laatst de kleine poststukken er tussen en dan op looproute leggen en bundelen. Dat valt de eerste keren nog niet mee (i.v.m met huisnummers) maar na een paar keer dan weet je precies waar welk huisnummer is en loopt het veel makelijker.
Maar misschien ontdek je zelf een manier om te sorteren wat voor jou het makelijkste is.
Veel plezier in je werk en geniet ervan!
cron