Re: Sorteertips

21
Veel succes Sinan,

Voor de sorteertips, sluit ik me aan bij die van bezorgster. En zoals al is gezegd, om helemaal goed te sorteren op de bezorgroute, moet je eerst een paar keer de wijk te hebben bezocht, en dan zie je hoe de nummering gaat.
Wel doe ik altijd zo, bij straten met de ene kant even en de overkant oneven, dat ik bij even start, van laag naar hoog, en dan naar overkant verder ga met de oneven nrs, van hoog naar laag. En zo kom ik dan weer bij mijn fietsje uit :D
Maar soms gaat die vlieger niet op, want er zijn ook straten bij waar de even en oneven nrs elkaar opvolgen... :roll:

Re: Sorteertips

24
Elke keer als ik thuis de post aan het sorteren was, dacht ik met weemoed ;) terug aan die goeie ouwe tijd, toen ik als zaterdagbesteller bij (toen nog) PTT Post werkte, en de post zo heerlijk snel in die handige kast kon mikken. Dat ging toch wel stukken sneller dan stapeltjes maken op mijn eettafel.

Tot mij ineens een lichtje opging (zeg maar rustig een flinke tl-buis).

Ik haalde bij een aantal supermarkten en een slijterij in totaal 25 lege wijndozen, mijn wijk heeft nl. 25 straten, stapelde die 5x5 op en naast elkaar, flink wat plakband er omheen, en voila, mijn eigen sorteerkast is klaar!! Ik ben er helemaal blij mee :D :D

Gisteren kon ik m voor het eerst uittesten toen ik de post voor vandaag ging sorteren. En het werkte perfect! (Y) Nou was er wel maar weinig post (minder dan de prognose, terwijl er meestal juist meer is), dus ik moet morgen nog even kijken of het ook zo goed werkt als er veel post is + de Veronica-gidsen... Ik ben benieuwd, hopelijk ben ik morgenavond nog net zo blij als nu met mn mooie kast...

groetjes, wandelaar

Re: Sorteertips

26
Groente veiling kistjes(van stevig karton) aan elkaar plakken en zo elk kistje weer aan de vorige plakken. zo krijg je een sorteer kast, ik heb er net 3(kasten) gekregen! Van iemand die bij SMN stopte zij had dit zelf gemaakt en het is echt super.
Alle formaten passen erin. En ook de vele straten het komt net uit!

Ik doe het ook altijd aan de tafels sorteren maar nu dit proberen!

Re: Sorteertips

27
Het lijkt mij ook erg handig om in kratjes of dozen te sorteren. Ik heb 2 wijken. De ene wijk bestaat uit 21 straten met gewone huizen. De andere bestaat uit 11 flats. De wijk met flats is heel makkelijk te sorteren maar de woonwijk vind ik erg lastig. Het probleem met dozen lijkt me alleen dat de bodem het niet houdt als er te veel post is en ik vraag me af waar jullie dan sorteren want het lijkt me toch ook veel ruimte in beslag nemen. Ik heb boven wel een kamertje waar het zou kunnen maar om al die post naar boven te slepen zie ik toch ook niet zitten.
Ik werk trouwens voor Reli groep en vind het erg jammer dat ik me niet op de Sandd site kan aanmelden. Ook Sandd kleding en het spaarsysteem van Bikkels is niet voor mij weggelegd en eigenlijk vind ik dat heel oneerlijk omdat ik hier in Vianen aleen maar voor Reli kan werken en niet rechtstreeks voor Sandd. Maar verder wil ik niet klagen want ik vind het werk veel te leuk. Ik vertrek bijna naar Nieuw Vennep want via Marktplaats kan ik aan een perfect omgebouwde rollator komen. De meneer die hem wegdoet heeft er een fantastische trolley van gemaakt. Hij werkte zelf voor TNT. Nu deed ik het met een boodschappenkar maar dat leverde te veel rugklachten op.
Wat een verhaal heb ik ervan gemaakt he? Nu maar even stoppen.
Groetjes,
Henriette

Re: Sorteertips

28
Ik heb mijn berging ingericht als post-sorteer-ruimte. De chauffeurs van Sandd en DHL hebben de sleutels en zetten de post daar ook voor mij neer. Ik gebruik een dressoir om de post op te sorteren en heb verstelbare schappen aan de muren gemaakt waar ik de post dan per straat (of een deel ervan bij grote straten met veel post) op kwijt kan. Onder de schappen zet ik dan de kratjes klaar, waar de bundels op volgorde ingaan. Ik heb zo alles direct bij de hand. Je moet inderdaad zo min mogelijk met het spul gaan slepen. Heb je geen schuur of berging die je daarvoor gedeeltelijk kunt gebruiken?

Re: Sorteertips

29
postbode21 schreef:@wandelaar

hee leuk idee!
kan je het laten zien door een foto te maken wandelaar?
heb je er een apart hok/ kamer voor ...
en als je klaar bent ligt er in vak 25 een flesje wijn voor je klaar toch ;)
Een foto maken gaat wel lukken, maar hoe krijg ik die bij mijn reactie :?:

Nee, ik heb er geen aparte kamer voor. Ik sorteer gewoon op de eettafel. Die is vrij groot en ligt vaak gedeeltelijk voor met troep :oops: dus bijkomend voordeel is dat-ie 2 keer in de week leeg geruimd wordt...

:lol: :lol: Goed idee van die wijn :lol: :lol:

Re: Sorteertips

30
helaas, geen kast, geen kamer over.
ik sorteer het uit op een stenen vloer. oneven/ even. per straat.
het kleinere werk leg ik uit op een grote tafel.
samenvoegen, klaar.
en kratten de kamer uit.

@ton
hopelijk wel een verwarmde berging ton?
anders kan je je lol op bij en strenge winter. ;)
cron