belastingvoordeel

1
voor de mensen die hun aangifte nog moeten doen (die van mij is al weg)
je kunt al je gemaakte kilometers a 19 ct per kilometer aftrekken, ook de kilometers die je hebt gelopen en bereken het maar precies zoals de postbedrijven dat doen die zeggen dat je met je post 5 kkilometer per uur haalt
dus loop je gemiddeld 3 uur post per slag dan is dat dus gewoon 15 km per slag dat kan aardig oplopen als je twee slagen in de week loopt
50 weken x 2 slagen x 15 kilpmeter = 1500kilometer is toch al gauw een aftrekpost van €285 ik moet ook nog twee keer in de week mijn post halen dat is alleen al 1600 km per jaar

trek af die post

*edit*
en naast deze post kun je ook als post meenemen alle kosten die je hebt moeten maken om post te bezorgen, zoals "wandelschoenen", fiets, kleding enzovoort.

Re: belastingvoordeel

2
bedrijfskleding ja,
maar schoenen, fiets???
dat dacht ik van niet houtmannetje.

je moet aan kunnen tonen dat je zoveel kilometers loopt.
sandd heeft wel een berekenmodel per wijk. maar dat gaat meer om
de omtrek van je wijk.
ik kom zelf op een kmaftrek van ongeveer 50 euro per jaar en afmeldverg. van 25 euro per jaar.
ben heel benieuwd , heb je dit al eerder ingediend en is het goedgekeurd ;)

Re: belastingvoordeel

5
Ik heb gister ook alles ingediend. Ik verdien alleen niet zo veel dat ik ook daadwerkelijk moet betalen, alleen terugvragen. Dus voor mij maakt het niet uit of ik dan wel of niet de kilometers in vul.

Re: belastingvoordeel

6
ief schreef:Ik heb gister ook alles ingediend. Ik verdien alleen niet zo veel dat ik ook daadwerkelijk moet betalen, alleen terugvragen. Dus voor mij maakt het niet uit of ik dan wel of niet de kilometers in vul.
juis als je terugkrijgt is het interessant om kilometers op te geven,,, dan krijg je namelijk meer terug.

Mijn belastingpapieren invullen doe ik niet zelf maar laat ik door een boekhouder doen, deze man kwam hiermee. Omdat er niet echt een arbeidscontract is, (je krijgt geen vakantiedagen, je wordt niet doorbetaald bij ziekte)
kun je dus wel de kosten die je moet maken meenemen als kostenpost voor de belastingen

als je dus aan kan tonen dat je post hebt gelopen mag je die kilometers dus gewoon opgeven , mits er een vergoeding hiervoor is gegeven, deze zou dan op je jaaropgave moeten staan.
Bij mij staan geen aparte vergoedingen op de jaaropgaves.

Re: belastingvoordeel

7
Jaaaaaaaaa, mijn man heeft het ook voor mij in orde gemaakt. Hij is hier veel handiger in dan ikzelf ;)
als posten om af te trekken: kleding; het aantal kilometers over zoveel bezorgdagen, en de zakelijke ritten naar de vestiging voor bijeenkomsten etc.
Ach, zo kom ik er wel, en zo te zien hoef ik niets te betalen.... :lol:

Re: belastingvoordeel

9
postbode21 schreef:kom jij dan ook uit op honderden kilometers?
Stel je loopt en fiets 15km per slag, dat doe je 2x in de week.
Het sommetje is dan 52 x30km =1560 km per jaar.
Voor de belasting mag je dus 0,19 ct per km aftrekken.
1560 x 0.19 = 296.40.
Deze 296.40 kun je dus opgeven als verwervingskosten.
Je mag dan verder geen onkosten aftrekken voor reparaties e.d.

LET OP Dit geldt dus alleen voor Sandd en Netwerk VSP en alle andere post bedrijfjes.

Maar niet voor DHL/SMN die hebben een afspraak met de belasting dienst en daar krijg je al een onkostenvergoeding bij je uitbetaling.
Bij de opgave belastingdienst vul je dit ook in onder box 1 loon e.d.
Het andere vul je in onder overige inkomsten.
cron