Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

11
Als postbezorger voor Van Straaten Post bezorg ik dagelijks de post in mijn eigen bezorgwijk in Utrecht.
Ik krijg de post elke dag s'ochtends thuis voor 9:00 aangeleverd en deze moet dezelfde dag bezorgd zijn. Tussen de post zit onder andere enveloppen van ziekenhuizen, advocatenkantoren, scholen en gemeentes. Als ik poststukken heb die onbezorgbaar zijn (bijvoorbeeld omdat iemand verhuisd is of een adres is niet goed) dan geef ik dat meteen weer met de chauffeur mee naar Groenekan. Ik word dagelijks gecontroleerd op goeie bezorging, maar dat is bij mij altijd dik in orde. Ben heel blij met mijn baantje bij Van Straaten Post en bijverdienste!

(Y) Groetjes Marlou

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

12
Als postbezorger voor Van Straaten Post bezorg ik dagelijks de post in mijn eigen bezorgwijk in Utrecht.
Ik krijg de post elke dag s'ochtends thuis voor 9:00 aangeleverd en deze moet dezelfde dag bezorgd zijn. Tussen de post zit onder andere enveloppen van ziekenhuizen, advocatenkantoren, scholen en gemeentes. Als ik poststukken heb die onbezorgbaar zijn (bijvoorbeeld omdat iemand verhuisd is of een adres is niet goed) dan geef ik dat meteen weer met de chauffeur mee naar Groenekan. Ik word dagelijks gecontroleerd op goeie bezorging, maar dat is bij mij altijd dik in orde. Ben heel blij met mijn baantje bij Van Straaten Post en bijverdienste!

(Y) Groetjes Marlou

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

14
Carla41 schreef:is het waar dat je een scooter krijgt en wel 30 uur per week aan het werk bent?
van di t/m vr?
VAN STRAATEN POST ontwikkelt 24-uurs postbezorging met GPS-tracking
donderdag 19-06-2014 10:02 ; " zeer geschikt voor scooters / ZIE FOTO > :mrgreen:

WPN lid Van Straaten, durft tenminste te vertellen/publiceren wat ze precies met GPS tracking doen........nu Sandd nog........ " De SanddbezorgerAPP is er voor de bezorger " ? :lol:

LINK :

http://www.perssupport.nl/apssite/persb ... S-tracking
Postbezorger Sandd

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

15
Hi,

Ik ken iemand die bij van Straaten post werkte en ik kan alleen maar zeggen dat het personeel flink wordt uitgebuit.
Kort gezegd heeft van Straaten Post de ideale manier gevonden om flink onder het wettelijke minimumloon te betalen. Ze betalen 9 euro per uur, maar daarvoor moet je wel aan een onmogelijk hoge bezorgnorm voldoen. Alles wat je werkt boven die bezorgnorm wordt niet uitbetaald.
Die norm kan alleen niemand halen, met geen enkele mogelijkheid. Ze moeten 275 stuks post hebben gesorteerd binnen een uur. De realiteit is dat ze maar 175 stuks per uur kunnen doen. Daarnaast krijgen ze 24s bezorgtijd per poststuk, wat op zich misschien mogelijk zou zijn als je net als bij Postnl je fiets aan het begin van de straat zet en simpelweg brieven in elke postbus moet doen die je tegenkomt. Van Straaten post is echter stukken kleiner dan Postnl en dat betekent dat de bezorger gemiddeld een poststuk per straat bezorgt. Je poststuk pakken, scooter neerzetten e.d kost je echter meer dan 24s. Het komt er op neer dat het personeel 2 keer zoveel uren draait dan waarvoor ze betaald krijgen, waardoor ze effectief gezien 4,50 per uur betalen. Ter referentie: het wettelijk minimumloon bedraagt 8.80 per 1 januari 2016.

Het personeel heeft dit al meerdere keren aangekaart bij de depot manager, maar deze man is nooit te bekennen op het depot en simpelweg heeft als enige antwoord dat als ze het niet bevalt, ze maar weg moeten gaan. Er is door het personeel meerdere keren gevraagd om te demonstreren dat deze norm haalbaar is, maar dat verzoek wordt gewoonweg genegeerd. Het personeel heeft geen enkel inzicht aan het einde van de maand wat ze betaald krijgen, want zelfs na herhaaldelijke verzoeken blijkt het erg moeilijk voor de depot manager om zijn personeel te verschaffen van een duidelijk overzicht met het aantal poststukken en het aantal uren wat ze uitbetaald zullen krijgen. Er is zoveel mis bij dit bedrijf en de managers zijn incompetent en onprofessioneel. Mijn advies is dan ook: Zoek aub verder naar een andere baan als je niet aan slavenarbeid wil meedoen!

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

16
In tegen stelling tot de de voor ganger wil ik even die aan geef dat die te weinig verdiend.
Dit kan twee dingen betekenen:1.hij werk niet hardt genoeg
2.of hij kan niet rekenen
Ben zelf werkzaam bij van straatenpost en de verdiensten zijn goed geregeld tot tegen stelling bij div post bedrijven heb je een scooter van de zaak die je mag gebruiken.
En dan wordt je ook nog per kilometer betaald.
En de normen liggen niet zo hoog het is heel goed te doen als je een gewoon werk tempo aan houd kom je echt wel aan die 9,11 euro.
Als je een door zetter ben en je tempo is hoger dan noormaal kom je dik boven het uurloon

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

17
Ik heb ook een dag op zo een scooter gereden. het was niet veel post dacht ik (300 stuks) maar dat was verdeeld over 100 straten in een stad die ik niet ken.
Niemand gaat mee om je in te werken ze hadden geen duidelijke kaarten ook. zogenaamd moet iedereen elkaar helpen als de een wat later klaar is. nou ik heb niemand gezien. elke keer wordt je in een andere wijk gezet.

Als je een beetje normaal wordt ingewerkt dan zal het vast wel leuk zijn maar ik stond strak van de str5ess na 8 uur scooterrijden omdat ik gewoon niet wist waar ik heen moest en dat vreet tijd. ik denk dat ik mischien wel 100km heb gereden.

Het is echt geen doen als je 100 straten heb in een onbekende stad. Ik moest eigenlijk een ander stadje doen met 150 straten waar ik ook nog nooit geweest was.
Dus ben er maar meteen meegestopt. Dat is echt niets voor mij om me de dag het gompes te zoeken waar ik nu weer heen moet.

Ik vind echt dat dat niet kan en dat er sowieso de eerste dag iemand mee moet.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

18
Carla41 schreef:@Marlou

is het waar dat je een scooter krijgt en wel 30 uur per week aan het werk bent?
van di t/m vr?
Ja bij mijn depot was dat zo.
Maar de scooter mag je niet naar huis nemen die staat op het depot.

Dus ik moet eerst 10km fietsen naar het depot en daarna weer 10km terug op de scooter naar waar ik net vandaan kwam.
daarna weer 10km terug naar het depot terwijl ik redelijk dicht bij huis was om vervolgens weer 10km terug te fietsen.

Je maakt veel kilometers omdat je veel straten hebt. maar in elke straat bezorg je maar een paar brieven.
het dorp wat ik moest doen waren 150 straten met ook een deel buitengbied. de route was 100km totaal.
Nu zal je wel niet elke straat in hoeven maar dan nog maak je veel kilometers.

Ik trok het niet want ik was te gestrest omdat ik de hele tijd aan het zoeken was waar ik heen moest.
er zaten ook veel verkeerd gesorteerde dingen bij waardoor je soms een kilometer terug kan rijden.(iemand andes had het gesorteerd en er zaten echt veel verkeerde sorteringen tussen).

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

20
Er is een gps-systeem in de scooter dan kunnen de hoge bazen zien kwaar je uithangt.
Ze hebben er geen navigatiesysteem aangehangen voor de bezorger, aleen een gps-tracker meer niet.
dat ding zie je niet eens.

Volgens mij heb je de kosten van een navigatiesysteem al na een week terugverdiend.
Maar zo denken ze niet, ze bekijken het bedrag onder aan de streep. maar als een nieuwe bezorger elke dag twee uur eerder klaar is.
omdat hij/zij minder vaak verkeerd rijd daar kijken ze niet naar.
cron