Re: Postservice!

31
@postbode21

Bij Sandd zelf verdien je meer maar bij Reli (die alleen maar voor Sandd post bezorgt en er ook nog weer zonodig aan moet verdienen) had ik vandaag 40 kg/548 stuks post/231 stuks overlap.

Dat betekent wijkvergoeding € 1,90
herlaadvergoeding € 2,50
317 x 0,04 € 12,68
overlap 231 x € 0,01 € 2,31

totaal € 19,39 bruto

Daar moet je toch echt heel wat voor doen. Er zijn straten bij waar de huizen ver uit elkaar liggen. Flatjes waar ik persé op de bovengalerij moet bezorgen. Allemaal leuk werk, daarom doe ik het ook, maar qua verdienste verklaart de hele wereld me voor gek en zeggen ze dat alles beter verdient dan dit en gelijk hebben ze. Voor schoonmaken (wat ik in de avonduren doe) verdien ik € 10,10 per uur en dat haal ik met bezorgen nooit. Maar zolang mensen het zulk leuk werk vinden en er niet mee kunnen of willen stoppen blijft de uitbuiterij doorgaan.
Postservice betaalt ook geen wereldloon maar is toch stukken beter dan Sandd of zoals ik een onderaannemer.

Re: Postservice!

32
@postbode21: als ik mij goed herinner was het Erik die bij zijn sub-depot MetroPost Twente zijn verdiensten zag teruglopen naar totaal 5 cent per poststuk. In zijn geval was de gewone Sandd-vergoeding hoger. Maar hier hebben wij het over 7 cent en dat ontvang ik echt niet als ik mijn totale vergoeding deel door het totale aantal poststukken per jaar. Jij vermoedelijk ook niet: reken het maar eens na! Nijmegen schreef toch al dat de vergoeding die het sub-depot ontvangt hoger is: gemiddeld 13 cent, dus dan kan dat best uit. Zo hou je wel tevreden bezorgers en hoef je ook weinig nieuwe bezorgers te werven.

Jij kunt nu zelf toch ook de vergelijking maken voor jouw wijken, met de situatie voor en na de overname van SelektMail. Dan kun je toch alleen maar concluderen dat die wijken nu een stuk minder opbrengen. Ik krijg bij Sandd misschien 2 tientjes meer per maand, maar ik mis wel de veel hogere vaste wijkvergoeding van DHL. Dat geld steekt Sandd voortaan grotendeels in zijn zak. Bijna alles wat er nu aan post bij Sandd bijkomt is bij mij overlap. Het enige voordeel is dat ik nu maar 2 in plaats van 3x per week hoef te lopen.

Gelukkig krijg ik volgende week de eerste post van VSP erbij en gaan de maandelijkse bijverdiensten hopelijk weer wat omhoog.

Re: Postservice!

34
@postbode21, je kan wel iets gaan roepen uit de losse pols maar de cijfers liegen er niet om.

Ik heb mijn laatste 6 bezorgdagen van Sandd er bij gehaald.
Dat waren in totaal 2303 poststukken. Daar staat een vergoeding tegenover van 126.70.

Bij Postservice was dat geweest 2303 X 7 cent = 161.21 euro
Een verschil van 34.51 euro oftewel ruim 20% !
De vergoeding die Postservice betaalt aan hun bezorgers is 20% hoger dan die van Sandd.
Eigenlijk is het nog meer want ik heb de evt herlaadvergoeding van Postservice niet meegenomen in de berekening.

Re: Postservice!

35
Ik moest op ongeveer 150 Euro rekenen, (de ene keer iets meer, de andere keer iets minder) dus dan klopt de berekening van Slagman wel ja.
Maar Postservice zit niet overal. Het gebied is vrij klein. Een stuk provincie Gelderland en een klein stuk provincie Utrecht.
Het fijnste vind ik dat zij voor vervanging zorgen bij ziekte en vakanties. Ik kan dus gewoon met de Kerst vrij nemen als ik zou willen. Dat kon bij TNT niet. Bij DHL moest ik ook het liefst zelf voor vervanging zorgen, al had ik die niet, dan werd er ook niet moeilijk over gedaan en kreeg ik mijn vakantie toch.

Oeps, dus Hanna is een man. Goed dat ik dat weet! :mrgreen:

Re: Postservice!

36
@Ton @Slagman

Postbode 21 gaat graag de discussie aan en maakt een knieval...
als het echt 7 cent per poststuk is, dan ben je bij Postservice beter af dan bij Sandd!
bij een GELIJK aantal poststukken per keer. ;)

Reli Post is dus nog slechter dan Sandd want in het geval van Henriette 19.39 Bruto zou ik bij Sandd ontvangen..
wijkvergoeding 1.90
herlaadvergoeding 2.5
sorteervergoeding 10.96 ( 548 x 0.02)
afmeldvergoeding 20 cent
stops/adresvergoeding 12.68
Totaal: 28.24 Bruto

Postservice
548 x 0.07 38.36
1 x herlaad 2.5
totaal: 40.86 Bruto

Nou mijn conclusie.... en dan is vsp nog niet meegerekend...

EEN IEDER die de kans heeft OVERSTAPPEN NAAR POSTSERVICE :lol:


@Ton
Natuurlijk heeft iedereen geprofiteerd van de situatie dezelfde wijk bij SANDD/ DHL .. of bij Vsp..
1 X LOPEN en twee keer ( deze redenering is niet helemaal kloppend ton) Wijkvergoeding..
maar dat was natuurlijk niet een normale situatie.

want in de wijkvergoeding van dhl zat in feite de adresvergoeding van sandd verstopt.. ;)
er blijft dus nog steeds genoeg aan de strijkstok hangen , dat maakt het straks minder moeilijk
postbezorgers in dienst te nemen..

Ton, jij hebt een arbeidsovereenkomst afgesloten met sandd (?) ik neem aan dat als je het minimumloon
Niet haalt, je desnoods anoniem dhr . Groen van de vakbond al hebt geinformeerd hierover.!



.

Re: Postservice!

37
@Slagvaardige

Nagekomen bericht.. in het vuur van de discussie wil ik nog vermelden dat ik wilde voorkomen dat je een
te lage betaling zou gaan accepteren , de reden is dat ik er hier zo uitvoerig op inga .

Het maakt me niets uit voor wie je werkt ... en ik hoop dat het je hardstikke goed gaat bevallen ;)
Iedereeb een Fijn weekend toegewenst , volgende week weer lekker postlopen, vrijdag heel heel veel kilo,s...

Re: Postservice!

38
@postbode21

Jij en iedereen natuurlijk een heel fijn weekend gewenst.
Wat een verschillen in vergoeding he. Jammer dat heel Nederland geen Postservice heeft, konden we allemaal overstappen. Nu maar hopen dat het daar zo blijft.

Re: Postservice!

39
Toen ik net bij DHL was begonnen (eind oktober 2004) kreeg ik zelfs 8 cent per enveloppe. Ik had een halfstedelijke wijk. Ik deed samen met een collega een hele postcode. Ik geloof dat ik wel 34 straten had. Het verdiende super! Ik geloof dat mijn top in December een keer zelfs 600 Euro was, maar toen hadden we ook (@$@$ rond de Kerst !@#$# grrr) honderden catalogi tegelijk, nl. Neckermann, Wehkamp, Otto en Peter Hahn. Dat was in de tijd van die reclame met die hondjes op tv. Dat de Wehkampjes er weer aankwamen, dus dat de hondjes achter de voordeur uit moesten kijken. We hadden in die tijd ook drie dagen om de boel (de gewone niet zware post) rond te brengen.

Maar goed, bij DHL had ik toen dus nog meer. (Y)

Re: Postservice!

40
slagvaardige schreef:Toen ik net bij DHL was begonnen (eind oktober 2004) kreeg ik zelfs 8 cent per enveloppe. Ik had een halfstedelijke wijk. Ik deed samen met een collega een hele postcode. Ik geloof dat ik wel 34 straten had. Het verdiende super! Ik geloof dat mijn top in December een keer zelfs 600 Euro was, maar toen hadden we ook (@$@$ rond de Kerst !@#$# grrr) honderden catalogi tegelijk, nl. Neckermann, Wehkamp, Otto en Peter Hahn. Dat was in de tijd van die reclame met die hondjes op tv. Dat de Wehkampjes er weer aankwamen, dus dat de hondjes achter de voordeur uit moesten kijken. We hadden in die tijd ook drie dagen om de boel (de gewone niet zware post) rond te brengen.

Maar goed, bij DHL had ik toen dus nog meer. (Y)
Ik begon bij DHL in 2003 dus wat je hier noemt heb ik ook nog meegemaakt. Op een gegeven moment liep ik 3 wijken en had ik regelmatig maanden van ruim 700 euro en daar was de belasting al vanaf :mrgreen:
cron