Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

104
Wat ik vandaag meemaakte zal ik niet snel vergeten. Ik fietste op het fietspad, rustig terug naar het depot. Opeens zie ik ik iets op het fiets pad vallen. Dichterbij gekomen blijkt het het een tas met boodschappen te zijn er zat ook ook nog een handtas in. Verschillende mensen hadden al geroepen, maar de vrouw aan wie deze tas toebehoorde was door gefietst.
Ik raapte de tas op, zette hem voorop mijn fiets, ik heb een bak voorop handig voor de h.a.h. en reed haar snel achterna. De tas bleek inderdaad van haar te zijn. Ik gaf de tas uiteraard aan haar terug.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

107
Afgelopen zaterdag moest ik post bestellen bij een flatgebouw waarbij de brievenbussen aan de buitenkant zitten. Er kwam een jongetje aanlopen. Waarschijnlijk amper zes jaar oud schatte ik. Hij vertelde mij heel stoer dat hij zijn post kwam halen. In eerste instantie vond ik dat wel komisch maar daarna stak hij zijn armpje in een van de brievenbussen en graaide de folders eruit die ik er net had ingegooid. Toen vond ik het niet meer grappig en zei dat hij moest ophouden. Hij bleef graaien. Probeerde mij te provoceren. Ik probeerde zijn arm uit de bus te trekken. Maar hij was sneller en reed daarna triomfantelijk weg op zijn fietsje met de post boven zijn hoofd.
Ik was verbijsterd door de brutaliteit van zo'n jongetje. Ik voelde mij ook machteloos omdat hij elke bus op die manier kan plunderen. :(
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

108
Dit zou je eigenlijk even moeten melden bij je baas en misschien ook bij dat betreffende huisnummer. Het kan zijn dat hij niet eens op dat huisnummer woont? En hij zou dit dus ook bij anderen kunnen doen. En het waarschijnlijk ook doen. Krijg jij straks op je lazer dat je de post niet bezorgd hebt, terwijl je het wel gedaan hebt.

Zo'n jochie moet hier niet mee wegkomen. Ook op die leeftijd moeten ze leren wat goed is en wat niet zo goed is.
cron