Re: Hoe ver gaat postnl.....

13
Jette schreef:Pakket heeft indirect ook met post te maken.
Ik vind dit een interessant topic, dus ga vooral door met posten!
Ik dacht dat bij bezorgen, de bodem wel is bereikt. Of kan bezorgen nog verder uitgekleed
worden. Dit topic heet immers ´hoe ver gaat PostNL´.

@Jette ken jij mensen die zelf voor pakket werken en een bus hebben geleased? of Lease je zelf?

14
Geertjan schreef:
Jette schreef:Pakket heeft indirect ook met post te maken.
Ik vind dit een interessant topic, dus ga vooral door met posten!
Ik dacht dat bij bezorgen, de bodem wel is bereikt. Of kan bezorgen nog verder uitgekleed
worden. Dit topic heet immers ´hoe ver gaat PostNL´.

@Jette ken jij mensen die zelf voor pakket werken en een bus hebben geleased? of Lease je zelf?
Ja, onze vaste subco.
Wij leasen ook...en heb je de auto/bus niet meer nodig, lever je hem gewoon in.
Makkelijk hè? :D

15
Jette schreef: Ja, onze vaste subco.
Wij leasen ook...en heb je de auto/bus niet meer nodig, lever je hem gewoon in.
Makkelijk hè? :D
Werken jullie voor PostNL?

Ik zat me ineens te bedenken stel dat ze ons bezorgers ook laten werken op basis van stuk loon.
krijgen we dadelijk 1 euro-cent per brief. of overdrijf ik.
Maandag hebben we werkoverleg aan de orde komt: Kwaliteit/overkomstduur, bezorging Huis-Aan-Huis /Gesprekken postbezorgers, Tijden postbezorging En daarna komt er iemand anders, ook van PostNL en dit gaat het met ons hebben over binding en behoud van postbezorgers.

Daar ben ik toch wel het meest beneiuwd naar: de tijden! waar krijgen we meer en waar halen ze er wat af.

17
Jette schreef:
jan272 schreef:Ik zie een stuurvrouw en ze staat aan wal!
Het zijn de feiten....je kiest ervoor of niet.
Je klinkt nu net als die persvoorlichtster. Waar het om gaat is dat die mensen subco zijn geworden omdat er destijds goed voor betaald werd. Er werd echter een financiële investering gevraagd. Maar de vergoeding voor pakjes werd plotseling veel lager, terwijl die mensen wel gewoon met hun vaste lasten zaten. Een van de geïnterviewde subco's moest maandelijks EUR 2000 aan de leasemaatschappij betalen voor zijn witte bestelbus. Die mensen zijn dus niet in de positie om er zomaar weer mee te stoppen, en PostNL weet dat. Die weten dat de subco's met de rug tegen de muur staan. Het argument "Je weet waar je aan begint, en het is jouw keuze of je het doet" is dan ook niet van toepassing hier. Kijk, als je nu nog na het zien van Zembla besluit subco voor PostNL te worden dan is het inderdaad je eigen keuze, en dan heb ik ook geen medelijden met je. Maar veel mensen hebben destijds de keuze gemaakt op basis van onvolledige informatie, onwetend van hoe hard PostNL ze in de toekomst zou gaan naaien.

Daarom ben ik ook tegen die hele vrije marktideologie. Op papier werkt het goed, in de praktijk niet. De vrije markt bestaat immers niet. Deze veronderstelt namelijk vrije toe- en uittreding en volledige transparantie. In de praktijk is die toe- en uittreding helemaal niet zo vrij. Je denkt niet de ene dag "Kom, laat ik eens subco worden" en dan na een tijdje "Nee, toch maar niet". En volledige transparantie is er ook niet, sommige partijen in de markt hebben meer macht en kennis dan anderen en maken hier misbruik van. De markt heeft immers geen geweten...