Re: Risico gebieden: Minder leuke buurten

11
verzendenenontvangen schreef:Hoe gaan jullie om met mensen? Ik bedoel met bepaalde wijken die niet zo goed zijn aangeschreven. Zo had ik laatst iemand achter me aan met de woorden run faster, run faster! Of dat iemand zomaar raam open doet en om een horror rock achtige manier hoi roept... Ik probeer daarop zo weinig mogelijk te reageren. Laatst zag ik iemand de post uit de brievenbus hengelen. Die persoon zag er nogal woest uit zijn ogen... Dan kun je zonder dat diegene het ziet uiteraard aangifte doen.
je krijgt niet echt volwassen antwoorden op je vragen.
Het beste is goede maatjes met mensen worden,in een achterstandswijk.
Zeker niet anti gaan reageren,je bent een makkelijk herkenningspunt
door o.a. het werk etc..
Deze mensen hebben vaak ook een andere sociale instelling en die kan
vaak ook positief uitvallen.(eigen ervaring)
Vind je het helemaal niks,dan moeten ze je zeker een andere wijk aanbieden.

12
Ik werk in een echte achterstandswijk en een echte volkswijk en ik vind het heerlijk. De mensen zijn juist heel sociaal met elkaar en tegen jou als bezorger. Ik heb het gevoel en ze geven mij het gevoel dat ik er een van hen ben. Ik krijg koffie aangeboden als ze buiten zitten en ze maken een praatje met mij, vanuit het openstaande raam. Eigenlijk heel gezellig. In dat jaar dat ik voor Sandd werk heb ik tot nu toe eigenlijk nog geen vervelende ervaringen meegemaakt. Misschien ligt het ook aan mijn eigen opstelling. Ik geef hen ook het gevoel dat ik niets meer en niets minder ben dan zij. En ik ben lekker vrolijk en bezorg de post op de juiste manier; tijdig en correct. Ik zeg hen gedag en maak als het kan ook een praatje met hen. Als ik iemand tegenkom die er dreigend uitziet, ga ik hem niet uit de weg als ik er langs moet, maar glimlach vriendelijk (en gemeend) en dan krijg ik vaak juist een leuke reactie terug.

15
verzendenenontvangen schreef:Ja, in villa wijk zul je minder snel een bakje koffie krijgen. Ik had van de week iemand die wat achter me aan liep met de woorden TNT run faster, TNT run faster. Hij bedoelde het wel goed volgens mij.
Yeah right! TNT run faster, betekend voor mij gevoel, dat TNT sneller loopt als jou :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

16
Indien je een vergelijking maakt is het niet "TNT loopt sneller als jouw" maar TNT loopt sneller dan jouw".

Tot nu toe niet echt problemen gehad in de wijk gelukkig. Wel wil ik graag mijn fiets in de gaten houden dat er geen mensen bij komen. Soms heb je er even geen zicht op, dat vind ik dan wel vervelend. Ben dan bang dat anderen in de fietstassen gaan rond sneupen. Ik doe ze altijd dicht natuurlijk.