Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

121
Zonet eerste ronde klaar. Maar ik zag een jongetje die bekend staat graag mijn postelastieken wil hebben. Ik had de vorige keer nee gezegd. Ik wist dat ik hem in de gaten moest houden.

Ik liep weg van mijn fiets (lastieken hangen om mijn stuur) en ging bezorgen en liep door een steegje om ervoor te zorgen dat ik op afstandje mijn fiets in de gaten kon houden. Toen ik uit steegje was en mijn fiets in mijn ogen kwam, betrapte ik de jongetje op het stelen van de lastieken van mijn stuur.

Ik zei vrolijk hallo! wat doe je toch?? Hij kromp ineen en liep weg en ging achter een geparkeerde auto zitten. Ik liep naar hem toe en knielde bij hem neer. Ik zei dat mag toch niet he? Als je een elastiek wilt, kun je gewoon bij mij erom vragen hoor..

Jongetje: ja... Ik: wil je elastiek? J: ja Ik: okee kom maar. Ik gaf hem 3 lastieken en zei: wat zeg je dan? :) J: bedankt.. Ik okee! High Five? J: jaaaa..

Ik weet waar de jongetje woont. Ik twijfel of ik dit bij zijn ouders moet melden? Wat is jullie advies?
ex Sandd Postbezorgster

122
postgirl schreef:Zonet eerste ronde klaar. Maar ik zag een jongetje die bekend staat graag mijn postelastieken wil hebben. Ik had de vorige keer nee gezegd. Ik wist dat ik hem in de gaten moest houden.

Ik liep weg van mijn fiets (lastieken hangen om mijn stuur) en ging bezorgen en liep door een steegje om ervoor te zorgen dat ik op afstandje mijn fiets in de gaten kon houden. Toen ik uit steegje was en mijn fiets in mijn ogen kwam, betrapte ik de jongetje op het stelen van de lastieken van mijn stuur.

Ik zei vrolijk hallo! wat doe je toch?? Hij kromp ineen en liep weg en ging achter een geparkeerde auto zitten. Ik liep naar hem toe en knielde bij hem neer. Ik zei dat mag toch niet he? Als je een elastiek wilt, kun je gewoon bij mij erom vragen hoor..

Jongetje: ja... Ik: wil je elastiek? J: ja Ik: okee kom maar. Ik gaf hem 3 lastieken en zei: wat zeg je dan? :) J: bedankt.. Ik okee! High Five? J: jaaaa..

Ik weet waar de jongetje woont. Ik twijfel of ik dit bij zijn ouders moet melden? Wat is jullie advies?
Enig idee wat voor een ouders het zijn? Voor je een hele scheldkanonade over je heen krijgt ;)
Houd het in elk geval maar goed in de gaten mocht hij het weer doen zou ik het wel even melden denk ik, maar je weet het maar nooit ouders en hun kroost een verkeerd woord in hun ogen en je hebt gezeik ;)

125
@Geertjan

bij basisschool / winkelcentrum haal ik de elastieken uit voorzorg van mijn stuur.
maar ook volwassenen kunnen er wat van. zonder vragen gewoon elastieken van je
fiets af halen..
ik vraag ze dan als ik terug kom lopen en het zie gebeuren direct terug.

kinderen krijgen ze wel als ze er om vragen, maar niet onbeperkt .

bij postnl krijg je ws elke slag "nieuwe" elastieken om je post.
bij sandd krijg je 1 zak.. en daar doe je vrij lang mee. raken ze versleten/op vraag je nieuwe aan.
max 2 x per jaar vraag ik een nieuwe lading.

126
Ja vandaag zag ik een fietsje van die jongen staan met heel veel elastieken om zijn stuur... :shock:

Een keer zag ik een man bezig met zijn camper. Ik zette mijn fiets daar vlakbij neer en ging postlopen. Toen ik terug bij mijn fiets was, zag ik dat meneer op mij wachtte. Hij liep toen naar mij toe en vroeg of hij wat elastieken mocht hebben. :lol: Ik heb hem toen een paar gegeven 8-)

Een ander keer was ik aan het bezorgen en kwam een man op me af en vroeg of ik wat elastieken voor hem had. Ik had op dat moment toevallig geen elastieken bij me. Ik zei tegen hem: als je vertelt waar je woont, doe ik straks wel wat elastieken in je brievenbus. De man was heel blij :)
ex Sandd Postbezorgster

129
Die elastiekjes probeer ik zoveel mogelijk aan de zijkant in mijn tas te frommelen. Maar als ik met de trolley ben en zoals afgelopen vrijdag meer dan 1000 poststukken had, dan zit die trolley bomvol en passen er echt geen elastiekjes meer bij. Ik had dus een grote plastic tas van AH aan mijn trolley gebonden en daar deed ik de elastieken in. Er waren wel een paar kinderen die netjes en vriendelijk om elastiekjes vroegen maar wegpikken deden ze niet. Helaas kregen ze ze toch niet want die dingen heb ik zelf hard nodig voor post, folders en kranten en ik kan niet elke keer bij het depot om elastiekjes gaan vragen omdat ik er een stel weggeef. Ik heb dus netjes uitgelegd dat ik die zelf hard nodig heb.