Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

152
Carla41 schreef:@newman

klopt Newman.

maar ik doel op : we werken NIET MET EEN VOORAF BEPAALDE , waardoor je al lopende beseft...ik ben weer over de normtijd heen.
voor mij loopt het relaxter.. en bepaal je zelf hoe "hard"je wil gaan.
Wanneer wordt de norm dan bepaald? Achteraf? Op enig moment moet íe toch vastgesteld worden. Bij PostNL mag je er ook net zo lang over doen als je wilt (zolang de post maar voor 18.00 uur in de bus ligt), dus ik zie het voordeel niet zo. Het enige verschil is dat ik van tevoren weet hoeveel uur ik uitbetaald krijg, en jij komt er pas later achter. Bij Sandd wordt je dus net zo hard genaaid als bij PostNL (als je wat langzamer bent, tenminste), alleen bij Sandd dringt het wat later tot je door.

Overigens kun je bij PostNL als je vindt dat je te weinig hebt gekregen altijd nog met zo'n oranje kaart wapperen. Bestaat er bij Sandd iets soortgelijks?

155
:lol: vandaag maakte ik mee dat ik zelf niet echt bekend bent met de winkels in me eigen stad.
Een meisje vroegt goh waar ken ik de singer vinden? ik zo de singer? Ja met een naaimachine enzo.
Ik zo, geen idee.. loop paar meters verder, toen zag ik wat het meisje bedoelde, de zaak van me tante, kon op dat moment wel door de grond heen zakken.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

156
har099bezorger schreef::lol: vandaag maakte ik mee dat ik zelf niet echt bekend bent met de winkels in me eigen stad.
Een meisje vroegt goh waar ken ik de singer vinden? ik zo de singer? Ja met een naaimachine enzo.
Ik zo, geen idee.. loop paar meters verder, toen zag ik wat het meisje bedoelde, de zaak van me tante, kon op dat moment wel door de grond heen zakken.
haha, ja die is goed!

157
Wat ik toch weer meemaakte vandaag. :lol: Ik heb net mijn post bij een verpleeghuis afgeleverd en terwijl ik naar mijn fiets terugloop, in een winkelstraat, zie ik een vent van een jaar of 25 a 30 rennen met een volgepropte plastic zak in zijn handen. Een meter of 30 daarachter zie ik een andere vent die hem achterna rent. De eerste vent rent een steeg in en die vent gaat erachteraan terwijl hij druk aan het bellen is.

Vrijwel direct daarna zie ik drie politiewagens met loeiende vaart de straat in komen rijden. Ze willen rechtdoor rijden, dus ik wijs richting de steeg. Twee wagens rijden de steeg in en de andere wagen rijdt erom heen. Daarna kwam er ook nog een agent op een motor aanrijden. (alles zonder sirenes)

Ik zie dat de eerste kerel klem wordt gereden. Hij was overigens uitgeput van het rennen en was even aan het uitblazen. Zag in dat het geen zin had om nog verder te rennen.

Ondertussen lopen de zijstraten uit met mensen die allemaal willen komen kijken. Ondertussen wordt de eerste kerel gearresteerd. Van een bewoner van een bepaald huisnummer (vlakbij de arrestatie) hoor ik dat de kerel een overval heeft gepleegd of een winkeldief is. Hij had blijkbaar geld in die plastic zak gestopt. De tweede kerel die hem achterna was gegaan, was een winkelmanager of zoiets.

Tja.. zo maak je nog eens wat mee. :mrgreen: