Wat ik toch weer meemaakte vandaag.

Ik heb net mijn post bij een verpleeghuis afgeleverd en terwijl ik naar mijn fiets terugloop, in een winkelstraat, zie ik een vent van een jaar of 25 a 30 rennen met een volgepropte plastic zak in zijn handen. Een meter of 30 daarachter zie ik een andere vent die hem achterna rent. De eerste vent rent een steeg in en die vent gaat erachteraan terwijl hij druk aan het bellen is.
Vrijwel direct daarna zie ik drie politiewagens met loeiende vaart de straat in komen rijden. Ze willen rechtdoor rijden, dus ik wijs richting de steeg. Twee wagens rijden de steeg in en de andere wagen rijdt erom heen. Daarna kwam er ook nog een agent op een motor aanrijden. (alles zonder sirenes)
Ik zie dat de eerste kerel klem wordt gereden. Hij was overigens uitgeput van het rennen en was even aan het uitblazen. Zag in dat het geen zin had om nog verder te rennen.
Ondertussen lopen de zijstraten uit met mensen die allemaal willen komen kijken. Ondertussen wordt de eerste kerel gearresteerd. Van een bewoner van een bepaald huisnummer (vlakbij de arrestatie) hoor ik dat de kerel een overval heeft gepleegd of een winkeldief is. Hij had blijkbaar geld in die plastic zak gestopt. De tweede kerel die hem achterna was gegaan, was een winkelmanager of zoiets.
Tja.. zo maak je nog eens wat mee.