Re: Ergenissen

23
Nieuwe wijk dus ook nieuwe ergenissen!! Lage brievenbussen, bukwerk dus. Hoge brievenbussen waar je weer aan wennen moet om op ooghoogte je post te deponeren. Winkels zonder brievenbus, maar das geen ergenis wel extra werk. Gladde houten tuinpad tegels, brrr eng! Hekwerk dat moeilijk opengaat dus ik stap er maar overheen met mn lange benen.
Hondemikken op de stoepen. EEn huisnr dat niet bestaat en maar zoeken. En als toetje mag ik nog naar de sportvelden fietsen die in feite wel buiten de wijk liggen. Holadijee.

24
:lol: waar zal ik eens beginnen?

Geen brievenbussen bij winkels, zeer handig op de dinsdag.
Fietsen voor de deuren.
Brievenbus dichtgetimmerd, nieuwe brievenbus staat achter de auto.
Meerdere brievenbussen zonder naam, en maar denken goh gooi ik nu wel het juiste erin?
Huizen zonder nummers
Huis die bij nr 1 begint en de volgende wordt al gauw nr 5, terwijl je een poststuk heb voor nr 3.
Straten die in elkaar oplopen, of nog te zien zijn in een steegje voor de rest van de nummers.
Geen fietspad naast de weg, zie dan maar eens veilig de post te bezorgen.
Hoge drempels die er voorzorgen dat je bij de terugweg 2 treetjes vergeet te lopen.
Trap zonder leuning.
tuin in de zand, geen tegels en dan keihard regenen.

einde :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

25
Pfff.. ik heb er nu toch een straat bij zitten in mijn nieuwe wijk. 2 huizen met afschuwelijk gladde tegeltjes. Vooral met dit natte weer kan ik er zo om denken.
In diezelfde straat heb ik huis achter een huis.. Ik had geen flauw idee de eerste keer en ik maar zoeken! Moet ik de post van dat achterste huis in de brievenbus gooien van het voorste huis. Nergens staat het aangegeven en beide een heel ander nummer. Heel logisch... ahum
En ook nog eens een huis/winkelpand met 3 brievenbussen: nr. 8, 8a en 8e... (euhm... waar zijn 8b t/m d? haha) Maar het meest bizarre is.. aan de andere kant van het huis/winkelpand staat ook een brievenbus met nr. 8. Ik heb nagevraagd.. maar beide zijn voor hetzelfde pand. Het is maar net waar ik op dat moment zin in heb. Wat een idee! Ze houden het spannend voor de post bezorger ;) :lol:

27
postgirl schreef:Is dat gladde tegels een gevaar? Niet bezorgen daar. Begrijpt jouw depothouder wel... ;)
Helaas, zo makkelijk gaat dat niet. Ik heb op mijn route ook 10 huizen bovenop een supermarkt. Om daar te komen moet ik via brandtrap omhoog klimmen. Erg vervelend en die brandtrap is met vochtig weer zeer glad en dan heb ik het nog niet eens over de maanden dat het vriest! Deze route heb ik al 1,5 jaar en ook meerdere keren melding van gemaakt. Het antwoord was telkens dat ik gewoon moest bezorgen. En dat geld dus ook voor gladde tegels of van die houtenbruggetjes die mensen in hun tuin hebben (heb daar ook 1 van in mijn route). Spekglad door een alg laag.

28
Dinsdag in mijn invalwijk had iemand bij een huis aan het begin van het pad naar de voordeur, een muurtje van stenen gemaakt (van twee stenen bovenop elkaar) en daarover heen een stapel bladeren gegooid, zodat het haast niet opviel. Iemand had wat van de bladeren en stenen weggeschopt, dus ik zag het gelukkig op tijd. Had ik of een ander die daar moest zijn, een lelijke smakker kunnen maken.

Wie doet nu zoiets? :evil:

@Marloes, ik heb ook een gebouw met een brandtrap in mijn wijk. Helemaal bovenaan zit de box met brievenbussen. En dan ook nog aan de linkerkant. Heel lastig. Voor de bewoners is het handig als ze de post aan het einde van de galerij op kunnen halen. En de brievenbussen zitten dan voor hen aan de rechterkant. Is misschien gemakkelijker. Maar voor de bezorgers (die rechtshandig zijn) is het knap lastig.

29
slagvaardige schreef:Dinsdag in mijn invalwijk had iemand bij een huis aan het begin van het pad naar de voordeur, een muurtje van stenen gemaakt (van twee stenen bovenop elkaar) en daarover heen een stapel bladeren gegooid, zodat het haast niet opviel. Iemand had wat van de bladeren en stenen weggeschopt, dus ik zag het gelukkig op tijd. Had ik of een ander die daar moest zijn, een lelijke smakker kunnen maken.

@Marloes, ik heb ook een gebouw met een brandtrap in mijn wijk. Helemaal bovenaan zit de box met brievenbussen. En dan ook nog aan de linkerkant. Heel lastig. Voor de bewoners is het handig als ze de post aan het einde van de galerij op kunnen halen. En de brievenbussen zitten dan voor hen aan de rechterkant. Is misschien gemakkelijker. Maar voor de bezorgers (die rechtshandig zijn) is het knap lastig.
Wow.. geluk gehad met dat muurtje.. wat een belachelijk actie! Wat een humor om post/krant/reclame bezorgers kapotte enkels te bezorgen. Fijn dat het goed is afgelopen!

En dat is inderdaad ook niet handig nee! Is die brandtrap bij jou ook zo enorm glad dan? Bij mij hebben ze niet eens een box met brievenbussen. Ik moet de galerij bewandelen. Dat is geen probleem.. maar die vreselijke brandtrap. En dan ook nog eens een leuning van hout dat aan vervanging toe is. Ach tot nu toe ben ik er nog niet afgevallen. (En anders gevalletje ziektewetje :mrgreen: :lol: *grapje*)

30
slagvaardige schreef:Dinsdag in mijn invalwijk had iemand bij een huis aan het begin van het pad naar de voordeur, een muurtje van stenen gemaakt (van twee stenen bovenop elkaar) en daarover heen een stapel bladeren gegooid, zodat het haast niet opviel. Iemand had wat van de bladeren en stenen weggeschopt, dus ik zag het gelukkig op tijd. Had ik of een ander die daar moest zijn, een lelijke smakker kunnen maken.

Hadden ze die bladeren er inderdaad overheen gegooid, of waren die bladeren er gewoon overheen gewaaid?
Heb je de bewoners echt bezig gezien met het neerleggen van bladeren?
Je kunt mensen niet beschuldigen op basis van een vaag vermoeden.