Re: Volle buitenbussen!

22
@willywal

zelf blijven denken willy wal...
sandd heeft toch ook liever dat je 1 keer aanbelt en het poststuk alsnog kwijt raakt..
dan dat je het weer retour stuurt/

de vraag is niet of het mag maar wat jij ermee doet!
service verlenen aan de geadresseerde... wat kan sandd jou nou maken
voor die 2 cent die jij volgens jou beurt ;)


ik werk al een hele tijd voor sandd en heb nog nooit gehoord dat ik
niet zou mogen aanbellen als de brievenbus vol is..
dat moest er nog bijkomen zeg..

in je ovo staat dat je post moet bezorgen maar dat er geen relatie is als tussen werkgever en werknemer
en dat dat betekent dat sandd jou niet mag zeggen hoe je werk te doen...

alleen de kaders tussen 8 - 18 uur zijn van belang. ;)

Re: Volle buitenbussen!

25
postbode21 schreef:@willywal

zelf blijven denken willy wal...
sandd heeft toch ook liever dat je 1 keer aanbelt en het poststuk alsnog kwijt raakt..
dan dat je het weer retour stuurt/

de vraag is niet of het mag maar wat jij ermee doet!
service verlenen aan de geadresseerde... wat kan sandd jou nou maken
voor die 2 cent die jij volgens jou beurt ;)


ik werk al een hele tijd voor sandd en heb nog nooit gehoord dat ik
niet zou mogen aanbellen als de brievenbus vol is..
dat moest er nog bijkomen zeg..
Realiseer je dat daardoor de basis van de OVO onder druk komt te staan?
Sandd bepaalt hoe je de brief moet me bezorgen, kijk naar de retourstickers.
Die 2 Sandd bedoelde ik er komt ontzettend veel post bij en die bezorg je voor 2 Sandd omdat je op dat adres toch al bezorgt
in je ovo staat dat je post moet bezorgen maar dat er geen relatie is als tussen werkgever en werknemer
en dat dat betekent dat sandd jou niet mag zeggen hoe je werk te doen...

alleen de kaders tussen 8 - 18 uur zijn van belang. ;)

Re: Volle buitenbussen!

26
@willywal

Er zijn altijd mensen, die het erop aan laten komen en de bus structureel te laat legen.
Als dit mij toevallig treft, heb ik ook wel zoiets van, direct de kop indrukken, want anders gaat het van kwaad tot erger. Maar het gebeurt ook wel, dat de mensen er gewoon niet bij nadenken of vergeten die bus te legen omdat ze domweg met andere dingen bezig zijn.
Vaak hoeven ze er dan alleen maar even op geattendeerd worden en het probleem is dan al opgelost.

Ik bel dan wel even aan en als de bewoner thuis is, ga ik vriendelijk vragen, of men de bus op tijd wil legen. Gebeurt dit niet, dan gaat de post retour met de reden erop vermeld.

Maar Willywal...blijf vooral flexibel, anders gaat er post bij jullie verloren en dat lijkt me niet de bedoeling, toch??

Re: Volle buitenbussen!

27
Dit is niet onze verantwoording als de bussen vol zitten.
Aanbellen nee dat gaat te ver dat is onze taak ook niet.
Stel je moet iets van 1000 stuks bezorgen dan ga je echt niet zitten aanbellen......dit al als voorbeeld. Zie je t al gebeuren...ben je wel uren bezig haha!

Re: Volle buitenbussen!

28
elisa schreef:Dit is niet onze verantwoording als de bussen vol zitten.
Aanbellen nee dat gaat te ver dat is onze taak ook niet.
Stel je moet iets van 1000 stuks bezorgen dan ga je echt niet zitten aanbellen......dit al als voorbeeld. Zie je t al gebeuren...ben je wel uren bezig haha!
@Elisa en Willy: Strikt genomen is het je taak niet, maar werk je bij een serviceverlenend bedrijf of bij een Sovjetmoloch vol dichtgetikte ambtenaren? Het is mij overigens nog nooit overkomen dat ik op 1 dag 1000 volle brievenbussen aantrof. Bovendien is het mijn ervaring dat even aanbellen vaak minder tijd kost dan talloze poststukken retour zenden en even zovele retourstickers invullen.

@Jette: We zijn het deze keer zowaar eens met elkaar. Het moet niet gekker worden :D

Re: Volle buitenbussen!

30
elisa schreef:Aanbellen doe je gewoon niet...tenzij je pakketjes gaat bezorgen.
En als je nou iemand tegenkomt die aan jou, als postbode, de weg vraagt? Zeg je dan ook: "Mevrouw, de weg wijzen staat niet in mijn functieomschrijving. Goedemiddag!" ??
cron