Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

252
Gisteren liep ik in de 'W-straat' en verderop kwam een meneer met een grote hond de voordeur uit. Hij had hem nog niet aangelijnd. Ze stonden nog in hun voortuin.

De hond (type herdershond) zag mij met de post lopen en vloog over het hekje heen en rende naar mij toe. Ik schrok me kapot. Ik bleef wel stil staan. De hond sprong tegen me aan. ik dacht dat hij zou gaan bijten, maar hij deed dat niet gelukkig. Waarschijnlijk omdat zijn baas hem terugriep. Misschien was het geen aggressieve hond, maar ik schrok wel.

Heb een paar jaar geleden wel eens een beet gehad toen ik post aan een mevrouw gaf, die een aggrohond heeft. (vlak daarna heeft die hond nog een klein hondje in de wijk doodgebeten) De hond sprong de voordeur uit en greep mij in mijn been toen ik het hekje uit wilde lopen. Ja, ik had niet weg moeten lopen, zei dat mens. Nee, zij is verantwoordelijk voor haar hond. Had ze hem maar in toom moeten kunnen houden.

Dus daar moest ik wel even aan denken gisteren, toen dat beest over het hek sprong. Ik dacht dat die beesten wel op hun eigen terrein zouden blijven als je als bezorger een meter of 10 van hun huis vandaan bent.. Niet dus... :o

254
Zeker weten blijf je op je hoede na een hondebeet.

Ik werd gegrepen op de openbare weg voor een boerderij, ook toen ik weg reed precies in mijn onderbeen een winkelbeethaak.
Het was 1 april toen en beslist geen grap.
Deze hond was ws aan het waken, de iegenaars schrokken ontzettend en zeiden dat hij dit nooit doet. Mja dat kon er bij mij niet in.

Veel honden krijgen geen opvoeding. Dus ga op je intuitie af zou ik zeggen en laat de hond niet merken dat je bang ben, kijk m nooit aan. Negeerstand dus.

255
Wat vervelend die verhalen over honden :(
Heb zelf 3 vervelende adressen in een 'prachtwijk' zoals het hier wel genoemd wordt ;)
Alle 3 kunnen bij de voordeur komen en ik durf daar nooit de post door te duwen. 1x meegemaakt dat ik NET OP TIJD mijn hand terug trok.. Bij 1 adres trekt de hond ook de post uit de bus en begint er op te kauwen/scheuren...
Wat moet je met dat soort adressen?
Gelukkig verder nooit narigheid gehad. Ben zelf dierenliefhebber. Zie alleen veel vaker dat mensen een dier nemen, terwijl ze er niet voor kunnen zorgen. Is bijv. de hond de baas in huis! En dan heb je er wel eens zo'n geval tussen zitten die postbodes aanvalt! :( Triest.. want in principe kan zo'n hond er niets aan doen. En is een hond toch agressiever naar vreemden.. lijn ze dan aan.

256
@marloes

wat je eraan kan doen?
zo lang ze achter de voordeur blijven.. gewoon steevast aanbellen. :D
Net iets langer/harder dan je normaal zou doen.
als het goed is wordt de bewoner dat vrij snel zat en haalt zijn hond uit de gang.

en sowieso.. Nooit je vingers door een brievenbus steken.
geef dat poststuk een zwieper.. is het zwaar en raak je de hond dan
is die na een tijdje gewaarschuwd :D