Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

282
Je hebt van de brievenbussen waar nog geen belastingenvelop ongevouwen door past. Ik duw de post meestal zover door dat het op de grond valt en zich weer kan ontvouwen maar ik heb ook wel eens mijn dag niet. Belangrijke post laat ik nooit in de bus hangen maar ander dingen soms wel. De ontvanger ziet dan dat zijn brievenbus niet deugd. Niet dat er ooit een betere is geplaatst maar ik geef niet op.

284
Vorige week, woensdag zag ik dat er ergens in mijn wijk 2 vlagen halfstok hingen. Ik dacht heb ik iets gemist? Bij nader inzien bleek het te gaa om een monument. Hier werden op 26-2-1943 joden naar een concentratie kamp afgevoerd. Het ging om een joods ziekenhuis. Nu hangt er een gedenkplaat, en is er op 4 mei een herdenking. Vorige weeek dus ook, die werd door enkele joden bezocht.

285
Soms krijg ik rare vragen, de meest vreemde vraag was van een jong kind. Hij vroeg aan mij of hij een lift kon krijgen, hij moest naar de andere kant van de straat. Niet gedaan. ik moest de straat nog voorzien van post.

Vandaag: de lente is nog maar half begonnen, en ik heb mijn eerste blikje fanta gescoord, bij een belhuis. Geweldig, zoveel gastvrijheid. Net als de snoep winkel van tegenover ons depot , de eigenaar geeft ons regelmatig koffie. En in het buurthuis, werd ik ook al regelmatig op koffie/thee getrakteerd., de afgelopen weken.

288
Ik heb ook een aantal café's in mijn wijk. Ik vraag alleen of ik naar het toilet mag als dat moet en dat weigeren ze nooit. Misschien bang dat ze dan gen post meer krijgen. Als het warm is krijg ik wel eens wat te drinken maar koffie en zo krijg ik nooit aangeboden. Ik kan natuurlijk wel altijd en glas water krijgen maar niet omdat ik postbode ben.

289
niet tijdens, maar na afloop. Ik kom thuis, en boven mee roept een jongen, "de postbode". opdat moment komen er op het aangrenzende twee andere knulletjes aangerend, ze lopen door het hek, naar de deur en vragen of ik die open wil maken.
Voor de andere deur staat de jongen die , de andere waarschuwde dat de postbode er aan komt. hij heeft een bal in zijn handen Als ik deze open, loopt hij naar binnen en gaat met de andere jongens voetballen.

290
Kom ik vanochtend bij een verzorgingshuis en geef de post aan de dame achter de balie. Komt de dame achter de balie aan met een televisiegids die voor een adres is in een andere wijk. Ze zegt dat hij vast per ongeluk tussen een stapeltje belandt is. Ik pak de tv-gids aan en zeg dat ik er wel voor zorg dat hij alsnog op het juiste adres aankomt. Ook al is hij van de concullega. Ik loop weg en kijk naar het blad, zie ik toch dat het gidsnr 1 van 2014 is. Dat ding moet er vier maanden hebben gelegen. Hahaha