Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

334
Het kon niet uitblijven, een ontmoeting met de man bij wie ik twintig jaar geleden een intensieve therapie heb gevolgd. Ik tel nog altijd de spannende zes, zeven voetstappen over het grind tot zijn voordeur... maar nu (als postbezorger) die stappen meteen weer terug. Ik had hem al vaker gedag gezegd, verbaasd dat hij mij nog kende. Vandaag trof ik hem bezig in de tuin en spraken we elkaar wat langer.
Ongelooflijk hoeveel hij zich nog wist te herinneren, na zo lange tijd. Van hem heb ik vooral de term ont-moeten onthouden, als: niet meer moeten. En zo kwamen we op mijn loopbaan, maar daarna ook op de zijne. Hij bleek net zijn baan als 'psych' in de jeugdzorg te hebben opgezegd.; niet leuk meer, te veel managen, terwijl het hem vooral om de inhoud ging.
Bijzondere ontmoeting!

337
sssandra schreef:
fiets schreef:katttten haha

http://www.youtube.com/watch?v=n1o_eFtTshc
Dat was voor mij vorig augustus échte realiteit en eindigde met een behoorlijk gat in mijn ringfinger tot op het bot. :twisted: :evil:
Enkele weken later kwam ik er weer langs (het was alleen een invalwijk) en ik zag stapels met natte folders (en misschien ook post?) buiten voor de voordeur liggen. Blijkbaar hadden ook andere bezorgers oorlog met dat kreng gehad. :lol:
Weer weken verder zag ik dat ze nu zo een zakje achter de brievenbus hebben opgehangen. Waarschijnlijk zijn ze er achter gekomen dat ze geen post of folders meer kregen. :D
Kleine update wat betreft dat kattenkreng op dit adres. Dit jaar weer 4 maand als invaller in die wijk bezig geweest (wordt nu mijn vaste wijk :D )

Het zakje achter de brievenbus was er nog wel maar bod geen bescherming meer, was al een beetje afgescheurd.
In mei dit jaar was het weer zo ver - vechten tegen een kattenpoot met uitgerekte nagels die de post weer naar buiten wilde duwen. Weer een gat in de duim. :twisted: Voor de duidelijkheid: niet ik stak mijn vingers naar binnen maar de kat zit achter de deur op de postbode te wachten en steekt haar poot naar buiten. :ugeek:

Vanaf deze incident heb ik mijn coordinator laten weten dat ik voortaan weiger op dit adres post te bezorgen tot dat er een buitenbrievenbus hangt. Ik was wel een beetje overstuur en steevast van plan om ontslag te nemen, mocht mijn coordinator er geen begrip voor opbrengen. Maar gelukkig zijn de heren op de vestiging heel begripvol :P en ik kreeg op mijn mail de commentaar "stuur maar terug" o.i.d..

Enkele dagen geleden fietste ik toevallig langs dit adres (heb tegenwoordig vakantie) en - wat verheugde ik me om te zien:
Een gloednieuwe buitenbrievenbus hangt er !!! (en dan nog in mooi blauw :lol: ).
Ik ben er dolblij mee en met de vooruitzicht om in oktober op dit adres weer heel ontspannen post te kunnen bezorgen. :D
Ik weet niet of de twee heren op de vestiging er de handen in spel hebben gehad, maar - mocht het zo zijn - dan zal ik zeker nog een bedank-mailtje naar ze toe sturen.

339
Een half jaar geleden zat ik folders rond te brengen ik doe het hekje open loop rustig door de tuin naar de brievenbus en dan komt opeens een groote zwarte hond en een tekel op mij af
en ik sprint naar het hekje maar hap het is al te laat die groote hond bleef blaffen mar die tekkeltje is recht door mijn broek gegaan (zie foto) ik heb nu nogsteeds een litteken en ik heb met de bewoner afgesproken dat zij geen klacht indient als ik haar oversla en een maand later ben ik met die wijk ook gestopt )door nog een terroristische aanslag van een hond.
Maandag ben ik voor sandd gaan werken ik ga beginnen op 6 oktober maar ik heb nu die zelvde straat dus tja nu kan ik niet meer haar overslaan!

Foto is een beetje vies dus kijk maar hier: http://i.gyazo.com/5197325bf9daf9dbc0b8d8ab50b6f10d.png
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)