Re: Hoe ver gaat postnl.....

61
@Tobo2011

We zijn het eens :lol: hoe ver gaat postnl... met uitbuiting van de postbezorgers.. :( :cry:
verder dan waar Sandd al lang geleden mee gestopt is. is dit wat je bedoelt Tobo ;)

@Geertjan

"wij worden doorbetaald bij vakantie en ziekte", Geertjan... ik werk bij sandd en zal ik je
het laatste nieuwtje vertellen....... 'wij worden OOK doorbetaald bij vakantie en ziekte". :lol:

62
postbode21 schreef:@Tobo2011

We zijn het eens :lol: hoe ver gaat postnl... met uitbuiting van de postbezorgers.. :( :cry:
verder dan waar Sandd al lang geleden mee gestopt is. is dit wat je bedoelt Tobo ;)
Nee, precies zoals ik het schreef.....wél lezen(!) ventje. :lol:
postbode21 schreef:@Geertjan

"wij worden doorbetaald bij vakantie en ziekte", Geertjan... ik werk bij sandd en zal ik je
het laatste nieuwtje vertellen....... 'wij worden OOK doorbetaald bij vakantie en ziekte". :lol:
Dat werd tijd....wij ook! :lol:

63
postbode21 schreef:@Tobo2011

@Geertjan

Althans, de happy few die een contract hebben. Vooralsnog een kleine minderheid. Bovendien komen de eerste 2 (?) ziektedagen voor eigen rekening.

64
Ja, maar bij Postnl is het zo dat als je je ziek meldt, je dat persoonlijk telefonisch moet doen, ook al zou je bijvoorbeeld in het ziekenhuis liggen. Je moet zelf je TC bellen. Vaak nemen ze 's morgens vroeg nog niet op. Soms nemen ze zo laat op dat je wel moet gaan. Want je bent te laat met ziek melden.

Ben je uiteindelijk ziek gemeld, dan bellen ze je een paar keer per dag en dat elke dag dat je ziek bent op om te vragen hoe het met je is en wanneer je weer komt werken of dat je eventueel niet toch komt werken, maar dan eventueel iets binnen kunt doen of een klein wijkje buiten in plaats van je eigen wijk. Daarna komen ze bij je aan de deur om te kijken. Oh wee als je niet opneemt of open doet. Als je de telefoon niet opneemt, dan komen ze sowieso bij je aan de deur.

Nou lekker ontspannen ziek zijn dan.
Ik had een collega met een darminfectie met hoge koorts maar die kwamen ze met een busje ophalen om binnenwerk te doen. Een andere collega die in het ziekenhuis terecht kwam na een erge val met die gladheid vorig jaar en geopereerd moest worden aan haar rug (ze is nog steeds niet hersteld) die liet haar man bellen. Dat pikten ze niet, ze moest zelf bellen. Dat kon ze niet. Ze lag onder narcose. Ze heeft 2 dagen ziekteverlof in moeten ruilen voor vakantiedagen.

Ik werd zelf ook 4 of 5 keer per dag gebeld toen ik eens griep had of ik niet binnen wilde werken. Heb ik niet gedaan maar ik werd gek van dat bellen en ben uiteindelijk na 2 dagen overstag gegaan en ben met koorts (heel stom) maar gaan werken om van dat geze*k af te zijn. Daar rekenen ze op. Ze doen dit omdat ze hopen dat je z.s.m. weer aan de slag gaat. Dan blijven er geen wijken staan.

Het gevolg was wel dat ik mij in al die tijd maar 1x ziek gemeld heb. Ook al was ik ziek. Ik keek wel uit om mij ziek te melden.

Dit was niet alleen bij ons depot zo. Ik heb eens een documentaire gezien en ook in de krant gelezen trouwens dat dit het algemeen beleid is in heel Nederland bij Postnl. De TC's moeten dit doen. Heb je iets lichamelijks, maar lig je niet in het ziekenhuis, dan mag gewoon binnenwerk gaan doen. Of gewoon je wijk. En ze vallen je net zo lang lastig tot je overstag gaat.

Ik heb mij nog niet bij Sandd of Postservice ziek hoeven melden. Bij het sollicitatiegesprek vertelden ze dat een mailtje of telefoontje of sms'je naar de coordinator 's morgens vroeg voldeed. Het scheelt natuurlijk dat wij maar 2x in de week lopen en bij Postnl wordt van maandag t/m zaterdag bezorgd. Maar als ik flink ziek ben, wil ik in bed liggen. En niet lastiggevallen worden door een baas.

Dan maar 2 dagen niet uitbetaald worden of even een paar keer je wijk kwijt zijn zoals in mijn geval.

65
@ slagvaardige.
Dit ligt niet aan het bedrijf zelf dat vele bellen en zeuren om vervangend werk te doen.
Er is een convenant gesloten met de Arbo om jou zsm weer aan het werk te krijgen en dit is nu het resultaat.
Je hebt gelijk, je word hier eerder nog zieker van dan je al zou zijn.

66
Newman schreef:
postbode21 schreef:(..)"wij worden doorbetaald bij vakantie en ziekte", Geertjan... ik werk bij sandd en zal ik je het laatste nieuwtje vertellen....... 'wij worden OOK doorbetaald bij vakantie en ziekte". :lol:
Althans, de happy few die een contract hebben. Vooralsnog een kleine minderheid. Bovendien komen de eerste 2 (?) ziektedagen voor eigen rekening.
Precies...vandaar mijn :lol: Newman.

Een en ander is bij Postnl in de nieuwe CAO, die is ingegaan per 1 januari 2012 toch écht beter geregeld.....eindelijk! 8-)

Ik zal die CAO eens op dit forum compleet plaatsen....dat schep wat duidelijkheden denk ik. :mrgreen:

67
Als dat inderdaad zo is per 1 januari 2012, dan ben ik daar heel blij om. Je wilt als bezorger (of sorteerder of wie dan ook bij Postnl) niet meteen als potentiele fraudeur gezien worden.

Was ook wel een ongelooflijk wanbeleid.

Ik weet nog dat mijn postbode+ van destijds er ook stevig van baalde. Hij had zelf een kunstheup, bepaalde dingen kon hij gewoon niet doen en soms had hij zoveel pijn dat hij amper kon lopen. Maar zichzelf nooit ziekmelden he? Nee, dat durfde hij niet. Want hij wist dat dit niet 'gepikt' werd. Schandalig eigenlijk!!

68
slagvaardige schreef:Als dat inderdaad zo is per 1 januari 2012, dan ben ik daar heel blij om. Je wilt als bezorger (of sorteerder of wie dan ook bij Postnl) niet meteen als potentiele fraudeur gezien worden.

Was ook wel een ongelooflijk wanbeleid.

Ik weet nog dat mijn postbode+ van destijds er ook stevig van baalde. Hij had zelf een kunstheup, bepaalde dingen kon hij gewoon niet doen en soms had hij zoveel pijn dat hij amper kon lopen. Maar zichzelf nooit ziekmelden he? Nee, dat durfde hij niet. Want hij wist dat dit niet 'gepikt' werd. Schandalig eigenlijk!!
Bij ons ook zo...kun je niet bezorgen, bv bij een slijmbeursontstekeing, dan wordt er gekeken of je vervangend werk op kantoor kunt doen.
Lijkt mij beter dan thuis zitten!
Heb je teveel pijn, dan thuis uitzieken.

69
Newman schreef: Je klinkt nu net als die persvoorlichtster. Waar het om gaat is dat die mensen subco zijn geworden omdat er destijds goed voor betaald werd. Er werd echter een financiële investering gevraagd. Maar de vergoeding voor pakjes werd plotseling veel lager, terwijl die mensen wel gewoon met hun vaste lasten zaten. Een van de geïnterviewde subco's moest maandelijks EUR 2000 aan de leasemaatschappij betalen voor zijn witte bestelbus. Die mensen zijn dus niet in de positie om er zomaar weer mee te stoppen, en PostNL weet dat. Die weten dat de subco's met de rug tegen de muur staan.
Ik moet zeggen dat het zakelijk gezien wel ontzettend dom is van die subcontractors. Ze hadden natuurlijk de vergoeding per pakket vast moeten laten leggen in hun contract met PostNL. In plaats daarvan hebben ze vertrouwd op de goede wil van PostNL.