Re: Hoe ver gaat postnl.....

71
Logisch dat er controle is of iemand echt ziek is. Er zijn tenslotte mensen die de boel flessen. Maar de meesten zijn echt ziek. Maar als je 40 graden koorts hebt, je been gebroken hebt en veel pijn hebt, of onder narcose op de o.k. ligt, kun je - met de beste wil van de wereld - geen post bezorgen of op kantoor komen werken Dat snapt elk mens. Dan moeten ze ook niet bezig blijven of je op willen halen om toch maar wat te komen doen. Van de stress word je dan nog zieker. :lol: Dat zal ook niet de bedoeling zijn.
Gelukkig zijn ze bij Sandd Breda niet zo lastig. Was een tijdje geleden gevallen, had mijn rechterpols goed gekneusd en kon dus geen post bezorgen. Ze hebben gewoon de twee andere collega's gebeld met de vraag wie de komende slag een extra wijk kon lopen of rijden. Nou heb ik OVO, dus ik kreeg geen arbokerel aan mijn telefoon. Gewoon belangstellend informeren of het erg pijn deed (door de bezorgmanager) en wanneer ik eventueel weer de post kon lopen.

72
postbode7 schreef:Logisch dat er controle is of iemand echt ziek is. Er zijn tenslotte mensen die de boel flessen. Maar de meesten zijn echt ziek. Maar als je 40 graden koorts hebt, je been gebroken hebt en veel pijn hebt, of onder narcose op de o.k. ligt, kun je - met de beste wil van de wereld - geen post bezorgen of op kantoor komen werken Dat snapt elk mens. Dan moeten ze ook niet bezig blijven of je op willen halen om toch maar wat te komen doen. Van de stress word je dan nog zieker. :lol: Dat zal ook niet de bedoeling zijn.
Gelukkig zijn ze bij Sandd Breda niet zo lastig. Was een tijdje geleden gevallen, had mijn rechterpols goed gekneusd en kon dus geen post bezorgen. Ze hebben gewoon de twee andere collega's gebeld met de vraag wie de komende slag een extra wijk kon lopen of rijden. Nou heb ik OVO, dus ik kreeg geen arbokerel aan mijn telefoon. Gewoon belangstellend informeren of het erg pijn deed (door de bezorgmanager) en wanneer ik eventueel weer de post kon lopen.
Met OVO hoeft men ook geen ziekengeld uit te betalen, dus logisch dat je geen 'gezeur' van je werkgever krijgt.
Het zal hem een worst zijn, hoelang jij ziek bent.
Het kost je werkgever geen geld, jou wel, want jij loopt inkomen mis!

74
@Jette

je hebt gelijk Jette... Werkgever hoeft niet te betalen. maar dat betekent niet dat het geheel vrijblijvend is hoor.
risico voor de ovo-er is, dat als hij /zij niet zelf voor vervanging zorgt,
daar teken je voor bij aanvaarden van de opdracht tot post bezorgen...

dat als sandd zelf een ander op de wijk zet en je blijft langer dan een paar weken ziek..
ze de wijk aan een ander kunnen geven.

dit hangt van het depot af , net als bij postnl heb je Goede (meelevende) en minder goede ( zakelijke) coaches.
ovo-ers hebben weinig plichten en dus ook weinig rechten.

ik heb maar 1 opmerking t.o.v. postnl... als je je ziek meld voor bijvb.. vandaag... lijkt het me logisch dat
zo,n teamcoach eind van de dag wil weten of je morgen weer komt... maar kan me haast niet voorstellen dat
ze bij een eerste ziektedag dat dan 3 of 4 keer herhalen op 1 dag. is dat nou een bijzonder geval :?: ;)

76
@tobo

oh vandaar maar wat een geld kost het niet tobo om
dan gedurende de hele dag te bellen ... gaat het nou weer met je ... en nou en nou en nou nog niet?:mrgreen: :mrgreen:

bij sandd staan we op het zelfde niveau als de schoonmakers tobo..
ik volg de ontwikkelingen daar met interesse..

lukt het hen om er wat ziektedagen betreft iets meer uit te slepen..
dan weten wij weer waar de vakbonden in de onderhandelingen voor de nieuwe cao postverspreiders
aan mogen werken..

zo niet,,, ach dan weet ik weer mijn nederige plaats bij sandd ..wordt het nog steeds interessant
om te zien of de shit bij postnl een halt wordt toegeroepen... weg met die postbuidel, georoute, h.a.h.
dubbelzijdige schoudertassen.....
kan ik altijd weer bij Postnl gaan solliteren...

als jullie h.a.h. ongeadresseerd onverhoopt in de toekomst richting sandd gaat komen..
kom ik naar postnl :lol: