Re: luie bezorgers

11
@wyfosi@anne
ja hoor, natuurlijk iedereen ziet minpuntjes dus ik ook.
en ik trek het boetekleed aan. anne, mn excuses. mijn reactie was nogal uitgebreid.
vat het niet persoonlijk op, volgens mij kon je er wel om lachen.

ik vind het gewoon leuk om te reageren wyfosi, je bedoelt waarschijnlijk insinuaties?
volgens mij reageerden er nog 3 anderen he.
maar je mag evengoed ertegen in gaan hoor!


ik vond het nogal geklaag,om weinig, beetje overbodig
om te benadrukken dat het van een concurrent is. bij sandd zullen er ook wel zo rondlopen.

Re: luie bezorgers

13
postbode21 schreef: ik vond het nogal geklaag,om weinig, beetje overbodig
om te benadrukken dat het van een concurrent is. bij sandd zullen er ook wel zo rondlopen.
Het is niet zo zeer om de concurrent te bekritiseren, hoor.
Maar ja, toeval wil dat het (in mijn geval tenminste) niet een andere SANDD-bezorger is die voor me uitloopt
en waar ik last van heb, snappie? Ze zullen bij SANDD ongetwijfeld ook rondlopen, tuurlijk, maar het zijn voor SANDD-lopers
dus vaak bezorgers van andere bedrijven die voor hen uitlopen; logisch.
Ik loop vaak voor TNT uit (als ik tenminste op tijd mijn bedje uit ben ;) ) maar van mij zullen ze geen last hebben.

Re: luie bezorgers

14
Ik had ook een tijdje last van een luie folderbezorger. Die bezorgde op maandagmiddag of avond en dinsdag-ochtend staken overal die grote gesealde folderpakketten uit de bus. Bij hele kleine brievenbussen werd het gewoon op de stoep gegooid. Samen met andere collega postbezorgers en enkele bewoners hebben wij geklaagd bij Interlanden en het heeft direct geholpen: wij hebben er in die wijk tenminste geen last meer van.

Een tijdje terug was ik aan het bezorgen in een flatgebouw en toen kwam er een meisje met folders. Ze kon niet op haar beurt wachten en begon al met folders in de bussen te stoppen. En ja hoor ook weer allemaal half eruit laten hangen, terwijl het gewone grote brievenbussen zijn. Toen ik haar erop aansprak zei ze: oh ja daar heb ik ook altijd last van! Uiteindelijk deed ze de pakketten wel helemaal in de brievenbussen.

Voorheen had ik ook wel last van een TNT-bezorger: die liet de HAH folders ook vaak uitsteken. Hoewel ze bij TNT minder post hebben kunnen ze hier tegenwoordig pas na 11 uur beginnen met bezorgen en dan ben ik vaak al klaar met mijn wijken. Ik zie trouwens ook steeds vaker briefjes bij de brievenbussen met het verzoek om post, kranten en folders helemaal naar binnen te duwen. Blijkbaar zijn er meer mensen die zich eraan ergeren.

Re: luie bezorgers

15
:D ik voel me helemaal gesterkt in hetgeen wat Ton en Wyfosi schrijven. ik wist wel dat ik niet de enige kon zijn die zich hieraan wel kan ergeren...

Enne...ik bedoelde het meer: postbezorgers, van welk bedrijf dan ook, moeten toch wel het goede voorbeeld van bezorgen geven, omdat het je werk is, waarvoor je wordt betaald. Folder- en krantenbezorgers doen dit meer als (bij)baantje, of omdat het misschien v.d. ouders moet....

Wij als postbezorgers, onder welke "vlag" je ook loopt, ;) hebben persoonsgerichte poststukken te bezorgen, waar niemand anders verder iets bij nodig heeft, en dan vind ik wel dat wij als postbezorgers de post helemaal goed in de brievenbussen moeten doen. Dat was vorige week dus in mijn kleinere wijk, over de hele wijk genomen niet het geval, en dat vond ik niet kloppen. En dat was toevallig toen, het maar half gedane werk van een "luie" TNT bezorger... :cry:

Re: luie bezorgers

16
knipperdeknip...
anne schreef:postbezorgers, van welk bedrijf dan ook, moeten toch wel het goede voorbeeld van bezorgen geven, omdat het je werk is, waarvoor je wordt betaald. Folder- en krantenbezorgers doen dit meer als (bij)baantje, of omdat het misschien v.d. ouders moet....
Een (bij)baantje is ook werk waar je voor betaald wordt, en moet dus ook fatsoenlijk gedaan worden...

knipperdeknip...
anne schreef:Wij als postbezorgers, onder welke "vlag" je ook loopt, ;) hebben persoonsgerichte poststukken te bezorgen, waar niemand anders verder iets bij nodig heeft, en dan vind ik wel dat wij als postbezorgers de post helemaal goed in de brievenbussen moeten doen.
En dat, beste Anne, is dus precies wat ik met mijn eerste reactie bedoelde. We doen allemaal hetzelfde werk, en de één doet dat wat beter dan de ander, onafhankelijk van het bedrijf waarvoor je werkt. Waarschijnlijk bedoelde je het in je openingspostje niet zo, maar het kwam nogal generaliserend over (luie bezorgers bij TNT) eraan voorbijgaand dat er bij DHL, VSP en zelfs bij Sandd vast ook wel luie bezorgers werken.
Met wat je hier schreef, ben ik het helemaal eens! (Y)

groetjes, wandelaar

Re: luie bezorgers

17
wandelaar schreef:Een (bij)baantje is ook werk waar je voor betaald wordt, en moet dus ook fatsoenlijk gedaan worden...
Is ook zo, maar als je dan vervolgens ziet hoe ongeïnteresseerd de jonge reclamebezorgers vaak lopen te bezorgen.....
Tsja....hebben ze er dan zelf wel voor gekozen, of.... :lol:

Re: luie bezorgers

18
Er zijn van die klembussen daar krijg ik de post niet geheel in, de rest gaat er netjes in. Ja ik weet dat anderen het er niet allemaal doorschuiven, is niet erg maar ik erger me wel aan de reklamefolders in plastiek er half in.

Re: luie bezorgers

19
Afgelopen vrijdag merkte ik dat bij diverse brievenbussen een doorweekte krant eruit stak. Het had namelijk donderdag avond en -nacht flink geregend. Ik heb de post er langs heen in de brievenbus geduwd, en de krant gewoon laten zitten zoals die zat... :lol:
cron