Re: luie bezorgers

31
Nijmegen schreef:@ uitgebuit en @ Elisa, ik doelde met mijn reactie niet op de busssen etc, maar op het comentaar van te weinig betalen, je wist van te voren wat je voor een vergoeding kreeg , vindt je dit te weinig dan stop je er toch mee, en ga je bv hamburgers bakken bij de MC, die betalen ook het minimumloon.
McDonalds neemt alleen personen van onder de 23 jaar aan of illegalen. Als je elders op het forum kijkt zie je ook dat mensen door het DWI en UWV gedwongen worden om voor Sandd te gaan werken. In mijn bezorggebied werken veel 65+ers die niet zo snel ergens anders aan de bak komen. We praten hier over kwetsbare groepen in de samenleving die weinig tot geen keus hebben.
elisa schreef:.... men neemt je ook sreiues als je correct werkt en netjes blijft..
Dat is dus niet waar. Bedrijven die verwachten dat werknemers voor minder dan minimum loon aan de slag gaan nemen hun personeel niet serieus.
elisa schreef:Pitbull brieven bussen daar heb je wel een truukje voor dus geen punt.
Vertel! Ik luister.

Re: luie bezorgers

32
uitgebuit schreef:Laatst kreeg ik dus wel van de Sandd een algemeen bericht dat het de bedoeling is dat de post helemaal doorgeduwd wordt in de brievenbus. Ik had zin om de Sandd een berichtje terug te schrijven dat het in dit land de bedoeling is dat er tenminste minimunloon wordt betaald. Loon naar werken en werken naar loon is mijn devies!
:lol:
Ik hoop echt dat het voor jullie bij Sandd veranderd..... wat betrefd de uitbetaling van de lonen. Worden jullie ook bij ziekte uitbetaald ??? In elk geval ben ik het met je eens dat er snel goede regels moeten worden opgesteld.

Re: luie bezorgers

33
wil_mar schreef: Ik hoop echt dat het voor jullie bij Sandd veranderd..... wat betrefd de uitbetaling van de lonen. Worden jullie ook bij ziekte uitbetaald ??? In elk geval ben ik het met je eens dat er snel goede regels moeten worden opgesteld.
Als OVO krijg je geen ziekte- of vakantiedagen uitbetaald. Inmiddels zijn er wel bezorgers bij Sandd in loondienst:
bndestem.nl schreef:vrijdag 01 april 2011 | 07:48 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 01 april 2011 | 07:49

DEN HAAG - Het lijkt erop dat de tienduizenden postbezorgers van Sandd, SelektMail en Netwerk VSP beter betaald gaan worden.

Gistermiddag stemden de werkgevers in met het cao-akkoord. Het stukloon verdwijnt voor 80 procent van de bezorgers. Dat deel van het personeel moet in september 2013 in loondienst zijn genomen. De andere bezorgers die op freelancebasis verder gaan, krijgen ook beter betaald. Afgesproken is dat zij per uur tenminste het minimumloon plus vakantiegeld moeten verdienen. Veel postbezorgers hadden bezwaren tegen het arbeidscontract, omdat zij veel vrijheid inleveren (bijvoorbeeld om ook voor een ander postbedrijf te werken). In de cao is aan een aantal van die bezwaren tegemoet gekomen. FNV-onderhandelaar Egon Groen spreekt van een prima resultaat. "De werkgevers hebben grotendeels aan onze eisen voldaan." Directeur Gert-Jan Morsink van Sandd zegt 'niet ontevreden' te zijn.

Re: luie bezorgers

34
Ja, er zijn inderdaad ook kranten- en folderbezorgers die de boel er half uit laten hangen. Dan zucht ik maar eens en duw de boel er helemaal door. Bij mij maakt het niet uit wat ik bezorg maar de kleppen van de brievenbussen gaan achter de post en de folders of kranten dicht. Vind ik wel zo netjes. Ik houd niet van slordigheid. Sommigen laten gewoon de brievenbus met bovendeksel open staan. Vind ik ook niet kunnen. Zo wordt de boel nat of stoffig. Ik vind het zelf niet prettig om een natte krant of natte post uit de brievenbus te moeten halen en anderen vast ook niet.
cron