Nieuwe straat: Te lagen brievenbussen en stevige klemmen

1
De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.

Op de nieuwe adressen die ik bezorg, zitten de brievenbussen ter hoogte op de grond. Nu is deze regeling niet voor niets in het leven geroepen. Ik vraag mij af: Is dit voor de werksnelheid of is dat bedoeld voor arbo technische zaken? Is het ongezond om zo vaak te moeten bukken?

Dan heb je van die waardeloze brievenbussen waarop zulke sterke klemmen opzitten dat je met karate kracht ze moet openen. Hoe doen jullie dat met die Yoko brievenbussen?

Denk ook aan:

De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.

Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025578/g ... 22-12-2013

Re: Nieuwe straat: Te lagen brievenbussen en stevige klemmen

4
Bij ons in het dorp is er ook pas geleden een nieuwbouwwijk opgeleverd, bij de brievenbussen in de deuren
zit vanbinnen een schuine plaat.
pakjes gaan er zoiezo niet in en dikke tijdschriften bv linda,s kun je haast niet buigen dus daar moet je
ook al voor gaan aanbellen.
(de plaat mogen de bewoners ook niet weghalen ivm verzekering en politiekeurmerk veiligwonen.)
cron