Onlogische nummer volgorde industrieterrein

1
Heb je een straat: Scheepsvaartweg begint met 16a en dan gaat het over naar nummer 18, 20 en dan 22 vervolgens gaat het weer omlaag 20, 18, 14 en aan het eindpunt heb je weer nummer 16! Ik snap niet dat ze tot zulke belabberde indelingen komen?! Het zou eens goed zijn om alle nummers opnieuw goed in te delen. En dan moet de gemeente maar even flink bij betalen. Op industrietreinen is het zo geef maar een nummertje en klaar. Denk dat navigatiesystemen het ook niet meer snappen dan. En dan heb je ook nog als probleem dat er geen huisnummers op de panden vermeld staan. Als op het poststuk de naam van het bedrijf staat dan is het wel te vinden maar soms staat er alleen de naam van een contactpersoon erop.

Wat zijn de officiële regels hiervoor bij de postaanbieders?! Ik moest laatst wijk invallen en toen kwamen ze bij er aan om dan BAG Vieuwer maar te gaan inschakelen. Tja, dat is leuk maar het moet niet te veel tijd gaan kosten. Ik vraag de bedrijven die geen nummer hebben of ze graag een nummer willen vermelden. Dat zijn ze wettelijk verplicht.

Re: Onlogische nummer volgorde industrieterrein

2
Dit zie ik veel meer (niet alleen industrieterrein). Hier in het dorp wordt enorm veel (onnodig) gesloopt, waardoor de nummering heel bizar verloopt. Toen ik nog bij PostNL werkte (en nog bij mijn ouders woonde) bezorgde ik zowel op het industrie terrein als een wijk vol monumentale panden. De eerste week was voor mij een drama. Kon wel 10x terug fietsen, rondjes fietsen etc. En de plattegrond die ik had, hielp niet.
Alle panden op nieuw te nummer zal wel niet gebeuren. Vooral niet in deze tijd. En voor de bedrijven/bewoners zelf is het ook niet praktisch. Het kost enorm veel tijd, geld en energie om alles op het een nieuw nummer om te zetten. Voor reguliere huishoudens is het al een gedoe als je gaat verhuizen. Ik krijg nog steeds post op het oude adres, terwijl ik er al zo vaak achteraan gemaild/gebeld/geschreven heb. Voor bedrijven komt er nog eens bij dat ze veel meer werk ervan hebben.

Ik ben bang dat er weinig tegen te doen is. Maar ik begrijp de frustratie wel, vooral als je net met de wijk begint of wanneer het een inval wijk is. Als je de wijk al een tijdje loopt kun je de (onlogische) nummering wel dromen ;)

En dat over het hebben van geen nummer heb ik in mijn oude wijk ook werk van gemaakt. Aangebeld en ook gezegd dat ze het wettelijk verlicht zijn. Het waren ook nog eens huizen die zich bevonden in een onlogisch genummerde straat. Tsjah, kom er dan maar achter! Ik had er volgens mij 4.. en 2 daarvan hebben daadwerkelijk nummer geplaatst.
Ik bezorgde de post altijd keurig, maar wat zijn hiervoor de officiële regels? We bezorgen namelijk op nummer. Zowel Sandd als PostNL.. Wat als het nummer niet kenbaar is gemaakt en zelfs door onlogische nummering niet te achterhalen is?
Wat zijn dan de officiële maatregelingen? *nieuwsgierig*

Re: Onlogische nummer volgorde industrieterrein

3
Dat is altijd vervelend en tijdrovend uitvogelen als je een nieuwe of invalwijk loopt. Maar de volgende keren weet je het en kost het minder tijd. Snap ook dat het geen doen is om iedereen een ander nummer te geven als ergens iets tussen wordt gebouwd. Maar als mensen post willen - en graag op tijd een beetje - dan moeten ze maar zorgen voor een duidelijk zichtbaar huisnummer, daar heb je gelijk in!

In mijn vaste wijk heb ik straatjes (4 huizen aan elke kant), waarvan halverwege (na 2 huizen dus) de straatnaam verandert. En de ene 'straat' heeft even nummers, de andere oneven. Als je zo'n straatje heen en weer loopt is het dus bv: susstraat 18, 20 - zostraat 19 17, 13, 15 - susstraat 16, 14. Het leuke is dat veel sorteerders de straten apart nemen, blijkt niet (meer) aan te passen bij de sorteervakjes of zoiets. Soms moet je voor zo'n straatje de post uit drie bundels bij elkaar zoeken! En daarbij vaak nog een bundel huis aan huis!

Dus als ik op vakantie ga waarschuw ik altijd bijtijds of misschien iemand een keer met me mee mee wil lopen. Het is geen wijk die je zomaar even loopt. Maar tot nu toe loopt altijd een 'oude' postbode, als ik vrij ben.

Re: Onlogische nummer volgorde industrieterrein

4
Zijn er geen regels voor om huisnummers uit te geven? Dus in een logische volgorde of mogen gemeentes maar wat aan rommelen? Dus nummer 3 en dan eventjes 10 en dan weer 5 en dan voor de gein nummer 1?! Het is vechten tegen de bierkaai om mensen te vragen duidelijk huisnummer te plaatsen. Dan maar gewoon uitzondering maken vind ik en dan bezorgen op naam. Hier maken ze het zelf zo bond dat je denkt nummer 2 te pakken hebben in de Gogostraat terwijl dat bewuste gebouw opeens valt onder Nonostraat! Eigenlijk zou iedereen naast het vermelden van het huisnummer ook maar de straatnaam op het pand moeten zetten. In een wijk dat al weer jaren staat heeft de gemeente geen straatnaamborden neergezet, ja ergens helemaal in het begin. Normaliter is het zo dat je een andere weg in slaat de straatnaambord er bij staat. Laatst heb ik bij de gemeente (gemeente zat in beroering) gevraagd voor het plaatsen van extra straatnaamborden. En die zijn geplaatst! Het was namelijk niet echt duidelijk.

Verder heb je hier in de stad op één industrieterrein naast de straatnaamborden ook nog een bordje er onder waarop de nummers staan welke kant die op zijn. Ook erg handig!

Re: Onlogische nummer volgorde industrieterrein

5
Ach ja, ook ik heb ermee te maken, blokken die achterelkaar lopen, paar blokken verder zit tegenover 192 ineens 212 en telt de boel ineens terug en is het achterste huis nummer 194! Ook heb ik een straat waarin de nummers 19 en 22 naast elkaar zitten, de overige nummers 20, 21, 23 en 24 boven, het ene blok gaat netjes omhoog en het andere kriskras, dat onthoud ik niet eens, dus dat leg ik achterelkaar. De onderste huizen probeer ik wel te onthouden.
cron