Post en moeder zijn

1
Hallo,

Ik loop sindskort weer voor Sandd en volgens hen is dit prima te combineren met het moederschap met schoolgaande kinderen. Dat mijn kinderen alleen op vrijdagochtend naar school gaan was geen probleem.
Nu heb ik voor deze week 666 stuks en totaal 100 kilo. Zeker 4 keer heen en weer rijden. Dit haal ik never nooit in 1 ochtend.
Hoe doen jullie dat?

Re: Post en moeder zijn

2
Normaliter kun je het altijd wel in een ochtend doen, maar dit is wel erg veel. Kun je als je van te voren al ziet dat je het niet gaat redden hulp regelen. Iemand die de kinderen van school haalt en eventueel meeneemt naar huis zodat jij het af kunt maken?

Je mag van 8 uur tot 18:00 uur lopen. En als dat niet lukt kijken of je iets met de coordinator kunt regelen. Ik heb wel eens in overleg de post die ik niet weg kreeg een dag later mogen doen. Ik had toen twee wijken en enorm veel en zware post. Is maar een keer gebeurd, maar soms kan het niet anders.

Re: Post en moeder zijn

4
Hoe krijgen jullie 3 1/2 krat in je tassen?? Ik heb er 2 kratten in zitten en thats it! 2 kratten is dan wel na sorteren. Want na het sorteren zijn er van de 10 kratten nog maar 7 kratten en een beetje over :-) Misschien had ik met veel proppen het gered in 3 keer, maar denk toch echt 4 keer rijden.

Anyway het is pas de tweede keer dat ik ga lopen dus vandaar dat ik misschien nog niet snel en/of handig ben.

Kon morgen geen oppas regelen. Enige optie is dat mijn schoonvader morgenochtend meeloopt.

Maar zoveel post is dus niet heel vaak???

Re: Post en moeder zijn

5
nou.. deze week is het drukker dan volgende week maar het zomerdal is voorbij
en de post trekt wel weer aan.
maar nu heb je spoor er bij ( 4 x per jaar) en dat kan een grote order zijn voor jouw wijk.

3 1/2 krat.. nou ik kan aan beide kanten 1 1/2 krat post kwijt en
voorop de fiets nog een halve krat.
heb je wel de blauwe sanddtas berber? want die is groot net als de gele dhl tas.

heb je een tas van postservice dan heb je pech.. daar kan echt minder in.
in zo,n geval zou ik een merkloze grote fietstas kopen.. 1 x uitgave, wekelijks plezier van.

tip ( maar je hebt toch al eerder gelopen :D ) post niet alleen liggend neerleggen maar aan de
voorzijde/achterzijde en langs de zijkant kan je nog 2 -4 stapels rechtop zetten..

en ik heb nooit meer dan 35 kg bij me.. vind ik meer dan genoeg.

Re: Post en moeder zijn

6
Ja een blauwe maandag voor VSP. Maar toen ik daar begon stopten ze al hahaha.
Nee even serieus ik denk inderdaad dat ik verkeerd mijn tassen inlaad! Nouja nu zijn ze al ingeladen voor morgenochtend.
De eerste brievenbus is gelijk 10 megazware poststukken................

Zag wel dat het de komende 2 weken iets minder is inderdaad. Maar toch. Pffff vraag me af hoe ik dit ga doen in een ochtend. Heb geen recht toe recht aan straten waar je je fiets neer zet en dan rondloopt. Dat lijkt me dan toch sneller gaan. Maarja wie weet doe ik het over een maand supersnel.

Re: Post en moeder zijn

7
is wel handig van je Berber!
ben je direct 10 mega zware poststukken kwijt. :D

gemiddelde wijk doe je in ongeveer 2 uur.
en jij hebt er de hele ochtend voor.. moet toch wel lukken dan.. :roll:

beetje trapsgewijs in je tas leggen berber.. en natuurlijk links/rechts/links/rechts laden. voor het evenwicht
en dan op het laatst een stapel voor en achter en desnoods twee aan de zijkant rechtop aan beide zijden.
heb je een fietsmand dan daar 1/2 stapels in.. of als je pakjes hebt.

zal ik even bij je komen laden :mrgreen:

Re: Post en moeder zijn

8
Nou samen met schoonvader gelopen vandaag en waren rond 11 uur klaar. Was best nog pittig met z'n 2en.
Maarja het was pas de 2e keer dat ik liep en volgens mijn coördinator 1 van de drukste dagen uit de geschiedenis. Dus hij vond het slim dat ik het zo opgelost had. Zeker ook omdat mijn kinderen 's middags vrij zijn en opa niet kon oppassen vanmiddag, maar vanochtend wel kon meelopen.

Er kwam binnenkort nog een drukke dag aan, maar dat was op dinsdag. En de agenda;s dan, maar ja daar heb je een hele week voor.

Re: Post en moeder zijn

9
Tja moeder zijn en post lopen gaat prima, kunnen ze overblijven? Nu zijn de schooltijden anders dus heb je meer tijd. Ik vond het vaak wel rennen en vliegen om om 12 u bij school te staan en klaar te zijn.
Jaren zo gedaan weer of geen weer.

Re: Post en moeder zijn

10
Jeppers. Hier idem dito! En toen de jongstebnaar de middelbare school ging, ging de basisschool met een doorlopend systeem werken. Om half 9 op school. Iedereen overblijven en allemaal om half drie of zo uit. Dat ipv tussen de middag naar huis.

Maar ze bleven graag op di en vr over hoor.

Nu niet meer nodig. Als ze eerder uit zijn en ik ben nog niet terug, dan gebruiken ze hun sleutel maar. Heerlijk!
cron