Geen brievenbus, post achter de deur

1
Een bedrijf vind dit geen postbezorgen, dat ik de post achter de deur neerleg. Hij heeft een brievenbus gemaakt van een buis waar alles in gedaan dient te worden maar de praktijk leert dat het daar niet in past. Ik leg de post bij de deur neer en doe de deur netjes dicht. Ik gaf aan dat wanneer er een brievenbus in zijn deur zat de post op exact dezelfde plaats zou gaan liggen. Ik doe de post aan voor een bedrijf waarbij ik stukloon krijg van iets van 2 eurocent per poststuk ontvang. Ik vind niet dat bedrijven beloont moeten worden voor als zij een verplichte brievenbus niet hebben, zij als een koning behandeld worden door de post aan de balie neer te gaan leggen. Zaterdags is de hele toko gesloten en dan kan de post weer retour. Verder is het zo dat je de post niet onbeheerd achter mag laten als je het neerlegt op de balie vanwege fraude. Als er dan ook nog eens niemand aanwezig is dien je de post alsnog weer mee terug te nemen. Maar goed als het bedrijf er zeer grote problemen mee heeft dan kan ik er ook voor kiezen het poststuk aan te vinken op de lijst van bel poststuk. Daar waar ik dan een hogere vergoeding voor ontvang.

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

3
@vzo

Zaterdag is de hele toko gesloten.
als het Sandd post betreft heb jij daar op zaterdag helemaal geen last van.

stel je voor vzo dat je een paar meter extra loopt.
het hoort wat mij betreft gewoon bij je beroep als postbezorger.


bij winkeliers /bedrijven levert het ook wel eens wat op.
pak een sinasappel/ wil je koffie/ kan je even naar de wc..
Laatst gewijzigd door Carla41 op 26 sep 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

4
Ik heb ook zoveel van die buizen. Dan maak ik een rol van de post en schuif het er zo in. Past het niet dan geef ik het af. Wat geeft dat nu? Is toch leuk om mensen aan de balie te spreken ook. Bovendien leg ik de post ook weleens bij lege balies neer. Niet op, maar achter. Er is niemand die ooit post weggehaald heeft. Alleen medewerkers.

Als iemand kwaad wil kan hij ook uit posttassen jatten. Achter een balie gebeurt dat niet zo gauw.

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

6
Achter de balie is altijd nog veiliger dan achter de deur. Misschien een paar tellen extra werk, maar je hebt een tevreden klant waar je wellicht nog eens een vriendelijk woordje, glaasje water of toiletgelegenheid voor terug krijgt, of mag schuilen als het onweert. Plus een werkgever die tevreden over je is omdat hij nooit gezeur krijgt, ook belangrijk. Als je op zaterdag post hebt die niet past, dan gaat het inderdaad retour.
cron