Re: Je staat voor de deur en..

11
Ik heb dus ook zo'n hondje in mijn wijk, hij ziet me al een paar meter van te voren en staat dan op de bank voor het raam naar me te blaffen.
Ik begin dan al in mezelf te lachen, want ik weet dan al hoe laat het is. En ja hoor vaak komtie de gang ingestiert en als ik de post door de bus gooi springt hij erop af omdan als een wilde de post lekker te verscheuren!! Echt je kan me opvegen op dat moment!! :lol:

Laatst sprak ik dus de baas van die hond en die zei dat ze af en toe zelfs de krant niet meer konden lezen, maar er iets aan doen was denk nog niet in haar opgekomen.

Re: Je staat voor de deur en..

12
Hoi Ik ben gelukkig niet gebeten door de hond, van de schrik rende hij weer naar binnen maar de bewoners waren niet thuis. Mijn ex collega woont ernaast en daar ben ik even naar binnen gegaan voor een kopje koffie tegen de schrik, want ik ben me gek geschrokken. Maar ja, die hond was daar wel binnen en ik wist niet hoe hij eraan toe was. Ik durfde ook niet te kijken want je weet niet of hij alsnog gaat bijten. Ik heb dus maar het landelijke politienummer gebeld en daar het verhaal verteld. (Dit was al de tweede keer dat hij door de ruit gesprongen is hoor, ook een keer bij de reclame bezorger.) Ze zouden iemand erop af sturen. Ik ben toen verder gegaan en weet niet hoe dat verder verlopen is. Nu is het zo dat mijn chef later naar die mensen toe is gegaan met het verzoek of ze de buitenbus aan de zijkant van het huis willen hangen zodat wij niet meer langs de voordeur hoeven. Dat wilde de eigenaar wel doen maar dat zou dan nog wel even duren omdat het zo koud was. We zijn nu een week verder en de bus hangt er nog steeds niet. Dus helaas voor deze mensen, van mij geen post meer en trouwens ook niet van mijn collega. Ik snap niet dat dit zolang moet duren, 2 gaten in de muur boren en de brievenbus neerhangen moet toch zo gebeurd zijn. Zolang wij gewoon blijven bezorgen hangt die man echt die bus niet om. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

groetjes Karin

Re: Je staat voor de deur en..

13
Ik heb ook zo'n hond in mijn wijk. Ik kom altijd zachtjes naar de voordeur gelopen,maar toch hoort hij mij altijd.
Ben altijd voorbereid op die hond,maar zodra hij beginbt te blaffen schrik ik me wezenloos. De post hoeft er maar 1 cm in te zitten en hij trekt hem de post al naar binnen. Ben altijd blij dat ik dan al mijn vingers nog heb. Hij heeft een collega van mij van andere postdienst al eens in de vingers gebeten.

Re: Je staat voor de deur en..

15
alkari schreef:Hoi dat heb ik ook een paar keer gehad, Tja daar kunnen wij toch echt niks aan doen . De mensen moeten dan maar een buitenbus ophangen zodat de hond er niet bij kan. In de week voor de kerst is bij mij een hond door de voordeur ruit gesprongen!! Ik ben me kapot geschrokken en bezorg daar niet eerder of ze moeten aan de zijkant een buitenbus ophangen!!

gr. Karin
Ja groot gelijk :? Ik zou daar ook niet eerder heen gaan voordat er of een raam met tralies in zit of de brievenbus is verplaatst!

Doen jullie leidinggevende hier nog wat aan als je hierover klaagt? Bijvoorbeeld contact opnemen met die mensen of iets anders? Bij Karin wel, maar is dit ook bij de andere?

Re: Je staat voor de deur en..

17
Ik heb ook 1 adres waar een kleine jack russell altijd enorm te keer gaat. Ik schep er dan vaak heimelijk genoegen in om de zware gidsen van Peter Hahn e.d. met een enorme duw naar binnen te gooien, zodat hij moet springen om hem niet op zijn kop te krijgen. Even ter verduidelijking: ik houd echt wel van honden, maar niet van hun bazen die hun bij de voordeur laten als hij duidelijk zo waaks is.

Re: Je staat voor de deur en..

18
Bij mij in de wijk kwam er ook een hond altijd naar de deur aangerend als ik post door de brievenbus doe. De man die daar woont vertelde me dat die hond ook een keer door de ruit is gesprongen (gelukkig niet bij mij). Sindsdien hebben ze een buitenbrievenbus.

Re: Je staat voor de deur en..

19
Je schrikt je een apezuur om agressieve keffers, aan de andere kant v.d. brievenbus. Dit had ik gisteren heel erg in mijn nieuwe bezorgwijk. Ik moest mijn hand snel terugtrekken, anders had de hond niet alleen de post te pakken, maar ook mijn vingers.... :o

Re: Je staat voor de deur en..

20
Ik heb sinds kort ook een wijk er bij, en in die nieuwe wijk zitten wat meer honden dan bij mijn oude. Vanmiddag ook eentje die de post zo uit mijn hand trok, ik hoorde hem al van te voren dus ik was wel wat voorzichtiger dan normaal met mijn vingers.
cron