Re: Je staat voor de deur en..

22
Niet alleen voor de deur....
Vandaag stonden er in een van mijn wijken twee honden achter het hek te blaffen, waar ik in de brievenbus ernaast bezig was de post te plaatsen. Toen schoot één van de honden door het houten hek naar mij toe, en de baas die al was komen aanlopen kon dit niet waarderen, :shock: , en riep de hond fel tot de orde..
ik kon er wel om lachen, :lol: want die hond begon gewoon een beetje te snuffelen, en zag nu zijn kans schoon om aan de wandel te gaan :D
Zo maak je wel leuke situaties mee ;)

Re: Je staat voor de deur en..

23
Blij dat vanochtend de brievenbus naast de voordeur zat, dan een brievenbus in de voordeur. Anders weet ik niet of er iets van de post, dan wel mijn vingers was overgebleven. De hond vloog zowat door de voordeur, zo boos als die was...
Maar ik gniffelde wel omdat hij niet bij me kon komen.. ;) :lol:

Re: Je staat voor de deur en..

25
Inderdaad altijd fijn die waakse honden. Toch heb ik me laten vertellen door bevriende baasjes dat mensen ook gewoon met hun hond op cursus kunnen gaan. De hond leert dan dat hij geen mensen aan hoeft te vallen die buiten zijn :roll:
Een collega is wel eens bij mij om een pleister komen vragen. Die had de kat van de overburen aan zijn vingers hangen...
Er zijn wel een paar adressen waar mijn vingers geen millimeter naar binnen gaan omdat ze anders wat korter worden, erg vervelend vind ik dat, vooral als die honden stilletjes achter de voordeur liggen tot de brievenbus beweegt, je schrikt je het apelazarus :o

Re: Je staat voor de deur en..

26
Ik heb sinds een tijdje in mijn wijk een kat die de post " aanpakt" . Je moet nog snel zijn ook anders heb je de kattennageltjes in je vingers. Hij/zij hangt echt met de klauwtjes door de brievenbus en katten zijn toch nog iets sneller dan honden.

Re: Je staat voor de deur en..

27
de brievenbus is dichtgeplakt! ; :oops:
i.v.m. verbouwing/nieuwe vloer heb ik de bewuste brieven de dag daarna zelf persoonlijk af gegeven (twee straatjes van mijn eigen woonadres)

Het pakketje past absoluut niet door de brieven bus; :oops:
Pakketje van HM Mode, waarschijnlijk badpak/bikini met beugels, deze heb ik 's avonds persoonlijk afgegeven, het werd erg op prijs gesteld. :D

Ik wil van bovenstaande gevalletjes geen gewoonte maken, maar omdat deze adressen zo dichtbij waren heb ik de moeite genomen.
Zouden jullie het anders doen? :?:

Re: Je staat voor de deur en..

28
Bij Sandd is de afspraak dat post, dat wij moeten bezorgen, door de normale brievenbussen moet passen, anders is het pakketpost, en dit wordt niet door Sandd gedaan.
Mocht ik na proppen, dan wel enige pogingen om de grotere stukken door de brievenbus te krijgen, niet het betreffende stuk kunnen bezorgen, dan gaat het retour. Aanbellen kan ook lang niet altijd, omdat ik altijd al vroeg op pad ben, en nogmaals rijden word ik niet voor betaald.
Dit had ik laatst nog overlegd met mijn bezorgmanager, en die zei, dat ik het zo mocht doen.
De klanten moeten dit ook weten, die via Sandd hun dingen bij de geadresseerden bezorgd willen hebben, dat de post door de brievenbus moet passen, anders wordt het niet door Sandd bezorgd, en gaat het retour.

Re: Je staat voor de deur en..

29
Ik heb ook wel eens post wat niet door de brievenbus past. Als er niemand thuis is,dan ga ik later nog 1 keer terug.Mijn wijken liggen vlakbij mijn huis dus dat is geen probleem. En anders geef ik het bij de buren af. Wij hebben zelfs van die kaartjes die je in kan vullen,dat het bij de buren is afgegeven, en die gooi je dan bij geadresseerde in de bus.

Re: Je staat voor de deur en..

30
Lachen ja die heb ik ook in mijn wijken van die postvreetgrage beesten. :D
Ik heb er lol in hoor, soms trek ik lekker effe terug, dan hij dan ik en happe!!!! Ik ben niet dol op een hond die in de voortuin staat, dus loop ik door,dan maar geen post. Hij zal jou maar eens net even proeven in je sappige kuit, nee bedankt!!
cron