Re: Je staat voor de deur en..

42
Ik heb een adres waar een hele felle hond achter de voordeur zit te loeren, want volgens mij heeft íe wel trek in mijn vingers.
Een keer heb ik een tijdje staan wachten. Dat beest zich helemaal schoor geblaft, en komt de eigenaresse eraan die me een seintje geeft van gooi maar erin hoor.
Ik doe het, de hond hapt, wordt gelijk in zijn nekvel gegrepen door de vrouw en sindsdien is íe zo mak als een lammetje.
Caught in the act zogezegd. Dat doet mij nou echt plezier.....

Re: Je staat voor de deur en..

43
EErlijk gezegd zit ik er niet mee als zon beest in de gang ligt en de post verscheurt,dat is hun zorg niet de mijne. Of door hun ruit wil springen...kwestie van opvoeden zeg maar. Ja ze zitten overal en gewoon niet bang zijn t zit toch achter de deur.

Re: Je staat voor de deur en..

44
... je mag van geluk spreken dat je even tevoren goed heb gekeken waar je je voeten neerzet.
Het had niet veel gescheeld of ik was vandaag met mijn voeten bovenop planken met uitstekende spijkers gestapt. Die lagen daar gewoon rond te slingeren, precies op de plek waar de buitenbrievenbus hing.

Volgens mij hebben ze een hekel aan postbezorgers daar..... Bloedlink dus.
Kijk dus goed uit waar je je voeten neerzet, anders kom je nog eens voor hele onaangename verrassingen te staan. :twisted:

Re: Je staat voor de deur en..

45
Vandaag is een collega gebeten door een hond. Het was een herder, maar ik heb hem de naam Pitbullherder al gegeven. Er waren al diverse klachten binnen gekomen bij deze mensen van andere bezorgers waaronder dus ook de folderverspreiders en men heeft toen een houten hekje neer gezet. Aangezien het nu vakantie is en zij kinderen hebben kan het dus gebeuren dat het hekje open staat zoals vandaag. Hap zei de hond en ja hoor een beet in haar bovenbeen. Je kunt 3x raden wat de baasjes zeiden: doet die anders nooit. Ze mag een tetanusspuit gaan halen bij de huisarts en of ze morgen gaat werken is nog niet bekend. Ze is wel een beetje erg booos en terecht.
Er gaat nu een brief van kantoor naar de mensen toe en iedereen die naar dit adres moet met de post hoeft niet te bezorgen als de honden los lopen (ze hebben er twee). Op de maandag loop ik deze wijk ook, en dat geldt dus ook voor mij: honden los, geen post. Pfff ik ben er op voorbereid op deze pitbullherders.

Re: Je staat voor de deur en..

47
Je doet er een poststuk in de brievenbus en ff later haal je hand terug omdat er een kat mij beet. :evil:
De mensen waar ik gebeten was waren niet thuis.
En als je dan aan de overkant mensen ziet voor het raam en vraagt hulp, bloede erg, en ze doen dan ook niet open. :twisted:
Nadat er een ander iemand verderop in de straat, een bekende, wel thuis was en deze mij geholpen heeft, kon ik weer verder.
Daar ik nadat ik weer op weg kon moest ik toevallig ook nog een poststuk brengen bij die mensen die niet open deden,
ik heb ze door de brievenbus bedankt voor hun hulp :?
Nu kijk wel even uit om daar nog mij hand in de brievenbus te doen

Re: Je staat voor de deur en..

48
@brasje
nou dat voel je wel he brasje.... :oops:

tip.
doe een briefje door de deur, verzoek de mensen het aan te plakken voor medepostbezorgers..
Pas op Gevaarlijke poes!!

en geef aan dat je nu zelf voor de kosten opdraait maar dat het de volgende keer hun beurt is..
tetanusinjectie is echt nodig bij zo,n beet/haal...

het overkwam me ook een tijdje terug. trof wel een heel vriendelijke buurvrouw die .eerste hulp verleende..
deze heb ik bedankt met een bloemetje en het hierboven staande uitgevoerd...

nu staat er bij de brievenbus duidelijke waarschuwing voor agressieve poes...

Re: Je staat voor de deur en..

49
postbode21 schreef:@brasje
nou dat voel je wel he brasje.... :oops:

tip.
doe een briefje door de deur, verzoek de mensen het aan te plakken voor medepostbezorgers..
Pas op Gevaarlijke poes!!

en geef aan dat je nu zelf voor de kosten opdraait maar dat het de volgende keer hun beurt is..
tetanusinjectie is echt nodig bij zo,n beet/haal...

het overkwam me ook een tijdje terug. trof wel een heel vriendelijke buurvrouw die .eerste hulp verleende..
deze heb ik bedankt met een bloemetje en het hierboven staande uitgevoerd...

nu staat er bij de brievenbus duidelijke waarschuwing voor agressieve poes...
Een aardige gedachte maar die wijk liep ik voor DHL en dat is nu niet van toepassing.
Maar als ik weer zo`n situatie meemaakt lijkt mij dat geen verkeerde gedachte (Y)

Re: Je staat voor de deur en..

50
Katten kunnen dat ook. Ik stond laatst voor een deur.
Post in de brievenbus, de kat geeft mij zo een krab.

of , dat de deur opengaat en de bewoner naar buiten gaat, voor beide een verassing.

Wil ik een pakje door de brievenbus doen, blijkt daar zon´n tocht werende borstel
te zitten. Het pakje komt klem te zitten, ik duw door , bortel kapot, ´klant´boos,
ik mijn naam, personeelsnummer en adres klanten service gegeven. Nooit meer
iets van gehoord.
cron