Sorteren post Sandd en giftige dampen die vrijkomen

1
Eens in de zoveel tijd heb ik heel veel last van de stank die van sommige post vrijkomt. Sommige post hebben van die verpakkingsmaterialen waar een damp vanaf komt, waar ik vreselijke hoofdpijn van krijg en waar ik misselijk van wordt.

Gisteren was het van volgens mij de Meyermode blaadjes en van de Ziezo van Burger's Zoo.

Ik ben maar buiten gaan zitten en ben daar verder gaan sorteren.

Hebben jullie dit ook weleens? Ik ventileer de ruimte goed en het komt niet altijd voor. Deze verpakking was CO2 vrij en niet slecht voor het milieu, maar er zat iets in dat mij goed ziek maakte.
Lijkt wel styreen dat afbreekbaar is, maar giftig wordt als het met zuurstof in aanraking komt.

Ga er toch een melding van doen bij PS en Sandd.

Re: Sorteren post Sandd en giftige dampen die vrijkomen

6
Van het Ziezo blad werd ik echt ziek. Mijn man had de post na het sorteren maar in de garage gezet ipv de hal. Want iedereen in huis had er last van. Het kwam van dat bepaalde blad. Van de afbreekbare folie kwamen dampen. En die zorgden ervoor dat we misselijk werden en hoofdpijn kregen.

Ik vind zoiets eigenlijk niet kunnen en heb het gemeld. Hoorde dat sorteerders er ook last van hadden. De dampen lossen op in de lucht, maar in een ongeventileerde ruimte kunnen ze ziekmakend zijn.

Gelukkig nu geen last meer al merkte ik het wel als ik zo'n blad in de hand had tijdens bezorgen nog gisteren.

Ja soms heb je sterk ruikende post, maar ik wordt er niet ziek van. Van dit CO2 afbreekbare spul, zogenaamd milieuvriendelijk, dus wel..
cron