Re: Folders

11
Ja regelmatig. Geldt overigens ook voor de (ochtend)-krant, die er maar half ingestopt wordt, en bij nat weer lekker doorweekt wordt. :o Ik duw dan eerst maar de uit de bus stekende krant en folders door, om vervolgens mijn te bezorgen post in de brievenbus te kunnen doen.

Re: Folders

12
Ik heb hier in de wijk een aantal artsen/medici etc. wonen; die krijgen regelmatig hele "rare" post
met de vreemdste formaten en vormen. Op één adres komt er eens in de zoveel tjd een dun, kartonnen,
cirkelvormig poststuk binnen, wat altijd nét tussen de rest uitsteekt en helaas pindakaas ten prooi valt
aan de sterke elastieken, haha... Zoiets kun je toch niet normaal bezorgen? ;)

Re: Folders

13
Wyfosi schreef: Op één adres komt er eens in de zoveel tjd een dun, kartonnen,
cirkelvormig poststuk binnen, wat altijd nét tussen de rest uitsteekt en helaas pindakaas ten prooi valt
aan de sterke elastieken, haha... Zoiets kun je toch niet normaal bezorgen? ;)
Daar heb ik ook bij regelmaat mee te maken. :( ik zet de cirkelvormige of ander soort afwijkende formaten post, dan apart v.d. poststapel in de krat / fietstas, en doe een notitie met huisnr. op de poststapel. Dan weet ik precies wanneer is het afwijkende poststuk erbij moet nemen. Werkt goed vind ik.

Re: Folders

14
Ik had afgelopen vrijdag te maken in een van mijn wijken dat zowel de reclamefolderpakketten van Netwerk VSP als een plastic zakje voor kledinginzameling half uit de brievenbussen hing. :o :?
Dit was erg irritant, en ik heb dan ook mijn te bezorgen post doorgeschoven in de brievenbussen, en al het andere er gewoon uit laten hangen. Ik ga het werk van die luie folder-/reclame bezorgers niet opknappen. :evil:

Re: Folders

15
Meestal is het handiger alles in een keer door te schuiven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo heel erg vind als de folders er nog uitsteken. De brievenbussen staan dan open en je kunt je post zo met de folders naar binnen schuiven. Ik heb een wijk met brievenbussen met een klem erop. Normaal heb je twee handen nodig om je post er in te stoppen maar als de folders eruit hangen gaat het met een hand. Post onder de folders en doordrukken.

Re: Folders

16
Ja sorry ik zei het al eerder hier, ik flikker ze eruit die reklame folders in plastiek die er half uitsteken. Vooral bij regen.
Als zij te lui zijn,ok,ik bezorg mijn post teminste.

Re: Folders

17
Bij de (te) kleine brievenbussen (gleuven in de muur of bijna vogelhuisjes die ze brievenbus durven te noemen) scheur ik gewoon het plastic van het folderpakket open, haal er een stel folders uit en stop die dubbelgevouwen zo ver mogelijk in die gleuf. Daarna stop ik de rest van de folders met plastic erbij erachter aan. Zo zit alles in de brievenbus. Ik houd er dan wel rekening mee dat er nog post in moet kunnen. De krantenbezorgers die er op zaterdagmorgen de krant in moeten stoppen zullen de diverse katernen er ook wel apart in stoppen. Ze krijgen die dikke krant er nooit ineens in.
Met de post gaat het niet. Die mag je niet uit elkaar halen dus die moet er geheel in. Dat wordt dan wel wurmen of toch aanbellen en zeggen dat de brievenbus vol zit.

Re: Folders

18
Gisteren (zaterdag) kwam ik een folderloper tegen, die de dikke geplastificeerde folders half door de bus duwde.
Heb gekschertsend tegen hem gezegd, dat ie ze er helemaal door moet douwen, want ik kom achter je aan... :twisted:
Hij lachtte en volgde mijn advies op.....voor hoelang het duurt. :D
Als je een beetje met ze geint, dan krijg je een hoop voor elkaar!
Vindt het zelf ook wel irri als de folders half uit de bus hangen....hoort niet zo!
cron