Folders

1
Hebben jullie ook soms last van die folderbezorgers de folders maar half door de brievenbus doen, en als jij daar moet bezorgen dat je dan de post er haast niet erin krijgt door die [..] folders?

Re: Folders

2
Ja klopt... Bij ons heb je nu ook alleen maar pakketten waarbij de folders in plastic verpakt zijn. Zo'n pakket wordt dan dubbelgevouwen en blokkeert vervolgens de hele brievenbus en zit ook bijna klem door de omvang van dat hele pakket.

Ik heb wel is iemand op tv gezien die vertelde dat hij in zo'n geval eerst de folders er weer uit haalt en dan zijn post erin stopt en vervolgens de folders weer half in de brievenbus doet. Zo ver ga ik nog niet, maar het is wel irritant.

Re: Folders

3
Ik schuif ook vaak mijn post er langs en laat de folders eruit hangen, maar dan moet het makkelijk gaan.En anders duw ik ze er maar door heen en volgt de post. Ik had het vorige week ook met het plaatselijke krantje, die bezorger had er ook even geen zin in. Niet echt netjes, want die worden nat als ze eruit hangen en het weer hielp daar goed aan mee....

Re: Folders

4
Ik had er nooit echt zo'n last van. Die foldertjes zorgde er juist voor dat ze brievenbus nog half open stond en ik gelijk mijn post er doorheen kon gooien. Als het dan wel blokkeerde was het gewoon harde maatregelen, namelijk vol erin proppen en dat werkte altijd wel.

Toch vond ik het wel vervelend als de bewoners dan een tijd niet thuis waren (bijv. op vakantie) en heel de brievenbus zit volgestouwd met foldertjes waardoor jouw post er niet meer in past. Dan gooide ik wel altijd die foldertjes eruit, niet netjes maar ik vond mijn post toch net even wat belangrijker dan folders van een supermarkt.

Re: Folders

5
Ik zit aan beide kanten dus ik weet dat het lastig is als folderpakketten en krantjes half uit de brievenbus hangen. Die dingen zijn soms kletsnat en daar moet ik dan mijn post nog bij stoppen. Dan baal ik wel. Daarom stop ik ook mijn folderpakketten helemaal in de brievenbus (tenzij dat ding propvol zit). Ik houd van netjes werken. En uitstekende folderpakketten vind ik ronduit slordig. Afgelopen vrijdag probeerde ik (als Sanddbezorgster) ergens post in te stoppen. Was die brievenbus volledig geblokkeerd door een flink pakket van een TNT'er die kennelijk geen zin had om dat ding bij de buren af te geven. Dat ding zat dus half in de brievenbus en een ander pakket stond daar bovenop. De kast eronder (die ik normaal wel open krijg) zat dichtgevroren. Iedereen kon die pakketten er zo uit halen en meenemen. Vind ik niet kunnen zo. Dus ik bel aan om te zeggen dat de brievenbus propvol zit. Zijn ze niet thuis. Ik haal dat TNT pakket eruit, stop mijn post erin en stop dat pakket er weer zover mogelijk in. Dat andere pakket leg ik er bovenop. Als ik pakketjes bezorg bel ik gewoon netjes aan. Zijn ze niet thuis dan probeer ik het (als het mag) bij de buren. En dan krijgt de bewoner waarvoor dat pakket bestemd was netjes een niet thuis briefje in de bus met de vermelding dat ik het bij de buren op nr.... af heb gegeven. Dat doe ik met post ook maar dan met zelf gemaakte niet thuis kaartjes. Wel zo netjes dat de mensen weten waar de post dan afgegeven is. Zou ik ook willen weten als ik de bewoner zelf was. Ook al heb ik het druk dan probeer ik nog zo netjes mogelijk te werken.

Re: Folders

6
Nog een aanvulling. Mijn moeder woont in een serviceflat en daar zijn de brievenbussen binnen. De bezorgers staan dus lekker droog. Maar de moeite nemen om de folderpakketten helemaal in de brievenbus te doen? Niet dus. Als ik er kom en ik zie die dingen of post buiten hangen dan stop ik ze er helemaal in. Zo gebeurd als ervaren bezorgster. Staat zoveel netter. Zo hoort het ook vind ik. De bewoners moeten zich niet ergeren aan jouw handelen. Geeft maar onnodige stress.

Re: Folders

7
Aan de andere kant snap ik het ook wel, hoe sneller je de post/folders bezorgt hoe meer je uiteindelijk betaald krijgt. Als je gewoon een x bedrag per uur zou krijgen zouden dit soort problemen zich misschien wel minder voor doen. Niet dat dat het goed praat, maar het is wel iets om over na te denken.

Re: Folders

8
Hah! Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem.... Erger me daar ook groen en geel aan, zowel bij de bezorgers van de reclamefolders als bij de TNT-ers (zij het in mindere mate) in mijn wijken. Alsof de mensen met dit weer voor de kat zijn ..... het huis warmstoken...
die trol die altijd voor mij uitloopt denkt natuurlijk ook: "Lekker makkelijk; zij duwt het straks wel helemaal door de bus met haar post!", maar ik denk dat ik mijn looproute eens om ga gooien, haha!

Re: Folders

9
Ik heb al bij een adres gezien in mijn wijk.Dat de bewoners een briefje bij de brievenbus hebben geplakt of het soms moeilijk is om de folders helemaal door de brievenbus te drukken.
Er staat wel bij dat de postbodes het wel goed doen.

Re: Folders

10
Hoi, Ook ik als TNT'er maak vaak mee dat de folders uitsteken. Soms uit gemakzucht maar ook omdat we hier in het dorp in sommige straten enorm kleine gleuven in de stenen muur hebben en daar zo'n pakket folders niet inpast. En ja, als de bewoners dan niet thuis zijn zal de folderbezorger ze toch erin moeten doen. Mijn zoon bezorgt de pakketfolders en als de bus te klein is klemt hij ze tussen de deurknop of leuning.
Ik denk dat het ook aan de mentalitiet van de bezorger ligt en niet of je bij TNT werkt of bij een van de andere bedrijven.
Ook ik kom als TNT'er hier nu tegen dat in bepaalde straten de Veronica gidsen half uit de bus hangen maar zie dat niet als de schuld van een bedrijf maar van degene die ze bezorgt en of je dan voor Sand,SElect of TNT werkt maakt niets uit hoor. En ik duw ze dan gewoon even door.

groetjes Karin
cron