Ervaringen met yaktrax

1
Nou, vandaag voor het eerst mijn yaktrax gebruikt. Ik heb de pro versie met extra wreefband. Het is nog even afwachten hoe het is gesteld met de slijtvastheid want daar kan je na 1 keer natuurlijk nog niks van zeggen maar voorlopig ben ik laaiend enthousiast..die dingen zijn echt super. Sneeuw. bevroren sneeuw, ijs,het maakt me allemaal niks meer uit. Ik heb heerlijk relaxed mijn twee wijkjes gelopen zonder ook maar 1 keer uit te glijden en het was zeer glad op veel plaatsen. Ik heb heel wat voetgangers zijn schuifelen en glibberen en ik liep alsof er niks aan de hand was.
Echt een aanrader (Y)

Re: Ervaringen met yaktrax

6
Wat is dat yaktrax collega? Heb er nog nooit van gehoord. Ik heb laarsjes met vaste spikes eronder en als het nodig is bind ik er extra spikes van Huis en Comfort onder zodat ik niet makkelijk onderuit ga. Ben de afgelopen weken al eens gevallen en ik heb soms nog pijn aan mijn stuitje. Waar kun je die yaktrax bestellen en hoe duur is dat? Voor welke postbedrijven werk je? Ik werk bij DHL, Sandd en Post en Mail. Prettige jaarwisseling en een goed succesvol 2011 collega.

Re: Ervaringen met yaktrax

7
postbode7 schreef:Wat is dat yaktrax collega? Heb er nog nooit van gehoord. Ik heb laarsjes met vaste spikes eronder en als het nodig is bind ik er extra spikes van Huis en Comfort onder zodat ik niet makkelijk onderuit ga. Ben de afgelopen weken al eens gevallen en ik heb soms nog pijn aan mijn stuitje. Waar kun je die yaktrax bestellen en hoe duur is dat? Voor welke postbedrijven werk je? Ik werk bij DHL, Sandd en Post en Mail. Prettige jaarwisseling en een goed succesvol 2011 collega.
Ik heb ze hier gekocht : http://www.nooitmeeruitglijden.nl/?gcli ... 3godnzJ4ng

Maar als je even googelt op yaktrax dan vind je wel meer.

Re: Ervaringen met yaktrax

10
slagman schreef:
postbode7 schreef:Wat is dat yaktrax collega? Heb er nog nooit van gehoord. Ik heb laarsjes met vaste spikes eronder en als het nodig is bind ik er extra spikes van Huis en Comfort onder zodat ik niet makkelijk onderuit ga. Ben de afgelopen weken al eens gevallen en ik heb soms nog pijn aan mijn stuitje. Waar kun je die yaktrax bestellen en hoe duur is dat? Voor welke postbedrijven werk je? Ik werk bij DHL, Sandd en Post en Mail. Prettige jaarwisseling en een goed succesvol 2011 collega.
Ik heb ze hier gekocht : http://www.nooitmeeruitglijden.nl/?gcli ... 3godnzJ4ng

Maar als je even googelt op yaktrax dan vind je wel meer.
Beste zeer hardwerkende postbezorgers waar ik enorme bewondering voor heb, zeker met dit weer!!
WAARSCHUWING YAKTRACKS!!
Ik heb extra een account aangemaakt om te kunnen reageren.
Ik ben slechts een loper met dit weer want normaal zit ik altijd op de fiets (heb geen auto)maar dat durf ik nu niet.
Heb YAKTRACKS gekocht voor ong 28 euro. Deze waren na 3 dagen, ongeveer 40 km, lopen door voornamelijk het bos en goed besneeuwde fietspaden en trottoirs, HELEMAAL STUK!!! 'De spiralen én de rubbers dus iedereen is gewaarschuwd.
Ik kan wel zo nieuwe krijgen in de winkel waar ik ze heb gekocht, maar daar schiet ik na een paar dagen weer niks mee op!? (Binnen op wat gladde vloeren uitkijken voor uit glijden)
Daarom was ik aan het zoeken op internet over de ervaringen met de snowsteps, maar die gaan dus ook stuk als ik het goed begrijp??? Of zijn die van de ANWB wél echt beter???
Ik sprak vandaag iemand van de TNT, die had ze gekregen van TNT en hij was er zéér tevreden mee.
Ook ken ik iemand die al jaren een soort spikes heeft die gewoon onder elke schoen kan maar die kan ik niet echt vinden op internet. Hij had die geloof ik uit oostenrijk of zo.
Dus als iemand nog goede tips heeft over oplossingen die niet stuk gaan!?
Misschien toch maar geiten wollen sokken of schuursponzen?????
cron