Re: Ervaringen met yaktrax

11
Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat er verschillende kwaliteiten yaktrax/snowsteps/spikes in de handel zijn.
Ik heb zelf slechte ervaringen met snowsteps. Na twee dagen waren die al behoorlijk versleten, de helft van de spikes was al weg.
Mijn yaktrax heb ik nu twee slagen gebruikt, daarbij ook minstens 10 km over onbesneeuwd trottoir gelopen en naar schatting tevens 10 kilometer over sneeuw en ijs. Ik heb ze net nog even bekeken en ik kan geen slijtage ontdekken.

Re: Ervaringen met yaktrax

12
IK heb schuursponzen vast gezet onder anti slip sloffen en die zijn nog niet stuk na deze december maand. Maar nee supersterk is het ook niet.
Dat rubber slijt van de snow en yakstep tracks omdat wij veel echt veel erop lopen. Ik denk dat deze meer voor bij het huis zijn vandaar zo snel stukgaan. Even de hond uitlaten....
Geitewollensokken slijten snel over j schoenen. IK ga nog antislipmatjes proberen met elastieken erom en dat onder mijn schoenen doen.

Re: Ervaringen met yaktrax

13
Als je nu Google laat zoeken op snowsteps dan kom ik op 4 verschillende aanbieders. Allemaal met hun eigen verhaaltje en prijs. Varierend van 8,95 tm 14,95. Telsell komt met een soort kruising tussen yaktrax en snowsteps voor 19,95.
De Action is het goedkoopst met 3,79 maar ik moet zeggen dat die er wel zeer basic uitzien.

Als je op yaktrax zoekt dan vind je maar 1 soort. Blijkbaar is die naam beschermd. yaktrax.com heeft een eigen site.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je de aanschaf van snowsteps/yaktrax of wat dan ook overweegt dat je door de bomen het bos niet meer ziet maar als elke gebruiker op dit forum zijn of haar eerlijke ervaring plaatst dan heeft iedereen er wat aan.

Re: Ervaringen met yaktrax

16
@loper

loop nu al sinds begin december op de snowsteps van de anwb.
nog niet aan slijtage onderhevig.
ik kan er ook prima mee fietsen...
doe ze alleen af als ik ergens naar binnen ga....
ik heb ze nog gekocht voor de anwbprijs van 5/6 euro (begin december).
AANRADER!

Re: Ervaringen met yaktrax

17
Wist niet eens dat ze zo heette. ;-) Ik heb wel gelezen dat de TNT bezorgers met ijzertjes onder de voeten liepen met de gladheid, waarschijnlijk werd dit bedoeld?
Ik heb het wel aan Sandd gevraagd of wij ze konden krijgen, ik ben zelf namelijk al een paar keer gevallen. Maar het enigste wat we hebben gekregen waren vingerloze handschoenen. ok, die waren ook wel handig.

Trouwens.. vind het eigenlijk niet kunnen dat je tot een paar tientjes moet uitgeven terwijl je soms minder als 10 euro per week verdien er mee.

Re: Ervaringen met yaktrax

19
Wij hebben werkelijk alles uitgeprobeerd om niet uit te glijden,maar de yaktrax die we bij de site *spam* kochten werken perfect.De snowsteps zijn meer boor mensen die niet zoveel eisen stellen aan de anti-uitglij ijzers.Mensen die hun beroep moeten uitoefenen hebben veel meer aan de yaktrax pro.

Re: Ervaringen met yaktrax

20
@zaandam39

nu al de yaktrax nodig zaandam?
de mussen vallen van het dak :lol:
volgens mij ben je bezig reclame te maken, heb je soms een handeltje opgekocht?

wel proberen foutloos nederlands te schrijven zaandam!
boor mensen :lol:

de gewone snowsteps (anwb) bevallen mij prima..
slechts voor 5 € gekocht en gaan nu al 2 jaar mee...
vermeld ook even de prijs van je yaktrax... kunnen we goed vergelijken ;)

ps.. over welk beroep heb je het zaandam.... bergbeklimmer?
cron