diefstal door postbezorger?

1
Beste postbezorgers,
Misschien heeft een pakketbezorger onze bakfiets vandaag gestolen in Utrecht (Hubert Pootstraat). Mijn buren en iemand op het plantsoentje voor het huis hebben gezien dat een bestelbusje van Sandd gedurende enige tijd zonder duidelijk doel geparkeerd stond in onze straat. Daarna was de fiets weg. 1 en 1 is 2? Hebben jullie al eerder gehoord van rijders van bestelbusjes die op die manier hun inkomen een beetje aanvullen? Ik weet natuurlijk niets zeker, en bij Sandd willen ze niet bevestigen noch ontkennen dat er iemand van het bedrijf die dag iets te zoeken had in onze straat... Wij missen onze bakfiets erg. Als jullie tips hebben... Groetjes Willemijn

Re: diefstal door postbezorger?

2
@willemijn

voorop staat dat ik hoop dat je snel je bakfiets terugkrijgt.!!!
Kijk op Marktplaats of hij niet wordt aangeboden!

maar wat een suggestieve opmerking van je..
een Sandd bestelbusje stond daar zonder duidelijk doel?
mischien lunchpauze chauffeur? mischien was hij/zij zijn route aan het doornemen?

ja hoor, zoals bekend zijn er tientallen chauffeurs die in een bestelbusje rijden en
hun inkomen vullen door bakfietsen te jatten...
Met een bakfiets post bezorgen, er zullen er niet velen zijn die dat doen Willemijn.
doe jij dat ook dan in het dagelijkse leven, je salaris aanvullen?

en je bent echt niet goed ingelicht want Sandd doet NIET aan pakketbezorging.

Re: diefstal door postbezorger?

3
postbode21 schreef:@willemijn

voorop staat dat ik hoop dat je snel je bakfiets terugkrijgt.!!!
Kijk op Marktplaats of hij niet wordt aangeboden!

maar wat een suggestieve opmerking van je..
een Sandd bestelbusje stond daar zonder duidelijk doel?
mischien lunchpauze chauffeur? mischien was hij/zij zijn route aan het doornemen?

ja hoor, zoals bekend zijn er tientallen chauffeurs die in een bestelbusje rijden en
hun inkomen vullen door bakfietsen te jatten...
Met een bakfiets post bezorgen, er zullen er niet velen zijn die dat doen Willemijn.
doe jij dat ook dan in het dagelijkse leven, je salaris aanvullen?

en je bent echt niet goed ingelicht want Sandd doet NIET aan pakketbezorging.
Postbode 21 ik ben het helemaal met je eens.
En waarom heeft hij het kenteken niet genoteerd?

Re: diefstal door postbezorger?

4
@Willemijn

Mijn eerste reactie was naast sympathie ook verontwaardiging over je suggestieve reactie.
Sympathie overheerst en daarom het volgende:

Heb je geen goede duidelijke FOTO van je bakfiets Willemijn?
Zet hem o.a. op dit Forum en je zal vele postbezorgers hebben die tijdens hun dagelijkse
ronde ernaar uit zullen kijken....!
En dan vooral regio UTRECHT toch?

Gebruik ook het forum van Redt de Postbode of Bezorgersweb.forum2go.nl
maar dan zonder de lage suggestie dat het een werknemer van Sandd o.i.d. is, die dat doet om
zijn inkomen aan te vullen.
Dat inkomen daar hoef jij je niet druk over te maken of dat voldoende is of niet ;)

Re: diefstal door postbezorger?

5
Och.. ze zegt toch misschien?
Wat voelen jullie je ineens aangesproken, omdat wij toevallig ook bij Sandd werken? ;-)

Mocht er een moord gepleegd zijn, en iemand zag die busje daar staan, dan word dat ook op opsporing gezocht vermeld. Kan dader zijn.. kan getuige zijn... maar dan hangen jullie toch ook niet aan de telefoon dat ze Sandd zo zwart maken?

Anyway... een bakfiets inladen zou op moeten vallen.
Als buren zo oplettend zijn dat ze een busje zien staan, dan zouden ze ook het inladen wellicht gezien hebben.
Zou gewoon overal aanbellen om te vragen...

Helaas verdwijnen de meeste bakfietsen naar oost europa...
inderdaad.. een foto zou handig zijn.

Re: diefstal door postbezorger?

8
Bel even naar de vestiging in Utrecht.

Geef door wat er is gebeurd en dat er een bus van hun op dat moment geparkeerd stond. Ze kunnen zo zien hoe en wat. De chauffeur heeft mij namelijk verteld dat zijn chef altijd precies kan zien bij welk adres ie lang bezig is geweest.
cron