Betalen om voor Sandd te mogen werken

1
Ben erg druk met belastingen enzo...

Maar goed ook, want ik heb het volgende opgemerkt:
Niet alleen houd de sociale dienst 100% in van wat ik verdien.. nee, ze gaan er ook nog vanuit dat Sandd en VSP vakantiegeld betalen, en trekken dus nog eens 8% extra vanaf van wat ik verdien?

Zijn het toch dure paashaasjes...

Re: Betalen om voor Sandd te mogen werken

5
och.. nu is het wel prachtig bezorgweer.. en ik zou inderdaad BIJNA betalen om het te mogen doen..
maar eh...
ik moet al mijn eigen fiets kopen, zelf de onderhoud en reparaties betalen... verhoogde slijtage schoenen...
en als ik OOK nog de vakanties van de SD moet gaan betalen.. tsja.. dan word het mij wel te duur hoor, om voor ze te blijven werken...
Dus als ze er niets aan gaan doen, dan zeg ik wel dat ik noodgedwongen moet opzeggen...
als de maatschappij DAT wil.. geen probleem hoor ;)

Re: Betalen om voor Sandd te mogen werken

6
@Marius, ik snap ook niet zo goed waarom je dit werk doet. Je verdient er niks mee want je wordt gekort op je uitkering en bovendien verhoogt het niet je kansen op een reguliere baan.
Als ik jou was dan ging ik vrijwilligers werk doen. Je krijgt dan een onkostenvergoeding die niet wordt verrekend met je uitkering en als je iets weet te vinden dat aansluit bij je persoonlijke interesse dan zou het wel eens een opstapje kunnen zijn naar een reguliere baan.

Re: Betalen om voor Sandd te mogen werken

7
Marius schreef: Dus als ze er niets aan gaan doen, dan zeg ik wel dat ik noodgedwongen moet opzeggen...
als de maatschappij DAT wil.. geen probleem hoor ;)
Dat is denk ik niet wat de maatschappij wil.... Je moet niet vergeten dat een sociale dienst uitkering een aanvulling is op je levensonderhoud. Ik vindt het volkomen terecht dat als je in de gelegenheid bent om een stukje zelf kunt verdienen dat dat dan ingehouden wordt op je uitkering. Die tenslotte betaald wordt door mensen die wel de hele week willen/kunnen werken.
Daarom ben ik ook een groot voorstander van de plannen , om iedereen die een uitkering heeft, maar moet gaan schoffelen, of opruimwerkzaamheden moet gaan doen.
En anders fiks korte op de uitkeringen etc.
cron