Het regent hier elastieken

1
Het zal wel komen door de sneeuw, maar ik zie ze echt overal liggen. Ik heb net even geteld en in 1 straat lagen 7 elastieken op de grond. Ik zal zelf ook wel eens wat verliezen, maar ik vond dit toch wel erg veel. Ik bezorg zelf de post voor VSP/Sandd/DHL in deze straat, dus dan is het van een ander.
Is het meer mensen opgevallen of zie ik spoken ? ;)

Re: Het regent hier elastieken

7
De elastiekjes die ik van mijn bundels post haal stop ik gewoon aan de zijkant in mijn posttas. Thuis haal ik ze eruit en stop ze in een la om ze de volgende keer weer te kunnen gebruiken. Zo draag ik niet alleen bij aan zuinig werken maar ook aan het milieu. Spullen op straat gooien vind ik niet kunnen. Het kost heel weinig tijd om die dingen gewoon in je tas te doen. Als de TNT moet bezuinigen moeten ze daar eens mee beginnen.

Re: Het regent hier elastieken

8
Nou ik neem aan dat tnt-ers ook niet aangemoedigd worden om hun elastieken op straat te laten liggen. Maar het helpt natuurlijk wel als zoals wij (dhl) de elastieken gewoon de volgende keer weer moet gebruiken. Maar ik heb inderdaad ook de neiging om al die elastieken onderweg op te rapen. Behalve als ze erg vies zijn. Ik heb de post van de straat waar ik mee bezig ben altijd in een rieten mand voor op de fiets en daar gooi ik ook alle elastieken in. Thuis gaan ze dan weer in een andere mand om de volgende keer weer te kunnen gebruiken. Bij TNT gaat het natuurlijk van een grote hoop en hoeft niemand steeds om nieuwe elastieken te vragen.

Re: Het regent hier elastieken

9
Hier een tnt-ster, die wel haar elastieken gewoon netjes in haar bak voor op de fiets gooit of in mijn tas doe. Tuurlijk het gebeurt soms wel eens dat je er een verliest maar expres op de grond gooien lijkt me wel erg sterk....
En ook ik lever mijn elastieken gewoon weer in zodat ze weer hergebruikt kunnen worden en dat doen de meeste postbezorgers wel hoor.

Dus laten we nou niet elkaar de schuld gaan lopen geven, het ligt niet aan het bedrijf maar aan de persoon die voor het bedrijf werkt!!

Re: Het regent hier elastieken

10
Ik denk dat het niet ligt aan het bedrijf waarvoor je werkt, maar aan hoe je ben. Ik zou het zelf gewoon opruimen als ik merk dat ik er 1 verlies, maar het zal ook zeker voorkomen dat ik het niet merk en dat er van mij ook elastieken op de straat belanden.
Vorige week zag ik ook dat een postbode haar fiets neer had gezet en toen ik daar even later voorbij liep lagen er dus een heleboel elastieken op de plek waar haar fiets had gestaan. Het is ook niet in mijn hele wijk, dus het is gewoon 1 postbode die wat slordig is. Het voordeel is dat ik geen te kort aan elastieken heb. :)
cron