Re: Problemen met politie?

12
@Elisa wat een spannend verhaal, daar in jou laatste postwijk

Zelf heb ik nog noiit problemen met de politie gehad. Terwijl ik iedere dinsdag met een tas los op mijn bagage drager rijdt. ?Toen ik pas bezorgde dacht ik dat ik er last mee zou krijgen. Over de stoep fietsen doe ik ook, soms.

Re: Problemen met politie?

14
Bij ons is het centrum na 11 uur autovrij behalve voor mensen met een ontheffing.
Dat is nog niet alles, fietsen mogen niet zomaar voor een winkel weggezet worden maar op aangewezen plekken.
Nu houdt niemand zich eraan, de fietsen staan gewoon op de oude vertrouwde plekken.
Zelfs fiets ik gewoon door het winkel centrum wanneer het nog lekker rustig is.
Een keer ben ik aangehouden omdat ik fietste en kreeg een waarschuwing . Mijn fiets gebruik ik ook als trolley en ga hem echt niet een paar honderd meter ver weg zetten.
Moet op een fatsoenlijke manier me werk kunnen doen.
Tip: gewoon goed opletten en zoveel blauw op straat zie je ook niet.

Re: Problemen met politie?

15
Berber schreef:Hoe doen jullie dat met fietsen in een winkelgebied??? Ik denk echt niet dat de politie het waardeert als ik daar ga fietsen en het zit toch echt in mijn wijk!!
Gewoon doen. Als ze je aanhouden, gewoon zeggen dat ze maar een klacht in moeten dienen bij je werkgever. Mij hebben ze nog nooit aangehouden. Maar ik bezorg altijd zo vroeg mogelijk, als het nog rustig is.

Re: Problemen met politie?

19
@iedereen:

Ik woon in een dorp en denk ook dat het hier niert gewaardeerd zal worden! Ben zelf niet zo'n fietser die dan door het winkelend publiek zal crossen, maar toch. Zou het zelf ook niet waarderen. Heb de route nog niet gedaan met post, maar even kijken hoeveel er in het winkelgebied valt en aan de hand daarvan ga ik even nadenken hoe ik het dorp in ga, maar het zal niet fietsend worden. Was alleen even benieuwd naar jullie mening.

Denk wel dat er degelijk een verschil zit tussen steden en dorpen.

Re: Problemen met politie?

20
bucky666 schreef:
Jette schreef:Fietsen in een winkelgebied vind ik not done!
Helemaal als er winkelende mensen lopen en er duidelijk staat aangegeven dat je er niet mag fietsen.
Zijn ze daar in Friesland allemaal zo streng? :P
Denk je dat ik in Friesland woon? Ha,ha, grappig...nee, ik woon niet in Friesland.
Streng zijn ze wel in Friesland...mijn TC is een Fries...maar hij is wel rechtvaardig! ;)
cron