Problemen met politie?

1
Afhankelijk van de hoeveelheid breng ik de post ook wel eens met de fiets rond. Ik vind het niet te doen om dan de fiets aan de hand te houden, dus ik doe het dan fietsend, vooral als de tussenstukken wat groter zijn.

Doen jullie dat ook, en zoja, fietsen jullie dan op de stoep, of niet?
Nouja.. moet wel, toch? En worden jullie dan nooit door de politie staande gehouden?

Mij heeft het al bijna een bekeuring gekost...

Re: Problemen met politie?

2
@Marius

bijna altijd heb ik een sandd shirt aan ( of jas)
dat schept duidelijkheid dat ik aan het werk ben..
en soms fiets ik op de stoep , als het zo uitkomt
nog nooit een opmerking gehad en ik kom wijkagenten regelmatig tegen...
bij winkelcentrum , gewoon vriendelijk groeten.... en onschuld uitstralen.. :P

Re: Problemen met politie?

4
ja.. lijkt mij ook. Ik zie vaak zelfs auto's op de stoep, als ze aan het werk zijn. Ook politie!
Maja.. aan de andere kant... werk ontslaat je niet van de plicht om je aan de wet te houden, toch?

Sandd-kleding heb ik nooit aan. Maar ze zien het toch ook aan de fietstas? ;-)

Re: Problemen met politie?

5
ik fiets vaak over de stoep en ja ook langs het politiebureau. Die zit namelijk ook in mijn wijk en ik heb ook bijna iedere dag post voor ze. Nog nooit is er eentje naar buiten komen stuiven om mij op de bon te slingeren. Ze zitten aan een straat waar hard gereden word en als ik dan eerst de straat op wil, moet ik toch echt eerst uit kijken of er niets aan komt anders lig ik zo onder een auto want waarom zou je aan de kant gaan voor een fietser. En zo heb ik nog een paar straten waar ik liever over de stoep fiets dan over straat. Ik hou wel rekening mee met voetgangers. Of ik ga dan toch de straat op, of ik stap even af.

Re: Problemen met politie?

6
En ik fiets ook gewoon op de stoep...heb er nog nooit een opmerking over gehad. Afgelopen winter is een collega staande gehouden, omdat hij op de mooi gestrooide geasfalteerde weg fietstte in plaats van op de naast gelegen secundaire NIET gestrooide weg. Hij in discussie met de agent over waar het verkeersbord staat, dat hij niet op die weg mag fietsen. Nou, dat bord staat er dus helemaal niet! Hij zei ook nog, dat ie geen zin heeft om te vallen, omdat die verrekte gemeente het vertikt om de secundaire wegen te strooien. Hij kwam er met een waarschuwing vanaf. Stelletje etters...GA BOEVEN VANGEN!!!! :x

Re: Problemen met politie?

7
Ik heb nog nooit iets gehoord van een politie, en op sommige punten moet ik wel over de stoep rijden, anders kom ik niet bij de huizen.. alle postbezorgers doen dit daar. En ik heb ook altijd mijn Sanddkleding aan, dus zien ze dat ik er aan het werk ben. (Y)
Lopen er voetgangers, dan let ik natuurlijk wel extra op. :)

Re: Problemen met politie?

8
Vandaag...op weg naar mijn laatste wijk op een kruizing stopt er een poltiebus pal voor mn neus, ik deed het goed, gaf voorrang ...maar ze zochten een straat bleek. Goed ik uitgelegd en weer verder om vervolgens in een heel spannende toestand te verkeren.
In mijn wijk ergens bij een huis staan gewapende agenten, her en der, in de sruiken , om de hoek. Wow, nieuwsgierige ik gaat dus heel langzaam bezorgen. Zoek zgn heel lang in mijn tas, allerlei excuses o m deze scene te volgen.
Er werd iemand opgewacht. Ik weet via via dat deze bewoner een nogal louche type is met een rijk verleden.
Dus opeens zei een van agenten, mevrouw, wilt u aub u zich verwijderen? Ja ja zeker maar doe ook maar mn werk.
Nou het werd een korte belevenis helaas en ik zal het wel in de krant lezen morgen.
Net op tijd thuis voor de regen gelukkig!
cron