Re: Problemen met politie?

31
postbode21 schreef: sandd gaf ooit een niet bindende aanwijzing... over het persoonlijk afgeven van post bij
winkeliers/ bedrijven.

vrije keuze om het wel/niet te doen.
vrije keuze?
5. Brievenbus vol, dicht of niet aanwezig (adres bestaat wel). Bij Sandd staat persoonlijke dienstverlening hoog in het vaandel. Dat betekent dat we bereid zijn net die ene stap extra te zetten. Bezorg je bijvoorbeeld in een winkelstraat en is er geen brievenbus aanwezig loop dan even de winkel in om de post persoonlijk af te leveren. Als je de post niet kunt bezorgen doordat het pand geen brievenbus heeft of wanneer deze dicht, vol of onbereikbaar is, kun je deze retourreden gebruiken.

Re: Problemen met politie?

33
@bucky666
Ja, vrije keuze bucky van hoe je de post wil bezorgen.
aangezien we ovo- er zijn en niet in dienst van sandd....
heb je een bezorgovereenkomst getekend waarin staat vermeld in artikel 2:

De postbezorger zal geheel zelfstandig, naar eigen zicht en verantwoordelijkheid de opdracht uitvoeren.
Sandd kan enkel NIET BINDENDE aanwijzingen en adviezen geven t.a.v. de wijze van uitvoering van de
werkzaamheden.

De bezorgmanager van sandd fungeert als contactpersoon voor de postbezorger.
Deze heeft echter GEEN toezichthoudende of leidinggevende positie tegenover de postbezorger..


dit is wat ik bedoel met vrije keuze bucky ;)

Re: Problemen met politie?

34
Marius schreef:ja, maar ook al is er wel een brievenbus.. als de deur openstaat, is het een beetje lachwekkend om het deur de brievenbus te stoppen.
En ik vind het ook een beetje aso om het dan gewoon op de vloer te gooien.
Als de voordeur open staat bij particulieren en er is niemand te bekennen, "gooi" ik de post op de mat en roep even dat er post is!
Zie ik de bewoner wel, dan geef ik het even persoonlijk af.

Re: Problemen met politie?

35
postbode21 schreef:@bucky666
Ja, vrije keuze bucky van hoe je de post wil bezorgen.
aangezien we ovo- er zijn en niet in dienst van sandd....
heb je een bezorgovereenkomst getekend waarin staat vermeld in artikel 2:

De postbezorger zal geheel zelfstandig, naar eigen zicht en verantwoordelijkheid de opdracht uitvoeren.
Sandd kan enkel NIET BINDENDE aanwijzingen en adviezen geven t.a.v. de wijze van uitvoering van de
werkzaamheden.

De bezorgmanager van sandd fungeert als contactpersoon voor de postbezorger.
Deze heeft echter GEEN toezichthoudende of leidinggevende positie tegenover de postbezorger..


dit is wat ik bedoel met vrije keuze bucky ;)
Maar Sandd kan ons ook zo ontslaan als ze niet tevreden zijn. Dus echt een vrije keuze is het niet, lijkt me.

Sterker nog, Sandd heeft helemaal geen reden nodig om een postbezorger met ovo te "ontslaan".

Re: Problemen met politie?

36
@bucky

ja, dat kan sandd inderdaad doen...
maar doen ze dat ook zomaar? welnee.. ze zijn blij dat je de post wegloopt..

en om bij het onderwerp te blijven... als je problemen krijgt met de politie,
over op de stoep fietsen en je goed zichtbaar bent als sandd postbezorger,
niet in discussie gaan... de agent doet ook zijn werk.

maar ik zou me niet zo onderdanig opstellen naar sandd toe bucky
ben je mal... ze hebben een opdracht, jij neemt die aan....

jij kan ook zomaar opzeggen bucky :lol:

Re: Problemen met politie?

39
Ik ben net zo schuldig.. :mrgreen:
De straten die ik loop liggen dicht bijelkaar. Het is zo onhandig om dan de stoep af te rijden en weer op te rijden. Ik ga veel gemakkelijker even het hoekje om. In mijn kleinere wijk zijn veel huizen (hele blokken) afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ook zijn de straten verlegd en de stoepen zijn een stuk hoger geworden. (ziet er wel heel mooi uit) Dan is het geen doen om steeds stoepje op, stoepje af te rijden. In mijn grote wijk, hebben verschillende straten geeneens een stoep. Ik heb geen winkelcentrum in mijn eigen wijk. Dan was ik in geval van een voetgangerszone wel afgestapt.

Re: Problemen met politie?

40
Kom ik net van de Rijksweg en rijd rechtsaf een straat in. Steek ik natuurlijk netjes mijn rechterhand uit. Mooi, komt er toevallig net een politiebusje aan. Die moet ook die straat in. Ik rijd in het begin keurig langzaam over de straat tot het busje een eind verder is en ga dan doodleuk fietsend de stoep op omdat ik daar moet zijn. De grootste deel van die straat heb ik ook op de stoep gefietst. Geen politiebusje meer gezien. Anders had ik het natuurlijk niet gedaan. Dan had ik even gelopen tot het busje uit het zicht was.
cron