Re: Problemen met politie?

41
Haha, Ik zie het al helemaal voor me Postbode7. :lol: (Y)
Ik zag vanochtend ook politie. Op het laatste deel van de wijk die ik loop, zijn ze flink aan de weg bezig en politie had een stuk met rood en wit lint afgezet. Flinke gaten in de weg en waar normaal stenen liggen, lag nu zand. Alleen een smal stukje waar je wel kunt rijden, was er nog. Voor de rest onbegaanbaar. Ik zag dat wel, maar ik had geen agenten gezien.. toen.. nog.. ahm.. Ik had een vier dikke bubbelenveloppen van de postcodeloterij in mijn bak aan het stuur en wilde die aan de meneer geven die in de tuin mij al stond op te wachten. Ik over de stoep.. hij wijzen met zijn hoofd. Ik gewoon doorfietsen.. Staat daar mij een dame van de politie op te wachten. :o Er stonden trouwens twee agenten bij een van die linten te wachten. Dus ik maar afstappen en verder lopen. Ze hebben mij niet aangehouden. Waarschijnlijk omdat die meneer zo enthousiast op de enveloppen reageerde. Ik ben hem heeel snel gesmeerd. :lol: Over het stukje weg waar ik nog wel kon rijden.

Waarom er nu eigenlijk politie bij stond bij die wegwerkzaamheden mag Joost weten.. :?:

Re: Problemen met politie?

42
Ik heb in mijn TNT-tijd wel eens in een flat bezorgd, waar het op een dag ineens stikte van de politie. Dat was vlak na Oud en Nieuw. Ze stonden bij de deur van een van de appartementen en gingen in en uit. Ik kon wel post afleveren, omdat de brievenbussen op elke verdieping in een hal geplaatst waren. Ik vroeg me af wat er aan de hand was. Later hoorde ik dat er iemand dood gevonden was en dat men dacht dat die persoon door een misdrijf om het leven was gekomen.

Anderhalf jaar geleden zat ik bij een depot waar mijn wijken waren. Toevallig was ik die dag gevraagd in mijn eigen dorp te lopen. Wat ik wel vaker deed. En dan hoefde ik niet ook nog eens mijn eigen wijken weg te brengen en kwam dan ook niet op mijn eigen depot, maar kon de post gewoon ergens in mijn dorp ophalen. Gelukkig maar, want die dag was er een man van de flat gesprongen en was om de hoek bij het depot terechtgekomen. Rond een uur of drie op het moment dat er nog verschillende collega's van mij waren. Ik was echt heel blij dat ik niets heb gezien. Helaas hebben een paar collega's van mij het wel gezien. Ik wist van niets, maar ik zag het in "Hart van Nederland" op televisie 's avonds. Ik dacht: 'verr&k, dat is bij mijn depot!" Die man had eerst zijn vrouw vermoord en toen zijn zoon naar zijn ouders of schoonouders gebracht. Zonder hen iets te vertellen. Hij is later naar die flat gegaan in de wijk waar ik normaliter liep en is van de flat gesprongen. Was vorig jaar maart of zo rond die tijd. Afschuwelijk.

Re: Problemen met politie?

44
En ik maar denken dat post bezorgen bij een flat lekker makkelijk is.
In een straat met oude monumentale panden had ik voor een adres altijd veel post.
Dus je bent dan niet snel weg. Kom ik op een ochtend zie ik dat de boel was afgezet omdat het balkon dreigde in te storten.
Nu let ik toch wat beter op in oude stadswijken.

Re: Problemen met politie?

45
De flat die bij mijn wijk hoorde heeft 12 verdiepingen en ik moest helemaal naar de 12e verdieping met de zakken post om te beginnen, vandaar uit liep ik via de trap naar beneden en kon dan elke verdieping doen.Lachen bij huis-aan-huis en rond de Kerst! Gelukkig zat er op elke verdieping wel een centrale hal met brievenbussen. Ik hoefde dus niet langs de deuren. De flats die ik nu doe (in een hele andere wijk) hebben de brievenbussen allemaal beneden en allemaal buiten langs de kant van een muur. Is gemakkelijk, want je kunt van de ene flat naar de andere flat fietsen. Even fiets tegen de muur en bezorgen maar. (Y)

p.s. de flat waar mijn depot zat, en waar die zelfmoord was, was een andere flat dan die ik liep hoor. Daar zat alleen maar mijn depot; onderin in een garagebox. De flat die ik deed had ook een politiebezoek, maar de overledene aldaar, bleek later, door een natuurlijke oorzaak gestorven te zijn. Dat wisten ze toen alleen nog niet. Hij had blijkbaar een hartaanval gehad, en had zijn hele flat in paniek overhoop gehaald. Meubels lagen kriskras door elkaar. Vandaar dat men dacht dat er iets gebeurd was.

Re: Problemen met politie?

47
Dit brengt mij terug naar mijn voorgaande wijk. Ik rook steeds wiet bij een huis. Ken de lucht en dacht O jee daar zit iets!\Vroeg het de TNT bode of hij wel es wat rook daar. Het is een oudere man en hij zei, nou het stinkt er wel maar ik weet niet wat t is.
Ik wel en na paar weken de Politie gebeld en ja hoor er zat een vette plantage op de zolder. Raar dat buren dat dan niet merkten daar.
Ook indelfde wijk niet veel later weer een ontruiming in andere straat dat was apart om te zien, kon er ook niet langs, alles stond vol autos en vrachtwagens voor de ontruiming.
Plantages zitten overal dat weten we. Met de post ruik je net iets meer haha!

Re: Problemen met politie?

48
Ja, en als het winter is, en het flink gesneeuwd heeft, dan kun je in sommige wijken precies zien wie er een plantage op zolder zou kunnen hebben en wie niet. :lol:

Ik heb ook wel eens gehad (was niet in een wiethuis hoor) in mijn TNT-tijd dat ik elke dag op een adres moest bezorgen. Ik zag er nooit iemand, maar kreeg wel elke dag aanmaningen die ik moest bezorgen. Op een gegeven moment keek ik door het zijraampje van de deur en toen zag ik dat de post zich metershoog had opgestapeld. Het lag er van maanden! Ik heb toen maar de postbode+ gebeld en het hem verteld. Ja, voor hetzelfde geld lag er iemand. Hij zou contact opnemen met de politie.
Ook bewoners van die bewuste straat zagen er nooit iemand.
Een dag later was er politie en is er een uitruiming geweest. Bleek gewoon dat de bewoner elders vertoefde en maar af en toe langs kwam. Naar rekeningen werd nooit omgekeken. Deze bewoners is omdat hij ook zijn huur en andere zaken niet betaalde het huis uitgezet. Spullen werden zo vanuit het slaapkamerraam in een container gegooid. Doen ze niet moeilijk over..

Je maakt nog eens wat mee zo op straat! :mrgreen:

Re: Problemen met politie?

49
Er is ook eens een keer in diezelfde straat een onterechte huisontruiming geweest. Ik liep in zo'n wijk waar het incasso's regende en aanmaningen en deurwaarders waren kind aan huis in die wijk. (dat was een ervaring apart) Maar goed, er was ook zo'n huis waar mensen woonden die er ook een sport van maakten om geen rekeningen te betalen. Op een gegeven moment in december waren ze weg. Met de noorderzon vertrokken. Er kwamen nieuwe bewoners. Heel aardig, een vriendelijk jong stel (studenten geloof ik) en daar kwamen nooit aanmaningen voor. Er kwam nog wel post voor de oude bewoners en in het begin kieperde ik die post voor die oude bewoners nog in hun (dacht ik) brievenbus. Totdat de nieuwe bewoners mij erop wezen dat zij er niet meer woonden. Dus ik nam de post voor die oude bewoners vanaf toen keurig mee en stuurde het retour afzender met de reden dat ze waren vertrokken. Zo'n driekwart jaar later kwam ik in die straat en ik zag dat op dat bewuste adres de deur opengebroken was, en dat er een grote plakaat op de deur bevestigd was met een dwangbevel van de deurwaarder en een plakaat van de politie dat ze toestemming hadden de boel leeg te halen in huis. Alles was weg! En de bewoners waren er niet. Ik in paniek naar nummer 1. Die gingen kijken en zeiden dat ze hen 's morgens gewoon hadden zien vertrekken naar school of werk of zoiets. Daarna was dus de politie gekomen en die hadden de boel opengebroken. Het hele huis hadden ze leeggehaald. Alles was weg. En die mensen hadden dus helemaal niets met die vorige bewoners te maken.
Ik snap niet dat de woningstichting dat zomaar had toegelaten. Toen ik een dag later terug was in die straat om weer te bezorgen, hadden die nieuwe bewoners een brief op de deur geplakt voor iedereen en vooral voor de deurwaarders en politie dat zij die oude bewoners helemaal niet kenden en dat als ze vragen hadden ze een bepaald nummer konden bellen. Gelukkig hebben ze de schade vergoed gekregen, maar het heeft weken geduurd eer ze weer een stoel hadden om op te zitten.
Dat zoiets zomaar kan! Het was een grof schandaal! Ik heb er daarna nog ongeveer een jaar gelopen en het is gelukkig voor hen goed afgelopen (als je dat goed aflopen kunt noemen) maar pas op, als je in een huis bent gaan wonen van een wanbetaler, dan kun jij er dus voor opdraaien. Dat blijkt wel. Geen woningstichting of deurwaarder of politie die even voor je natrekt of er inmiddels geen nieuwe mensen wonen.
En met de retourpost werd dus bij die bedrijven ook niets gedaan. Dat bleek.

Re: Problemen met politie?

50
elisa schreef:Dit brengt mij terug naar mijn voorgaande wijk. Ik rook steeds wiet bij een huis. Ken de lucht en dacht O jee daar zit iets!\Vroeg het de TNT bode of hij wel es wat rook daar. Het is een oudere man en hij zei, nou het stinkt er wel maar ik weet niet wat t is.
Ik wel en na paar weken de Politie gebeld en ja hoor er zat een vette plantage op de zolder.
als je alle plantages gaat verlinken, dan heb je straks niets meer te roken he? :lol:
cron