sorteren

1
ik vind het altijd wel prettig als er 1 klant tussen zit met veel adressen bij global mail.
ik krijg deze namelijk meestal nagenoeg op straat en nummer waardoor ik eigenlijk alleen maar de rest van de post er tussen hoef te schuiven
dit in tegenstelling tot sandd daar lijkt het wel of ze zo'n mailing eerst schudden voor ze deze in de bak gooien
bij netwerk vsp ligt de post ook meestal op nummer, behalve laatst met een ZEER grote mailing van ziggo deze kreeg ik twee weken achter elkaar
de eerste keer helemaal op nummer en de tweede keer alles door elkaar en anderhalve bak van de week ervoor toen had ik 90 kg post

Re: sorteren

2
Ik had inderdaad ook wel goede ervaringen met het op volgorde liggen van grote mailingen bij selekt mail. Wel vind ik dat ik toch met enige regelmaat post voor andere wijken in mijn bak vind. Hoe is jou ervaring daar mee, en merk je dan verschil tussen de verschillende bedrijven?

Re: sorteren

4
houtmannetje schreef:dat komt bij mij wel eens voor, maar af en toe een paar,, bij die ziggomailing van vsp zaten er de eerste week veel van mijn wijk bij een andere en de tweede week andersom
Ik heb wel is bijna een heel extra kratje gehad. Dat was ook nog is een nipo meting, dus er werd gevraagd of ik die zelf wilden bezorgen. Daar kreeg ik toen nog wel een leuke vergoeding voor, maar ik vraag me af of er op die sorteerders wel controle is. Wij moeten nu bellen en er zijn nipo metingen en toch blijk ik met enige regelmaat verkeerde post krijgen.

Re: sorteren

6
Bij Netwerk VSP zitten vaak van die piepkleine stukken post die zo verdwijnen tussen al die andere poststukken en soms zelfs ongemerkt op de grond kunnen vallen. Wie heeft een idee om er voor te zorgen dat dat soort post niet gemakkelijk over het hoofd gezien wordt???

Re: sorteren

7
Ik kreeg net als klant dan, de post van DHL :D Wel leuk die oranje enveloppen allemaal v.h. WWF, met de leeuw erop :D
Is altijd nog beter, dan dat wij als Sanddbezorgers laatst steeds Linda tegenkwamen op de enveloppen v.d. postcodeloterij :roll:

Re: sorteren

8
Nou alles lekker door elkaar maar dat went, ik pak altijd eerst de dikkerds eruit en sorteer dan de envelopjes ertussen, de dikkerds referen aan bepaalde huisnrs, foefje.
Bij DHL of Sandd is eender hoe t wordt aangeleverd, het is en blijft mensen werk ,is ok!

Re: sorteren

9
Volgens mij moet ik het sorteren nog echt leren. Ik doe daar echt veel te lang over!
Zeker laatste week, toen was het extreem veel, ik had 120 kilo post, mijn vrouw laat ik op straat sorteren, daar was ze 2 uur mee bezig, en ik doe de rest, en daar ben ik schat ik zo'n 5 uur mee bezig geweest. Dat is totaal dus 7 uur alleen voor het sorteren! Voor een straatzetvergoeding van nog geen 30 euro bruto.

Ik probeer het wel steeds slimmer te doen, bijvoorbeeld vermoed ik dat ik teveel tijd kwijt ben met het zoeken van de juiste nummer in de stapel als ik een stapel heb met 50 stuks ofzo. Dus als ik een grote stapel heb, dan sorteer ik die weer naar beneden zodat ik stapeltjes heb van 25 ofzo.
Misschien is het zelfs wel verstandig om dat weer verder op te splitsen is stapeltjes van 10 huisnummers? Daarmee moet ik nog mee experimenteren.

Wat ik de laatste weken ook doe: niet meer sorteren op a en b. Duurt te lang. Het is vaak sneller als ik op de werkplek te plekke af en toe een klein stukje naar links of naar rechts loop. En vaak hoeft dat niet eens, als die brievenbussen vlak boven elkaar zitten ofzo.
Alleen was het deze week weer geen goede tactiek, toen was er zoveel post dat per adres er wel 2 of 3 poststukken waren. Dus moest ik regelmatig 2 of 3 keer van de ene naar de andere brievenbus. Dus ik denk dat dit alleen een goede tactiek is als je niet al te veel post hebt.
ik las hierboven al een tip, en ik kan er wel meer gebruiken.
Maar wat mij eigenlijk het beste lijkt, als ik dit werk nog een tijdje nog gaat doen; een sorteerbak maken.

Re: sorteren

10
@Marius

heb je 1 of meerdere wijken Marius?
ik heb ook nog wel een tip voor je.
bij sandd gebruik ik een sorteertip, ik gooi alles uit op code.
lees dus geen straatnamen.

weet je als je een straatnaam leest het veel meer tijd kost voor je hersenen dan een code.
op bezorgersforum heb ik geschreven hoe die code werkt.
het scheelt zeker een kwart van de tijd is mijn ervaring. ;)
cron