Re: sorteren

31
Tuurlijk heb ik wel sandd poststukken bij de hand.. nog nooit gebeurt dat ik geen retouren had :lol:
Dit keer zelfs wel ruim 50! waarvan de meesten niet voor mijn wijk!

En ik vind die code er wel ingewikkeld uitzien hoor ;)
Maar goed, ik moet nu even wachten tot mijn registratie goedgekeurd word. Dus ik ben hier nog wel heel eventjes :lol:

Re: sorteren

32
@Marius

maar met mijn uitleg op het forum niet meer Marius!
tot nu toe roept het merendeel oh te moeilijk...

maar ik ben natuurlijk op zoek naar een medestander die er ook het nut van inziet.
het is notabene ontworpen door de mensen op de werkvloer.
die duizenden stuks per week sorteren.
nou daar heb ik respect voor en veel vertrouwen in !

ja, het is even doorbijten maar met jou retourpoststukken bij de hand gaat dat vandaag goed lukken.
laat het me weten marius!

trouwens andere forum staat boordevol info ... (ik heb er geen aandelen in.) ;)

Re: sorteren

33
postbode21 schreef: trouwens andere forum staat boordevol info ... (ik heb er geen aandelen in.) ;)
Dit forum staat toch ook bordevol informatie, of heb ik het mis? ;) Dat andere forum is wat mij betreft iets te veel gericht op alleen dhl.

Re: sorteren

34
Ik begrijp dat je laaiend enthousiast bent over dat systeem, postbode 21 ;-)
en als jij zegt dat de professionals dit systeem gebruiken, dan beloof ik hierbij dat ik het zeker wel een keer gaat uitproberen.
Maar op DIT moment, begrijp ik er nog helemaal niets van, ik heb de uitleg gezien, en het begon met te tureluren!
Ja.. ik heb de poststukken erbij gepakt, maar het lijkt wel of de uitleg niet klopt, OF ik heb gewoon andere codes?? Ik heb dan bv <1210166075908=1RTZ130=99/999=1*1SND en dat ziet er toch anders uit als jouw voorbeelden?

Verder zie ik ook het nut nog niet in in vergelijking met het sorteren in postcode?
Kan je me uitleggen in 4-jarig kindertaal wat de voor en nadelen zijn van die 2 methoden? ;-)

Re: sorteren

35
ps:
ik denk dat ik net een slecht voorbeeld heb gepakt, met die 99/999. Waarschijnlijk is dat gewoon een corrupte code ;-)
Ook die splitscode en de telcode er niet altijd merk ik, daardoor zag het er bij mij anders uit als in jouw voorbeeld.

Maar ik begrijp hem nu, en ik heb geoefend met die 50 retouren wat niet voor mijn wijk was. ik was in 5 minuten klaar. Goede score toch? ;-) Ik moet wel zeggen, deze test is absoluut niet representatief, want het zijn allemaal dezelfde poststukken wat het dus makkelijker maakt, en het zijn maar 2 verschillende straten met in totaal 4 verschillende code's.. dus ik moet tot morgen wachten voor een echte test ;-)

Op dit moment kan ik echter wel enthousiast worden, al zie ik niet heel veel voordelen ten opzichte van gewoon op de postcode te sorteren? want ook met de postcode kan ik eerst de eerste cijfer nemen en daarna het tweede, en dan heb ik denk ik dezelfde aantal stapeltjes. Sterker.. die code is zelfs gebaseerd op die postcode!

Ja, ik zie wel 1 voordeel.. wat ik van plan ben is om 1 grote sorteermuur bij mij te maken, zodat ik die 2 stappen kan samenvoegen tot EEN stap! En in dat geval is 4/6, 7/7, en 8/46 makkelijker als xs, xl, bm en br....

maar... 1 vraag: zijn die codes elke week weer hetzelfde voor dezelfde huisnummers? Of worden die ter plekke weer opnieuw verzonnen?
En heeft VSP ook zo'n looproutecode? ;-)

Re: sorteren

36
Ik heb gekeken, en VSP heeft die route niet.
En omdat ik 1 van mijn 2 wijken dus die 2 bedrijven overlappend heb, is het voor mij dus persoonlijk niet handig om op sandd-code te sorteren. (misschien wel voor die andere wijk).

Ik heb gekeken hoeveel postcodes ik heb in mijn grootste wijk, en dat zijn er 51. Nu zit daar 2 postcodes bij die ik nog nooit eerdere ben tegengekomen, dus blijft er 49 over. 3 van de postcodes is van een hele kleine straat, dus als ik dat versimpel naar even en oneven, blijven er 48 postcodes over.
Dus ik zit nu te denken aan een mooie sorteerkast van 6x8 vakjes... en met een beetje oefening en ervaring zou ik het sorteren in slechts 2 stappen moeten kunnen doen!

Maar voorlopig ga ik beide methodes eens proberen.
Voor de gemengde wijk de postcodesysteem en voor de sandd-only wijk de sandd-codesysteem ;-)

Ik ga eens de tijden in de gaten houden...

Re: sorteren

37
2 van deze kasten op of naast elkaar lijkt me dus ideaal:
http://www.centralpoint.nl/folderstanda ... slistclick

of deze, zijn stapelbaar: http://www.overtoom.nl/sorteerkast-uit- ... 11946.html

of 2 van deze naast elkaar: http://www.topdeq.nl/kantoormeubilair/mr_postman.php dan zit ik ook aan de 48 vakjes ;-)

Alleen beetje duur allemaal... daar verdient het niet genoeg voor, helaas. Eens kijken of ik zelf iets goedkopers in elkaar kan flansen.. of misschien 2e hands kan vinden ;)

Re: sorteren

38
Maak hem zelf van kartonnen groente veiling doosjes op elkaar getaped, zo bouw je een kast uit, op elke verdieping plak je een sticker met postcode of afkorting die jij handig vind. Deze kasten zijn licht dus als je klaar bent zet je ze zo weg.
En het kost je geen geld ja voor de tape en stickers misschien.

Re: sorteren

40
@Ief

sorry ief dat bedoel ik zo niet.
de beide forums hebben een wat andere insteek.
ik vind ze beide zeer waardevol, vandaar ook mijn bijdrage aan dit forum.
het andere forum is inderdaad meer (nog wel) Dhl gericht... ;)
maar ook voor de andere postbedrijven met name Sandd is behoorlijke aandacht.

Het andere forum
neemt nogal eens duidelijk stelling tegen Sandd dat ik daar actief in schrijf.
dit forum is veel minder voor/ tegen een ander postbedrijf, dat vind ik hier positief.
maar ook voor de andere postbedrijven zijn aparte rubrieken aangebracht.

de Informatieve kant van het postbezorgen vind ik daar beter belicht.
dit forum heeft meer nadruk op de sociale aspecten van het postbezorgen.
beide belangrijk wat mij betreft.
cron