Re: sorteren

21
Er zijn altijd een paar klagers in de wijk, meestal dan, die heb je snel genoeg in de gaten. Ze letten op je als je eraan komt, bespieden je hoe je gaat lopen en waar je je fiets plant. Ja en jij hebt ze ook, dus als je rond 10 uur savonds bezorgt of 9 dan hebben ze je!
Zes uur is idd de tijd. Maar als je vroeg begint wat de meesten ook wel doen dan redt je het zat. Rond 8 uur of half 9 enmet extreem warm weer beginnen velen al toch rond 7 uur smorgens.
Dan heb je de hele dag voor je!
Omstandigheden zijn er altijd maar pas e r mee op! Werkgevers hebben daar geen boodschap aan en ik moet zeggen een dikke pluim voor ons depot hier. Er valt te overleggen bij noodzaak.
Namen van mensen weten haha nou daar is niet aan te beginnen en er wordt veel verhuist, met der jaren weet je best aantal namen natuurlijk en je kent de huizen in de straten ook, de nr s droom je dan.
Laan kades en weggetje, dat maakt sorteren niet anders , je kent ze uit je hoofd na een poosje hoor! Het helpt denk ik als je je wijken goed indeelt met sorteren, bijv de kades bij elkaar leggen dan de lanen en dan de straten. Vanzelf sorteer je meteen de kades al apart en lanen etc etc.
Ik legde in het begin alles op alfabet, de a straten de b en de c etc etc. Toen deed ik het weer van Noord naar zuid leggen, dus wat bovenin de wijk ligt en zo naar beneden leggen.
Nu leg ik de buurten/gedeelten in de wijken bij elkaar wat voor mij prettigste werkt. Pfew snap je het nog? Gerust vragen hoor!

Re: sorteren

22
hehe.. ja.. ik snap het ;-)
Maar denk toch dat elke situatie anders is, en iedereen moet ook zijn eigen manier vinden.
Ik heb mijn tactiek al een paar keer veranderd, en ik merk ook dat ik nu verschillende tactieken heb voor verschillende hoeveelheden post.

Maar als ik zo een beetje op het forum kijk, dan blijkt het dus heel normaal te zijn dat je soms niet meer hebt als 4 euro per uur. (en dat is dan nog bruto ook???). Dus ik denk dat ik maar uit mijn hoofd moet zetten om hier een (deel) van het inkomen ga verdienen, dat is gewoon niet te doen.
Maar zolang ik het kan en mag, zal ik het wel blijven doen, want in principe vind ik het echt wel leuk werk! Als het niet te hard regent ;-)

En de klagers.. tsja.. ik ben vrijdag nog gebeld door sandd over een klacht, en die heeft ook het adres gezegd.. en toen ik polshoogte ging nemen later die dag, zag ik daar een sticker geplakt op e brievenbus met de tekst: red de postbode!
Tsja.. zou heel goed kunnen dat het een postbode is die zijn werk gaat verliezen, mede dankzij de concurrerende bedrijven.
Zou me bijna schuldig aan voelen.. :cry:

Re: sorteren

23
Het is een bijverdienste geen echt salaris dus dat moet je voor ogen houden! Het levert meer op als je buitengebied gaat doen, stel dat je 2 wijken buitengebeid hebt ga je al snel naar de 500 of 600e permaand. Maar vraag dat even na op je depot!
Maar nee je kunt er niet van leven,of je moet hypotheek vrij zijn en zuunig an kunnen doen.

Re: sorteren

24
@Marius

Doe vooral dat wat je zelf het makkelijkst vind!
De sorteercode bij Sandd in DRIE stappen vind je bij het forum
BEZORGERSFORUM .NL
rubriek SORTEREN door postbode 21 .
(al kom je onmiddellijk allerlei tegenstemmers tegen maar dat maakt het juist informatief hoor ;)

en elisa, er is me ooit verteld door een wetenschapper dat als je iet s op nummer sorteert
je hersens een getal bijvb... 5 of 12 sneller registreren, dan als je op straatnaam sorteert.
al zeg je groningerstraat... en denk je bij gron.. al oh ja, onbewust spellen je hersenen
het hele woord , terwijl je als je een cijfer ziet... het een kwart van de tijd kost.

Reken je winst maar uit bij 1000 of meer poststukken...
ik werk nu al een tijdje met die code het gaat echt stukken sneller...!
maar voorop staat natuurlijk dat een ieder het doet zoals hij /zij wil hoor :P

by the way heb je 100 straten elisa? dat zou ik helemaal niet meer te doen vinden,
dan doe je in je eentje een halve of hele stad elisa? :D

Re: sorteren

25
elisa schreef:Het is een bijverdienste geen echt salaris dus dat moet je voor ogen houden! Het levert meer op als je buitengebied gaat doen, stel dat je 2 wijken buitengebeid hebt ga je al snel naar de 500 of 600e permaand. Maar vraag dat even na op je depot!
Maar nee je kunt er niet van leven,of je moet hypotheek vrij zijn en zuunig an kunnen doen.
Nee.. helaas heb ik geen afbetaald hypotheek, maar een huurhuis.
Maar als je weinig verdient kan je wel weer huursubsidie krijgen, en zo zijn er wel meer voordelen als je weinig verdient. Verder heb ik ook geen auto, rook en drink niet, en hoef niet perse naar het buitenland op vakantie.
Dus als ik er een half minimumloon aan zou kunnen overhouden, en mijn vrouw ook, dan zou ik het wel mooi vinden hoor. En volgens mij betaal je dan geen of heel erg weinig belasting aan het eind van het jaar, vanwege de belastingvrije voet, dus bruto is dan bijna ook netto.
Maar ik zou er dan wel maximaal 25 uur per week per persoon aan willen werken, dus 50 uur per week voor minimaal 300 euro, dus 6 euro per uur. Volgens mij moet dat wel te doen zijn, als ik het effectiever aanpak en het voor elkaar krijg om meerdere bedrijven per wijk te doen? (misschien zelfs wel combineren met reclamefolders in dezelfde wijk?).

Het zou dan wel iedere keer HEEL veel kratten zijn in huis, dus als het echt ooit zover zou komen, dan richt ik er gewoon een hele kamer voor in, en bouw ik een professionele sorteerkast! ik heb al een idee hoe ik een flexibele sorteerkast zou kunnen bouwen.. door middel van het F-rails plankensysteem ;)
Dus ik zal zelf niet te snel zeggen dat je er niet van kan leven als je het goed aanpakt.. maar ik wil er ook geen 8 uur per dag per persoon aan bezig zijn, want dan zoek ik liever een vaste baan!

Maar een vaste baan is ook niet alles hoor. ik heb altijd in de bouw gezeten.. steeds andere locaties.. vaak 2x per dag in de file, dus veel reistijd, verplichte niet betaalde pauzes, zodat je gemiddeld toch 11 uur per dag van huis was! Dus als je al die uren gaat tellen, dan valt die vergoeding ook wel tegen als je dat per uur gaat rekenen.
dat wil ik niet meer.. en ik vind het een voordeel dat al mijn wijken vlak bij huis zijn, op een aantal minuten fietsen afstand. en dat ik pauze kan nemen wanneer ik wil.

Grootste nadeel is dan wel weer dat het bruto is, dus je moet het allemaal zelf betalen als je met vakantie gaat, of ziek bent...

Re: sorteren

30
@Marius

Bingo! laat me weten hoe je het forum vind,
kom je hier nog wel terug?
en natuurlijk de sorteercode

het beste kan je morgen, (want ik neem aan dat je geen sanddpoststuk meer in huis hebt)
EEN SANDD POSTSTUK BIJ DE HAND NEMEN EN KIJKEN HOE JE DIE CODE LEEST.

DAN IS HET EEN KWESTIE VAN EVEN OEFENEN EN JE WIL NIET ANDERS... :P
cron