Communicatie.

1
De communicatie bij het postbedrijf, waar ik werk, laat vaak te wensen over.
Ik constateerde in februari, dat mijn verloflijst niet klopt. De fout lag bij mij....ik werk in de even week op de zaterdag en we gaan altijd de laatste 3 weken van de zomervakantie op vakantie. Vul de laatste 3 weken in en er nooit bij nagedacht dat de vertrekdag op de zaterdag valt in de even week. Ben ik dus ingeroosterd die dag.
Trek in februari al aan de bel.
PB+ deelt mij mede, dat ik gewoon moet werken. Regel vervanging, wordt afgekeurd en PB+ zegt, dat het nu bij de TC ligt.
Vervolgens hoor ik 3 maanden niets....ga in de mail met de TC, krijg ik te horen, dat hij van niets weet...kortom er was niets aan hem vertelt.
Hebben jullie ook ervaringen met de communicatie in het algemeen?

Re: Communicatie.

2
@Jette

Ja, mijn ervaring is wel positief!.
bij sandd heb je je eigen coordinator...

bij afmelding via internet of telefoon wordt er vriendelijk gereageerd.
als ze je vragen om een extra wijk te lopen, geen enkel probleem als je het afwijst..
het is meer van... niet geschoten is altijd mis, we zoeken gewoon verder..

en als de chauffeur eens erg verlaat is , krijg je al snel een telefoontje met de reden.. en excuus
dat je langer moet wachten dan de gebruikelijke tijd...

als er iets is en ik bel dan wordt ik (dezelfde middag) teruggebeld als er niet direct contact mogelijk is.

als het over zaken gaat als de hoogte van de vergoedingen .. , worden deze nooit aangepast (= verhoogd) ? dan hebben ze geen beslissingsbevoegdheid .
we kunnen niets voor u betekenen, orders van hogerhand..
daarvoor moet je in apeldoorn zijn.

Re: Communicatie.

4
Tot nu toe heb ik goede ervaringen met communicatie. Pb+ (=leidinggevende) is goed bereikbaar. Dat zal wel verschillen van vestiging tot vestiging. Ik heb ook de mogelijkheid om nee te zeggen tegen een extra wijk te zeggen.
Ik wilde tuassen door wat verlof opnemen, was ook zo geregeld.

Re: Communicatie.

5
mijn pb+ is tot nu toe altijd bereikbaar geweest, maar mijn tc heb ik nog geen enkele keer kunnen bereiken.
wel al meerdere voicemails achter gelaten, maar nog steeds zonder succes.
daardoor zit ik nog steeds met bepaalde beginners vragen.

Re: Communicatie.

6
Geertjan schreef:Tot nu toe heb ik goede ervaringen met communicatie. Pb+ (=leidinggevende) is goed bereikbaar. Dat zal wel verschillen van vestiging tot vestiging. Ik heb ook de mogelijkheid om nee te zeggen tegen een extra wijk te zeggen.
Ik wilde tuassen door wat verlof opnemen, was ook zo geregeld.
Ik hoorde in de wandelgangen het "gerucht", dat als we tussendoor (buiten de verloflijst om) verlof willen, dit onderling moeten regelen.
Weet niet of dat wel gaat werken, want de TC is dan het overzicht kwijt. De ene collega geeft het wel aan hem door en de ander doet dit niet.

Verder weten de meeste zaterdagwerkers niet wat de regelgeving is met betrekking tot de rouwpost. Regelmatig worden er op maandag/dinsdag rouwkaarten aangetroffen in het depot, die op zaterdag bezorgd hadden moeten zijn.
Waren verkeerd gesorteerd en/of gezet, zaten in de verkeerde postzak en zijn daarom teruggebracht naar het depot.
Vind ik een zeer slechte zaak!

Re: Communicatie.

7
Jette schreef:
Geertjan schreef:Tot nu toe heb ik goede ervaringen met communicatie. Pb+ (=leidinggevende) is goed bereikbaar. Dat zal wel verschillen van vestiging tot vestiging. Ik heb ook de mogelijkheid om nee te zeggen tegen een extra wijk te zeggen.
Ik wilde tuassen door wat verlof opnemen, was ook zo geregeld.
Ik hoorde in de wandelgangen het "gerucht", dat als we tussendoor (buiten de verloflijst om) verlof willen, dit onderling moeten regelen.
Weet niet of dat wel gaat werken, want de TC is dan het overzicht kwijt. De ene collega geeft het wel aan hem door en de ander doet dit niet.

Verder weten de meeste zaterdagwerkers niet wat de regelgeving is met betrekking tot de rouwpost. Regelmatig worden er op maandag/dinsdag rouwkaarten aangetroffen in het depot, die op zaterdag bezorgd hadden moeten zijn.
Waren verkeerd gesorteerd en/of gezet, zaten in de verkeerde postzak en zijn daarom teruggebracht naar het depot.
Vind ik een zeer slechte zaak!
Van he voorjaar heb ik twee dagen opgenomen van mijn eigen verlof. Met tussendoor, bedoel ik voordat het zomer is, dan neem ik twee weken vrij.
Onderling ruilen, dat heeft iemand met mij gedaan, ik werk noormaal van di t-m vrijdag, nu ga ik zaterdag werken, en dan werkt zij vrijdag in mijn wijk. Wij hebben dezelfde wijk. ik doorde week, zij op zaterdag. Ben benieuwd hoe dit gaat.

Jammer van die rouwpost, en slordig.

Re: Communicatie.

8
Wie is er op 15 juni naar de bijeenkomst van Sandd geweest? Hebben ze daar nog in een toespraak wat over de plannen voor de komende tijd verteld? Zo ja, zet het even op deze site zodat degenen die niet konden ook bijgepraat worden.

Re: Communicatie.

9
@postbode7

Nee, geen toekomstplannen besproken.
het was een informeel samenzijn van de postbezorgers en personeel van het depot.
zoals de bedoeling is van elke winter en zomerbijeenkomst.


als er echte zakelijke mededelingen zijn die de sandd bezorger aangaat ,
dan komt dan via de bode of de mail ;)

Re: Communicatie.

10
Gelukkig, dan heb ik op 15 juni dus helemaal niets gemist. Ik heb toen lekker flink in mijn huis kunnen poetsen en opruimen. Veel nuttiger dan een paar uur hetzelfde geklets (als altijd). Hopelijk krijgen we binnenkort weer een blad met nieuwe plannen of ander interessant nieuws. Dus niet die flauwe kul van wie bezorger van het kwartaal is geworden. Daar heb je geen reet aan. We moeten het toch allemaal zo goed mogelijk doen d.w.z. dat we 99% van de post op tijd in de juiste brievenbus wurmen. Ik was vandaag in Dongen (postcode 5101) bij een neef die een kind had gekregen. Kreeg hij verdorie vanavond de post via Sandd al binnen. Het was na 19.00 uur.
Dat weet ik omdat hij opnoemde waar de post vandaan kwam. Nou die ene envelop was duidelijk van de belastingen en de ander bleek van de RDW. Er is dus een collega weer eens te vroeg bezig geweest. Ze had een kind bij zich. Ja, hallo, waar zijn sommige collega's mee bezig?
cron